[WN] Schuurplekken door pad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Heza_Yankee

Schuurplekken door pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 22:14

Mijn paard krijgt ieder jaar op zijn rug - net onder het eind van mijn pad - schuurplekken. 2 rondjes waar je duidelijk ziet dat de haren afgebroken zijn. Aan het eind van de winter kan je zelfs zijn roze huid duidelijk zien, zo kaal is het dan geworden. Om te voorkomen dat het nu erger wordt, wil ik vragen of iemand hier een oplossing voor weet zodat ik het dit jaar voor kan zijn. Op tijd scheren helpt niet, want dat heb ik vorig jaar al gedaan. Mocht iemand een andere oplossing weten, dan hoor ik dat graag!

groetjes

jody87

Re: Schuurplekken door pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 07:06

mijn paard kreeg ook kale plekken. ik ben toen over gegaan naar een neopreen pad.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 09:44

dat heeft paul ook gedaan en het is echt heel veelminder

Fox4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 16:49

het kan iid aan de pad liggen, maar je kan ook eens kijken of je zadel nog wel goed past/ ligt.

flow1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 18:35

Ik heb ook altijd dit probleem, zelfs op de plek van de singel. De oplossing bij mijn paintje rijden met de tocklat coolback pad en een bont singel.

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 18:43

hey yvonne,
bij mijn oude zadel was dat ook en bij iedere pad had chinook daar last van.
haar haar op die twee plekken is wel terug gegroeit en nu ik al een paar maanden dat zadel heb heeft ze er geen last meer van.bij mij was het dus het geval van een niet passend zadel Verward

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:12

Talk poeder wil nog wel eens helpen,voor het zadelen ff talkpoeder op de plekken strooien. Had dit probleem ook,nu met een neopreenpad niet meer ,ook met een pad met fleece onderzijde gaat het goed.
Is je pad niet volgekoekt met vuil?

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:49

Ik heb hier ook wel last van gehad, bij mij hielp het nog wel eens het pad anders te leggen (wat meer naar voren of naar achteren). Kwestie van proberen. In het ergste geval ligt het aan je zadel..

suc6 ermee!

spinner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:49

dit komt als de onderkant van je pad van stof is .en deze door het rijden nat wordt trekt er vocht zweet en zout in de pad edaar door wordt de onderkant hard als die opdroogt en gaat dan schuren .het beste is een neopreen pad te gebruiken deze kan je gewoon afspoelen en droog maken na het rijden.