[WN] Reining in Zuid-Limburg?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kaunos

Reining in Zuid-Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 21:44

Sinds juli dit jaar woon ik in Meerssen vlakbij Maastricht. Nu zou ik graag wat dichter bij huis les nemen (ik ga nu nog maandelijks naar mijn oude stal in Nuenen waar Wendy van Osch clinic geeft).
Als er genoeg mensen zijn die interesse hebben in reiningles van Wendy, dan wil ik graag een clinic in Zuid-Limburg organiseren en bij succes, op regelmatige basis.

Met andere woorden: zijn er mensen die interesse hebben in een clinic van Wendy in Zuid-Limburg?

Ik ben overigens ook geinteresseerd in western trainers in Zuid-Limburg.

Mloez

Re: Reining in Zuid-Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 22:00

Kaunos schreef:
Ik ben overigens ook geinteresseerd in western trainers in Zuid-Limburg.

www.paulswesternstables.nl

Reining clinics lijken me superleuk maar ik heb een cuttingpaardje dus dat is niet het meest ideale Knipoog

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 20:14

Ah joh, dat maakt niet uit. En daar kan Wendy zelf ook wel mee overweg Ja

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:09

Mloez schreef:
Reining clinics lijken me superleuk maar ik heb een cuttingpaardje dus dat is niet het meest ideale Knipoog

Ook een cowhorse moet toch zijn basis reining figuren kunnen lopen?!??! Een working Cowhorse moet tenslotte Dry work en Fence work laten zien.
En gezien Wendy er met de Nederlandse titel cowhorse vandoor is gegaan en ze ook van wanten weet op het gebied van cutting lijkt me dat ze ook jou en je paardje wel goed kan inschatten en helpen. Buiten dat Wendy's lessen altijd erg leuk en leerzaam zijn is het voor je paard ook fijn een keertje wat anders te doen. Ik doe met die van mij het omgekeerde, dat zijn reiners die af en toe eens met koeien mogen spelen. Die van mij vinden dat super leuk !

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:26

wat zijn de gemiddelde kosten van zo'n clinic?
K ben wel geintresseerd om mee te doen Lachen En anders ga k zeker proberen te komen kijken!

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 18:46

Kosten kan ik nog niet 100% duidelijk over zijn. Ik ben nog op zoek naar een locatie en het hangt er sterk vanaf hoeveel het kost om een locatie af te huren. Hou rekening met 40-50 euro voor een uur.

Maareh: leuk dat je geinteresseerd bent! Hoe kan ik je nog enthousiast maken?

cowvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:38

Ik weet misschien wel een locatie en dan ook 2 zeer geinteresseerde ruiters! Maar wel in midden limburg....

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 19:49

@ cowvrouw: leuk! en wat de locatie betreft, laat maar even weten waar. Is het een locatie met een goede reiningbodem?

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:19

.................of als een goede locatie in noord-limburg ook goed is , kunnen de limburgers misschien zich samenpakken ,om een reiningclinic te organiseren? Lachen
Sinds afgelopen week is hier geen trainer meer in huis en om om deze periode te overbruggen, tot er weer een nieuwe trainer is, is er al een balletje opgegooit om eventueel een clinic te organiseren, voor de "les-behoeftigen".
Laat maar even weten, of deze locatie ook goed is (zie onderschrift), dan kan of Wendy of een andere trainer gevraagd worden om te komen.
Als er bij de zuid-limburgers geen animo is hiervoor, dan zal ik wel een apart topic openen.

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 19:07

Hmmm, da's voor mij nog langer rijden dan Nuenen, waar ik nu nog steeds de clinics volg. Maar jullie kunnen Wendy uiteraard ook zelf vragen.

cowvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 23:29

@ Jessiejanes: Is dat officieel al noord limburg bij jullie?
De bodem is bij Jessiejanes zeker beter dan de lokatie in Midden-noord Vingers aflikken limburg die ik wist.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:35

cowvrouw schreef:
@ Jessiejanes: Is dat officieel al noord limburg bij jullie?
De bodem is bij Jessiejanes zeker beter dan de lokatie in Midden-noord Vingers aflikken limburg die ik wist.

Ja, "net" noord-limburg het kanaal 2 meter verder is midden-limburg, dus ik snap de verwarring.Wij hebben inderdaad een 20 x 40m binnenrijbaan met leemboden, dus super om op te sliden!("best" belangerijk , als je een reiningclinic wilt doen)

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:20

@Jessiejanes: Ik weet ook nog wel iemand die met alle plezier een clinic komt
geven en die overigens helemaal achter jullie mare power "motto" staat Haha!
Maar ik moet binnenkort toch echt een keer langs komen want het is al lang geleden! Bloos ook om te
rijden trouwens want ik mis jullie rijbak een beetje Tong uitsteken die heeft idd de beste reiningbodem in deze omgving.
Maargoed, daar bel ik nog wel over ofzo Knipoog

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:43

@adriene hoeveel weet jij van cutting en workingcow horse af?
uit ervaring weet ik dat je met een cuttining paard geen reining moet gaan oefenen.
met een working cowhorse paard juist wel.
bij de cutting komen hele andere technieken om de hoek kijken dan bij de reining.
dus als iemand een cuting paard heeft en er reining mee gaat trainen kon er in de training wel iets goed mis gaan Ach gut

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:54

Klopt.. een cutter spint bijvoorbeeld nooit op zijn binnenbeen omdat hij zichzelf zou blokkeren als hij op zijn binnenbeen staat in een draai, dus zet hij af met zijn buitenbeen.
Op zich kan de combi wel (denk maar aan Smart Little Lena) maar dan wel eerst de cutting en daarna de reining. Cutters moeten voor zichzelf denken terwijl een reiner geheel geleid moet worden.
Dat is waar ik nu met mijn merrie tegenaan loop. Het anticiperen wat me in de working cowhorse geen punten kost, scheelt me bakken met punten in de reining... Haha!

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 20:04

@Jessiejanes: bodem klinkt inderdaad super! En inderdaad, voor een reiningclinic zou het fijn zijn als het een goeie glijbodem is.
Maar zoals ik al zei is het voor mij ongeveer net zo lang rijden als naar Wendy thuis.

Verder nog mensen met ideeen / zin om mee te doen?