[SGW] SGW Bathmen: wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

SGW Bathmen: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 11:48

Voor al uw wedstrijdperikelen.

rowo

Re: SGW Bathmen: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:02

Mijn verslag dan maar hier:

Dressuur ging redelijk. Ik moest tussen de hekjes en natuurlijk lag er net naast de ring een dooodeng dressuurhekje op de grond Clown was daar dus een beetje loerderig. Had 189 pnt (vond ik toch wel aan de lage kant) en stond 6e. Springen vond ik niet hoog (spring normaal L, dus dit is niks) en was foutloos. Sprak na de tijd de jury en er was super slecht gesprongen in de B zei die. Mooi voor mij natuurlijk.
Dan de cross. Ik vond hem eigenlijk erg simpel! Paardje pakte echt super aan, nergens twijfel! Foutloos dus! Maar helaas ging ik blijkbaar te langzaam en had ik 8,8 tijdstrafpnt. Ik baalde achteraf flink; ik was nu achtste, zonder die tijdfouten anders 2e geweest Boos! In Neede ging ie na het smalletje aan de loop met mij en daarom denk ik wat te voorzichtig gereden. Voortaan dus maar gewoon vol gas doorrijden.

Ik heb alleen eliseo1 op de foto kunnen zetten. VErder geen bokkers in de cross gezien. Stond klaar om chaai (Nr 67 geloof ik) te fotograferen, maar die kwam niet.
@ elise01: het duurt denk ff voor ik de foto's kan plaatsen. T is nie onze eigen camera en heb hiervan geen programma. AFwachten wanneer ik de foto's krijg.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 16:51

Ik ben er weer!

Dressuur had ik vandaag 174 pt.
Springen 1 balk. Kwam heel rot uit, verder was ik wel tevreden over mijn parcours.
Cross 1 weigering.

Ik zat al in over de piano. Ik wil daar niet als een gek op af rijden want ze stonden toch als in-uit, dus dan wil ik niet te hard. Maar ik heb nog steeds problemen met sluiten, op het moment dat ik Os wat terugneem "valt ie helemaal uit elkaar" en dan stopt hij dus erg makkelijk. Tweede keer ging nog niet vanzelf maar toen heb ik maar even mijn stem gebruikt. Afsprongen gingen ook niet fijn en niet vanzelf. Raakte een beugel kwijt dus met 1 beugel door de hooiberg. Daarna ging het weer fijn. Bij het water tussen 17 en 18 1 tik gegeven op zijn kont en daar sprong Os wel heel fijn in. Alleen bij de laatste hindernis bijna een stop, Os begon opeens heel erg te kijken..?? Waar dat op sloeg weet ik niet, maar ik heb hem maar even een paar tikken gegeven.
Ik ben in ieder geval niet ontevreden en weet ook mijn doel voor de winter! Os moet sterker worden en met een krachtiger achterbeen gaan lopen en ik moet hem beter kunnen sluiten.

Ik verwacht van een aantal bokkers wel goede resultaten van wat ik vanmiddag hoorde!!

Gootje, had je gister je telefoon nog gevonden?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 16:52

De uitslagen staan online, bokkers hebben het weer goed gedaan.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 16:56

Nu al???? Jeetje!
Ik ga es ff spieken!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:26

Wuppie ging in dressuur wel goed, beetje weinig punten 193 en een derde plek. Springen was hij even de kluts kwijt, keek erg naar vlaggen en andere dingen en liet dan ineens zijn achterhand zakken boven de hindernis: 2 balken grrrr, maar ja, hij is nog jong he..

Cross ging eindelijk foutloos, moest er wel flink aan werken op het water, maar veel sprongen gingen ook vanzelf, paar seconden buiten de tijd en een 6de plek!

Heb ook al twee kanjers bovenaan in de L en M zien staan!!! Grote klasse hoor!!!!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:31

Jij was 6e Marieke!

Mijn verslag staat bij de voorbespreking en heb niet zo veel zin het nog een keer te typen...

Ben daar mn paarse springzweepje vergeten en baal daar gigantisch van...

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:49

Ik was aanwezig als groom. Zaterdag de cross gelopen (en ik heb de B-hindernissen aan een grondige inspectie onderworpen). Ik moet zeggen dat ik de B heel goed te doen vond, alleen die oxer in de wei vond ik een beetje kollosaal uitzien.

Zondag heerlijk uitgeslapen tot half acht en toen naar het wedstrijdterrein. Ik ben vandaag werkelijk voor iedereen groom geweest Knipoog. Ibonn, eventinggek en natuurlijk Madeleine. En 2 van de 3 in de prijzen!!!

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:30

Ik heb nog wel heel wat bokkers gezien maar niet kunnen aanspreken omdat ik of aan het rijden was, of druk was Nagelbijten / Gniffelen

Mijn verslag:
Drs was de best proef tot nu toe vn de crossen in dit seizoen, maar nog niet goed genoeg Nagelbijten / Gniffelen 177
Spr ging niet zo, balk en weigering
Cross starten was geen probleem maar tussen starthok en 1 kreeg ik problemen nop wou terug dus bne erg boos geworden op um tot na 2 Nagelbijten / Gniffelen 3 goed, 4 goed, 5 goed, 6 goed, 7 goed, 8 goed, 9 goed, 10ab dubbel die niet zo fijn staat maar ging super! e ndaar had ik me moeder gedropt om te zeggen hoe me tijd was en die zat super! Haha! , 11 sprong ik adnere hindernis dan ik wou en dan ook nog is in stap, 12 vlak na 11 rotwending erheen en nop wou eerst niet maar we gingen toch en weer in stap Nagelbijten / Gniffelen , hindernis 13 goed, 14 waterbak ging super tussen 13 en 14 moest ik van Dorien nop terug nemen, kop omhoog en sporen er recht in, maar dat was niet nodig nop WOU erin! Haha! 15 goed, 16 goed ..
Ik was oo knog is 23 sec te snel, normaal heb ik een zee van tijdfouten omdat ik te sloom ben! Nagelbijten / Gniffelen

Paardinbeeld heeft nog foto's gemaakt en daar zat een best leuke bij dus die is mee gegaan naar huis! Haha!

Dit was trouwens de laatste wedstrijd met noppie Huilen

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:31

Rowo bne benieuwd! Op welke hindernis dan?

Ik heb gister geen foto's gemaakt want had de camera in de auto laten liggen en die had me moeder weer mee na huis Nagelbijten / Gniffelen , sorry
Vandaag nog wel paar foto's gemaakt, heb wel alle bokkers geprobeert om erop te krijgen maar is niet altijd gelukt

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:32

Nickeltje schreef:
Jij was 6e Marieke!

Mijn verslag staat bij de voorbespreking en heb niet zo veel zin het nog een keer te typen...

Ben daar mn paarse springzweepje vergeten en baal daar gigantisch van...

Je zweep licht dus nog in Bathmen?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:57

Ja...
Of bij iemand die vond dat t wel n leuk zweepje is...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:00

Wat is de site van paard in beeld? Als ik www.paardinbeeld in typ, kom ik op een site van Evelien, waar helemaal geen foto's op staan.

En gister stond er bij de waterbak iemand te fotograveren, van wie was die? Had 2 mega grote toestellen bij zich met mega lenzen. Paard in beeld stond bij hindernis 7, maar van welke site was deze dus...??

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:09

.com is de goede

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:10

Nickeltje schreef:
Wat is de site van paard in beeld? Als ik www.paardinbeeld in typ, kom ik op een site van Evelien, waar helemaal geen foto's op staan.

En gister stond er bij de waterbak iemand te fotograveren, van wie was die? Had 2 mega grote toestellen bij zich met mega lenzen. Paard in beeld stond bij hindernis 7, maar van welke site was deze dus...??

Ik denk dat jij Lex Olthof bedoelt, hij doet het volens mij meer voor hobby en persberichten tenminste dit heb ik er altijd van begrepen. Ik weet dus ook niet of hij ene site heeft!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:12

Ah ok... bedankt...

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:22

Hier een paar gemaakte foto's door mij

Afbeelding
30 renskek

Afbeelding
Ik weet niet meer zeker, of 63 of 64

Afbeelding
Weet ik ook niet welke bokker Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding
94 sfranken

Verder heb ik er niet gemaakt, de M en Z paarden heb ik er maar een paar op de foto gezet omdat er op een gegeven moment ruiters om de minuut kwamen en ik onderaan de enk alle mensen aan de kant moesten houden, in me uppie.!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:30

Hier mijn foto's van wat bokkers.
Helaas was het vanaf mijn stekkie gewoon bijna niet te doen zaten heel veel struiken tussen [en portofonen, noteren en foto's maken is niet echt DE combinatie Nagelbijten / Gniffelen ]

Afbeelding
Drie keer raden welke bokker dit is!
En zo zagen de meeste van mijn foto's er dus uit Clown

Afbeelding
De mooiste Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Tsaa en de rest was helaas onherkenbaar..

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:58

Wat een leuke foto's...
Ik hoop dat er ergens nog een foto van mij opduikt... Heb nooit een fotograaf bij me...

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:02

elise01: die schimmel is idd nr 63: eventinggek!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:40

leuk vief, je hebt een foto van mij!

Ik ben benieuwd wie die eerste is met geel shirt?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:41

Ben ook weer thuis.
Dressuur ging niet zo fijn Tochtige koeien zijn veel interessanter dan een baas op je rug Knipoog Toch nog 179 pt
Springen 1 miscomunicatie , dacht dat het een stop zou worden, Rabette dacht dat ze het wel kon en er viel 1 balk ( en hard ook Bloos )

Cross liep vreselijk uit, Elaine was van of met der pony bij hindernis 1 gevallen, naast een breuk in der schouder (blad?) was er ook iets met der been. Ze moest met de ambulance afgevoerd en het duurde echt onwijs lang voor die een keer kwam.
Daarna werd er om de minuut gestart, ben ik nooit zo'n fan van.
Rabette was braaf, op 4 het alternatief genomen en dan vooral voor mijn eigen rug. Bij het puntje mocht je kiezen tussen punt of oxer en de oxer was nog sneller ook, dan is de keus snel gemaakt.
Afsprong kwam ze erg terug, het was daar ook erg druk met kijkers, ze stond echt te kijken waar er plek voor haar was om te landen. Zat/hing er nog iemand op het alternatief van het smalletje, korte weg haalde ik niet, en in de bocht terug raakte ze ook nog een man. De poster ging daar helemaal uit der dak tegen al die niet luisterende mensen Haha!
Uiteindelijk wel foutloos gecrosst en Vief ook nog even gedag gezegd Knipoog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:43

Heel goed GvdT!!
Ik vind het echt gaaf dat je gewoon even je punten hebt binnengehaald voor het NK!!

En wat een naar verhaal van Elaine, op hindernis 1 nog wel...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:45

De bokkers hebben het weer goed gedaan! Ik ga even de uitslagen bekijken.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:50

miss_jumpy schreef:
Heel goed GvdT!!
Ik vind het echt gaaf dat je gewoon even je punten hebt binnengehaald voor het NK!!

En wat een naar verhaal van Elaine, op hindernis 1 nog wel...

Het enige "voordeel" is wel dat achterop komende ruiters niet ergens onderweg worden gestopt, of pas op de plek waar de ruiter ligt.
Ik vind het ook heel sneu voor haar. Wat er precies gebeurt is weet ik niet, cross werd stilgelegd tijdens mijn springparcours, maar de tam tam maakt er al gauw een heftig verhaal van.

Ik vind het ook wel fijn dat ik mijn punten voor princehage heb Bloos