[WN] Bea's Opini-blad (de Quarter)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NotNice

Bea's Opini-blad (de Quarter)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 12:46

Daar ligt hij op de mat, zoals mijn oma zou zeggen:
lang gewacht, stil gezwegen
nooit gedacht en toch gekregen
de nieuwe quarter!

En gelijk vraag ik me af wat voor blad het nou is, een vakblad of een opinieblad? Laten we wel wezen: in het voorwoord worden we gelijk geconfronteerd met Bea's Opini. En die is vaak niet mals! Ook de artikelen zijn doorspekt met hoe Bea over de zaken denkt. Je kan het ermee eens zijn, of niet, maar iedereen zal moeten toegeven: ze geeft haar mening open, eerlijk en vooral heel duidelijk.

Ik vind het geweldig. Zo vaak hoor ik mensen half/half een meninkje uiten. Hier te kort, daar te breed, en er nooit iets mee doen, afgezien van een beetje klagen tegen mensen die er verder niets aan kunnen doen. Bea laat het in ieder geval horen aan iedereen die het wil lezen! Om op die manier de mogelijkheid tot een open discussie aan te dragen. Want je hoeft het helemaal niet met haar eens te zijn, maar laat dan in ieder geval weten waarom je het er niet mee eens bent. En dan wil ze (volgens mij) best discusieren en vooral communiceren.

Zo lang het maar geen klagen wordt, want aan klagers hebben we niets als we de sport en het wereldje waarin we zo graag rondlopen willen verbeteren.

Bea, ik ben blij met je blad, ik ben blij dat ik het niet altijd eens hoef te zijn met je, en ik ben blij dat je weer dusdanig bent opgeknapt dat je weer gewoon als vanouds in je plastic folietje op mijn deurmat ligt te wachten op me!

XoNo

Re: Bea's Opini-blad (de Quarter)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 12:50

Mee eens hoor, maar ik ben ook van mening dat je iemand je persoonlijke standpunt kunt duidelijk maken op een iets genuanceerde manier.

In plaats van te zeggen dat je een bepaalde klasse niet om aan te zien vindt, kun je ook zeggen dat liever had gezien dat er iets beter werd gereden. Zo is het glas toch weer half vol in plaats van half leeg. Ik kan niet zeggen dat ik me door de teksten van Bea gemotiveerd voel om me in te zetten voor de sport.

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 13:02

Ik ben het ten dele met je eens, in een discussie is op die manier je mening geven niet erg constructief.

Maar we hebben het hier over een tijdschrift, een vakblad, en ik denk ook een beetje over een spiegel die we onszelf kunnen voorhouden als we er open voor staan. Ik ben het echt niet met alles eens wat ze schrijft, en vaak denk ik "dat had wat minder gekund", maar vaak ben ik het ook wel met haar eens en ik denk dat het helemaal niet slecht is om af en toe de discussie op scherp te zetten. Zo gaan mensen misschien wel eens nadenken over bepaalde zaken.

Ze doet het niet in de openbare pers, ze maakt de western-wereld niet belachelijk in het algemeen, ze laat alleen aan ons weten wat zij ziet, hoe zij het ziet en hoe ze erover denkt. En ja, dat gaat op een erg ongenuanceerde manier maar de boodschap komt wel over.

Als ik in een reining-klasse zie dat de stops erin worden getrokken (opengesperde paardenmonden, we kennen het helaas allemaal) en ik lees later in de quarter dat "het niet om aan te zien was" dan geef ik haar nog gelijk ook. Dan denk ik "jongens, meiden, volgende keer beter je best doen?" maar op de dag zelf is er niemand die zoiets zegt, niemand die op een ruiter afstapt en zegt dat het hele publiek kon zien dat de tanden van dat arme paard nodig eens gepoetst moesten worden. EN daarom ben ik blij met Bea's Opini-blad. Zij zegt het namelijk wel gewoon. Alleen een beetje laat want de Quarter is helaas nog geen weekblad.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:54

Ik heb er helemaal niks meer aan toe te vogen NotNice!
Wat heb ik stiekem zitten grinniken bij haar voorwoordje over dat paard met een ochtenhumeur wat eerst moest starten en daarom minder ze best deed.
Ze brengt het altijd zo mooi, als een steek onder water die meestal wel behoorlijk aankomt!

Ben eens een dag met haar meegelopen tijdens een dagje cutting en toen zei ze tegen mij ook haarfijn hoe ze er nou over dacht, flink schrikken soms, maar je weet gelijk wat je aan haar hebt en dat is fijn!

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:55

Ik vind/ vond (heb het abonnement opgezegd) het voorwoord van Bea altyd het Beste van het blad.
Vind het goed dat iemand zo zyn mening kan zeggen! Bloos

reden dat ik het blad heb opgezegd, is de eindeloze beschryvingen van wedstryden, op laatst komt het je Misselijk uit!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 21:45

Hmm, zal aan mij liggen misschien maar ik heb juist m'n abo opgezegd omdat het mij veel te veel een opiniblad werd... ik wil gewoon artikelen lezen en daar mijn eigen mening over vormen. In de quarter krijg je altijd gelijk een mening voor je kiezen.. Schrijf dan een flinke column als je als editor/redacteur zo graag je mening wilt laten horen, maar als verslaggever ben je dat en niet meer dan dat.. verslaggever en je verslaat wat er gebeurt op neutrale wijze.. zou toch lekker zijn als Harmen Siezen zo het journaal gaat doen... doorspekt van z'n eigen mening...
En dan gaat het er absoluut niet om of ik het met haar eens was ja of nee... (soms niet maar vaak ook wel)... 't gaat er om dat je een tijdschrift bent en geen opinieblad.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 09:38

Citaat:
Ik vind het geweldig. Zo vaak hoor ik mensen half/half een meninkje uiten. Hier te kort, daar te breed, en er nooit iets mee doen, afgezien van een beetje klagen tegen mensen die er verder niets aan kunnen doen. Bea laat het in ieder geval horen aan iedereen die het wil lezen!

Waarschijnlijk vind je het geweldig zolang het maar niet over jou gaat. Als jij een keer aan een green as grass of zo mee doet enorm veel oefend en je best doet en het voor je gevoel heel goed gedaan hebt en leuk punten hebt gehaald maaaaaaarrrrr dan komt Bea die de klasse volledig de grond in boord omdat ze de punten te laag vind, het nivo slecht, de ruiters pet enz enz, eens kijken wat je dan zegt. Zo leuk is dat niet. Imo moet een tijdschrift ten alle tijden objectief zijn. Ze mag wel zeggen dat er kwalitatief niet top gereden werd, maar op een normale manier zonder kwetsend over te komen. Je merkt door heel het blad heen wie ze mag en wie niet. Bij verslagen van de zelfde wedstrijd krijgt de ene ruiter te horen dat hij slecht stopte en dus slecht presteerde terwijl haar op dat moment favo ruiter net zo slecht stopt maar die het excuus krijgt van een slechte bakbodem. Dat moet dus niet kunnen. Dit is dan ook voor ons de reden op te zeggen. Meningen uiten is prima, maar niet in een tijdschrift dat voor de hele sports staat, dan kan dat niet. Doe dat op een forum als dit, of mondeling tegen de betreffende personen. Het blad had inderdaad beter "Bea's Opinie" kunnen heten in plaats van de Quarter.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 09:40

Moet er niet een naamsverandering komen?? De Quarter wordt "De Bea" Haha! ?
Het is een blad met erg veel reining en daar heb ik eigenlijk niks mee.Ik vrees dat ik ook eens mijn abo ga opzeggen. Jammer, zijn altijd wel mooie foto's, mooi opgezet blad, maar de onderwerpen raken me minder.
Kan Bea er niet een verslaggever/ fotografe met halter/pleasure/trail en ander- bloed bij aan nemen????????

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 09:22

Jolande schreef:
Waarschijnlijk vind je het geweldig zolang het maar niet over jou gaat.

Ik ben een van die mensen die een behoorlijke laag teflon op de rug heeft, de mening van een ander over mij persoonlijk en mijn prestaties doet mij niet zo heel erg veel, vooral niet als die persoon mij niet persoonlijk kent. Daar komt bij dat je vaak zelf heus wel weet hoe je gereden hebt, of het goed ging, enzovoorts. Wat Bea, Bokt of het sportjournaal ervan denkt verandert daar niets aan.

Jolande schreef:
Doe dat op een forum als dit, of mondeling tegen de betreffende personen.

een forum als dit is meer openbaar dan de quarter! volgens mij ligt de quarter ook niet in de schappen van de tijdschriften-handel, dus de kans dat een niet-western-ruiter het onder ogen krijgt en er een compleet scheef beeld van de sport krijgt is erg klein. De kans dat een willekeurig persoon die informatie over western wil hier terecht komt is erg groot (google komt snel uit op bokt). als die persoon dan ons geouwe...klets leest is dat waarschijnlijk ook niet echt geweldige reclame...

Jolande schreef:
Het blad had inderdaad beter "Bea's Opinie" kunnen heten in plaats van de Quarter.

FlyingHigh schreef:

oke, hier ben ik het volledig mee eens Haha!
en dan nog zit ik elk kwartaal erop te wachten onder de brievenbus!

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 09:49

NotNice schreef:
Daar komt bij dat je vaak zelf heus wel weet hoe je gereden hebt, of het goed ging, enzovoorts. Wat Bea, Bokt of het sportjournaal ervan denkt verandert daar niets aan.

Jij snapt er dus echt niks van waar het over gaat. Het gaat hier om amateurs en beginners die ze met de grootste gemak een trap na geeft zonder erbij na te denken of zonder er ook maar enig grijntje van schroom bij te tonen. Dat kan niet! Die mensen proberen een prestatie neer te zetten op hun eigen nivo en doen daar vreselijk hun best voor. Het komt dan alleen maar hard aan als dit zo in een tijdschrift neergezet wordt.
Maar als de reacties hier zo lees zijn de meesten het gelukkig niet met jou eens. Haha!

NotNice schreef:
een forum als dit is meer openbaar dan de quarter! volgens mij ligt de quarter ook niet in de schappen van de tijdschriften-handel, dus de kans dat een niet-western-ruiter het onder ogen krijgt en er een compleet scheef beeld van de sport krijgt is erg klein.

Op een forum als dit zit grotendeels beginners en amateurs. En als ik zo de topics volg en iemand schrijft wat ze hebben gepresteerd bij een show worden er geen negatieve reacties geschreven (dat doen ze alleen over profs Knipoog ) De meeste feliciteren elkaar met behaald succes. Dit is niet te vergelijken dus.

NotNice schreef:
Jolande schreef:
Het blad had inderdaad beter "Bea's Opinie" kunnen heten in plaats van de Quarter.

FlyingHigh schreef:

oke, hier ben ik het volledig mee eens Haha!
en dan nog zit ik elk kwartaal erop te wachten onder de brievenbus!

Zou mooi zijn als het werkelijk zou gebeuren, de aantrekkingskracht zou dan een stuk minder worden en minder mensen zouden erin trappen lid te worden.
De tip van een andere reporter erbij is niet verkeerd, dan krijg je tenminste een beter beeld bij alles en niet zo enorm eenzijdig. Vind het wel knap trouwens dat ze elke keer weer zo'n blad zelf vol kan schrijven over diverse shows met haar eigen mening, dat is een talent op zich!

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 15:53

Ik heb het abonnement ook opgezegd. Alleen maar reining uitslagen en foto's van stops, terwijl de naam van het blad doet vermoeden dat je nog meer kan met een quarter.
Bea's mening is vast interessant, maar ik vorm liever mijn eigen mening.

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 16:31

@ Jolande: ik begrijp er misschien meer van dan je denkt... Ook ik zie de beginnersrubrieken (heeeeel soms doe ik mee) en ik weet heel goed hoe 'we' presteren als beginners. Leuk of niet, bektrekken is ook bij beginners heel erg fout in de reining, en de pleasure laat vaker een rodeo ziet dan plezierig rijden. Dat weten de deelnemers ook dondersgoed alleen niemand zegt er iets over. Moeten iedereen dan vriendelijk blijven lachen en je feliciteren met het behaalde resultaat omdat je de enige was die niet als een complete dwaas door de rijbaan aan het raggen was? Want helaas is het vaak wel zo

ik bedoel: als je die ene was weet je dat zelf echt wel, je weet echt wel hoe je zelf reed. Voor de rest is het misschien wel eens goed om te horen/lezen wat een bakrandridder zag en ervan dacht (maar 99% nooit zal zeggen), even de voeten op aarde plaatsen heet dat.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:04

Maar daar betaal je dan wel voor (voor die ene mening)

spinninggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:05

ik ben het eens met jolande! Knipoog ik heb ook opgezegd! altijd dat negatieve gedoe.
bah wat moeten de niet western ruiters wel niet van "onze sport" denken.
er worden altijd dezelfde profs afgezeken. en dan over beginners en amateurs die helemaal door de slijk worden gehaald,jeetje zeg heeft dat mens wel eens zelf op een paard gezeten????????

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:13

jolande en spinninggirl helemaal met jullie eens Knipoog ik ga ook opzeggen!!!!hoef niet te zeggen waarom hebben jullie al gedaan!!!! Haha!

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 18:39

ik ga hem nog maar even niet opzeggen Haha!

ik vind het nog steeds leuk om haar mening te lezen, en alle andere artikelen uiteraard
en daarna geef ik deze door aan een vriendin, en die leest ook elke letter, scheurt de meest interesante info eruit om te bewaren, en gebruikt hem daarna als bodem voor de kattenbak denk ik Clown

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:56

spinninggirl schreef:
ik ben het eens met jolande! Knipoog ik heb ook opgezegd! altijd dat negatieve gedoe.
bah wat moeten de niet western ruiters wel niet van "onze sport" denken.
er worden altijd dezelfde profs afgezeken. en dan over beginners en amateurs die helemaal door de slijk worden gehaald,jeetje zeg heeft dat mens wel eens zelf op een paard gezeten????????

Wat niet western ruiters er van vinden? Helemaal niets, want die lezen het blad niet (ik dus ook niet). Maar wat ik wel weet is dat ik niet voor m'n plezier naar een westernwedstrijd ga kijken, dààr wordt ik heel droevig van Verdrietig
Misschien dat dit je een beetje genuanceerder beeld over hoe "je sport" overkomt bij niet-western ruiters kan geven?

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:01

Waratje schreef:
Wat niet western ruiters er van vinden? Helemaal niets, want die lezen het blad niet (ik dus ook niet). Maar wat ik wel weet is dat ik niet voor m'n plezier naar een westernwedstrijd ga kijken, dààr wordt ik heel droevig van Verdrietig Misschien dat dit je een beetje genuanceerder beeld over hoe "je sport" overkomt bij niet-western ruiters kan geven?

Zo, da's een gevaarlijke opmerking, Cool ! Ik ben nu toch wel erg benieuwd wat je zo droevig heeft gemaakt op de bezochte westernwedstrijden, dat je direct de complete westernsport verafschuwd..............vertel eens??

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:14

Paarden die niet weten dat ze een kont hebben en een partij op de voorhand krabbelen weggeven, geruk en gepluk bij de reining, opengesperde monden en vooral: heel veel spanning in zowel ruiter als paard. Niet fijn....

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:46

Oh, en op dressuurwedstrijden heb jij zeker een blinddoek om? Lachen

Typisch een gevalletje meten met 2 maten!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:47

XoNo schreef:

Nee hoor, daar kom ik om precies dezelfde reden ook niet Clown

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:18

Citaat:
jeetje zeg heeft dat mens wel eens zelf op een paard gezeten????????

Dat mens (?) heeft zeker wel eens op een paard gezeten. Haha!
(iets genuanceerder over mensen schrijven kan ook, dat mens heeft een naam)

Citaat:
Waratje
Bericht onderwerp: Re: Bea's Opini-blad (de Quarter)

XoNo schreef:
Oh, en op dressuurwedstrijden heb jij zeker een blinddoek om?

Nee hoor, daar kom ik om precies dezelfde reden ook niet

Zeker ook niet bij springen, samengesteld, endurance, mennen en recreatief.
Want daar gebeurt overal precies hetzelfde. Superdroevig dus.

Terug naar de Quarter. Had wel het idee, dat ondertussen iedereen wel weet welke inhoud en welke mening De Quarter vertegenwoordigt.

Citaat:
Wat Bea, Bokt of het sportjournaal ervan denkt verandert daar niets aan.

Kijk en dat isn nu net ook mijn idee.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 17:23

XoNo schreef:

Och, om heel eerlijk te zijn, op elke wedstrijd waar ik kom (als ik er al kom) zie ik hetzelfde. Maakt niet uit welke disipline je neemt. Het voordeel van endurance is nog dat veel mensen niet zien wat er onderweg gebeurt, maar daar wordt je evenmin vrolijk van.
Maar wat nog veel erger is: die enkeling die ECHT iets laat zien, zoeen waarbij je je kaak van de grond moet oprapen; DIE krijgt de punten niet die hij verdient, omdat ie niet "in het plaatje past"

Ik kan me nog wel herinneren dat de Western opkwam, zo'n dikke 20 jaar geleden. Toen ging het ook ergens over en keek men naar presaties, niet naar een plaatje. Maar helaas, toen ontdekte "het grote geld" ook de westernsport en was de lol er vrij vlotjes vanaf, net als bij alle andere wedstrijdsport in NL................

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 18:57

als ik de laatste postjes lees denk ik dat het misschien niet eens zo'n gek idee zijn als de Bit en de Hoefslag ook een 'Bea' in dienst nemen? Een beetje kritische noot in het algemeen, om de discussie op gang te brengen...

misschien voelen sommige mensen zich aangesproken en gaan dan beter met hun paarden om, of voelt een jury zich aangetrokken en kijken wat minder naar het voorkeurs-plaatje en meer naar de prestatie in het algemeen.
geen-gel#l-nek-in-de-krul (ik ken geen western-variant hierop, sorry) kan iedereen tenslotte presteren, maar we worden er als publiek wel zwaar depressief van.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 07:58

NotNice schreef:
misschien voelen sommige mensen zich aangesproken en gaan dan beter met hun paarden om, of voelt een jury zich aangetrokken en kijken wat minder naar het voorkeurs-plaatje en meer naar de prestatie in het algemeen.
geen-gel#l-nek-in-de-krul (ik ken geen western-variant hierop, sorry) kan iedereen tenslotte presteren, maar we worden er als publiek wel zwaar depressief van.

Ik betwijfel het. Het enige wat dit veroorzaakt is dat mensen die netjes rijden zonder het geruk-en-gepluk (western variant op geen-gel#l-nek-in-de-krul Haha! ) alleen hun sport aangevallen zien, en de genen die wel volgens die variant rijden voelen zich niet aangesproken, want die zien het nu ook niet dat ze verkeerd bezig zijn. Sterker nog, die willen het niet zien. Het enige wat het veroorzaakt is meer negativiteit.