Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:R448 (3) To be eligible to compete in the performance halter class, a Register of Merit in performance or racing must be earned and recorded on the horse’s record. A racing Register of Merit only applies to the Open division. A performance Register of Merit must be earned in the division in which it is to compete, (for example: if a horse competes in the Amateur division, the performance Register of Merit must have been earned in the Amateur division).
Hollybollie schreef:Hoi,
Vanaf volgend jaar komt er bij de AQHA een nieuw onderdeel bij: Performance Halter. Dit is een onderdeel waar alleen paarden met een performance of racing ROM aan mee mogen doen. Het onderdeel zal zijn in de amateur, open en jeugdklassen, onderverdeeld in merries, hengsten (niet voor de jeugd) en ruinen en zijn all-age.
Op elke show mag een paard alleen maar in ofwel de performance halter worden geshowed ofwel de traditionele halter.
In elk performance halteronderdeel op een show zal de performance halter winnaar en de traditionele halter winnaar “strijden” tegen elkaar voor de titel grand en reserve hengst , merrie en ruin.
Ik denk dat het een goede zet is van de AQHA. Ze stellen dat het vooral is om de identiteit van de quarterhorse te behouden, nl. s’werelds meest veelzijdige paard.
Wat vinden jullie van deze ontwikkeling? Ik ben als allroundruiter misschien wat bevooroordeeld, maar ik vind het een goede zet van de AQHA. Ik ben dan ook geen liefhebber van het fokken van die enorme halterpaarden waar je verder niets mee kan. Gelukkig is het in Nederland zeker niet zo erg als in Amerika. Als ik in Amerikaanse bladen kijk naar die halterkanonnen dan vraag ik me af of die paarden uberhaupt nog kunnen bewegen. Maarja, dat is mijn mening.
Groetjes,
Bianca