Zoals zo veel paardebezitters is zij ook in het bezit van een 'breedrug' en wilde een goed zadel zonder het risiko te lopen over een paar jaar weer aan een nieuwe te moeten
Nadat ik eea uitvoerig per PB heb behandeld is zelf uitproberen toch het beste. Maar omdat er geen trailer en bijpassende auto voorhanden waren bleef er maar één optie over...op mijn draakjes een OF uitproberen.
Op zeer korte termijn hebben we dus afgesproken.
Ze stond 's ochtends rond 11 al voor de deur (helaas geen bakker tegengekomen onderweg
). Na de koffie hebben we eerst uitgebreid de OF's bekeken, het principe uitgelegd etc etc.Hierna gepast op beide (zeer verschillende) paarden -zonder pad natuurlijk- en goed laten voelen wat de belangrijke paspunten zijn.
Toen gewoon gezadeld etc (wat krijgt Missy nu aan haar voeten, oh wat leuk échte schoenen
) en wij op pad.Bij mij is het 2x een weg oversteken, hek door en je zit in het bos. Eerst lekker zitten kletsen natuurlijk
. Even uitgelegd hoe Sugar (meestal) werkt en toen maar eens voorzichtig een drafje geprobeerd. De meiden hielden zich voor hun doen redelijk rustig.Ik heb zelden iemand zichtbaar zou zien genieten, het leek wel of ze nog niet eerder in een bos geweest was
. En dat hert heb ik van te voren stiekum daar neergezet....
Nadat ik gezien had dat Laurad wel aardig bleef zitten
hebben we op een breed en lang pad even lekker gegaloppeerd. Toen een heerlijk kriskras paadje en daarna even rustig stappen. Hier hebben we ook even van paard gewisseld. Ze moest tenslotte allebei de OF's uitproberen en omzadelen is ook weer zo iets
Nadat ook Missy haar gebruiksaanwijzing duidelijk was
ging het weer verder. Na 1,5 uur vroeg ik of ze al terug wilde, maar dat was een domme vraag
, dus gingen we nog een leuk pad op. Het beroemde 2 km pad (waar ik al eerder over gesproken heb). Ik met Sugar voorop en op 'veilige' afstand Laurad met Missy. Nou had Missy het blijkbaar goed naar de zin dus die galoppeerde lekker alle bochtjes, heuveltjes en kuiltjes door. En Laurad maar alle boomtakken en modderpoelen proberen te ontwijken
Met lof geslaagd overigens
Hierna zijn we weer richting huis gelopen en na 2,5 á 3 uur konden de beesten aan hun middagmaal beginnen.
Om een lang verhaal kort te maken, ik geloof dat Nederland er nog een OF bij krijgt.

.
. Maar verder ging het prima.
(maar ja wat wil je na een rit van 3 uur!!!)