[SGW] SGW Barchem: wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

SGW Barchem: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 10:38

Voor al uw belevingen tijdens deze wedstrijd.

Jiska

Re: SGW Barchem: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 11:46

ik heb niet zo heel veel beleeft. na te veel strafpunten in het springparcours heb ik het parcours ook vrijwillig verlaten. heb dus de cross niet gestart...

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 12:02

Jammer Jiska, daar ga je niet voor op pad. Heb je nog een herkansing dit seizoen met Legigi of ga je volgend seizoen pas verder?

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 12:08

over twee weken de oefencross in broekland. ook heb ik nog bathmen en diepenheim opgegeven. ben alleen nog aan het twijfelen of ik er wel heen ga... Volgend seizoen heb ik haar niet meer.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 12:27

Wat ging er mis in het springen dan?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 13:44

Jiska, had jij startnummer 35? Ik dacht je te herkennen aan je paarse outfit, dan ging je net het parcours in toen wij naar de DA liepen na de cross (heb je dus verder niet zien rijden). Balen dat het niet lekker ging. Scheve mond

Wij zijn ook weer thuis. Lau was niet fit en kon er niet goed aan rijden, daardoor ook een aantal balken in het parcours, maar ze mocht nog wel de cross in. Daar ging het in de eerste helft ook niet zo soepel, paar stops, Lau had geen kracht in haar benen om Tara mooi constant door te laten lopen. Tara pakte het halverwege wel goed over en liep 'm verder heel netjes uit, maar Lau kwam helemaal slap en grauw over de finish. Ach gut

Hopelijk gaat het in Diepenheim weer beter. Was iig weer een heel leerzaam dagje voor Tara. Ze is nog onervaren, maar snapt wel wat de bedoeling is van het crossen en ze heeft er gelukkig plezier in. Heeft alleen iemand nodig die haar 'de weg wijst' en dat kon Lau vandaag even niet voor haar zijn. Lau doet misschien zelf haar verhaal ook nog wel even, als ze zich weer wat beter voelt.

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 14:01

ja ik was nummer 35.. niet te missen in het paars he?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:41

Je hebt wel concurrentie Jiska. Ik zag vandaag Nickeltje voorbij komen in Ysselsteyn en die was ook in het paars Haha!

Jammar Karin. Was Lau ziek dan?

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:38

hey ze pakken mn kleur af!! (of ik ben natuurlijk een echte trendsetter... haha) t ging vast erg goed met nickeltje!! Knipoog

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 17:31

Dressuur 196 punten, springen ging érg fijn, hij nam eindelijk zelf weer eens het hef in handen en sprong alles vrij makkelijk, was foutloos. De laatste hindernis was nogal eentje voor ons met een bijgedachten. Van het winter zijn we daar dwars door heen gegaan, heel het vertrouwen kwijt, sindsdien heeft ie altijd geweigerd voor die hindernis, vandaag sprong ie hem heel fijn, ik dus éxtra trots Lachen
Met de cross ging ie écht niet. Hij schrok overal van, was 1 brok spanning, en al z'n zelfverzekerheid leek plotseling weg te zijn! Na een weigering op hindernis 3 en 4 heb ik vrijwillig de cross verlaten, sommige zeiden dat het beter was om verder te rijden, misschien had ik dat moeten doen. Maar op dat moment was ik er gewoon zeker van dat we toch niet veel verder zouden komen,omdat ie gewoon van élk rare grassprietje hard op de rem ging. Rustig terug gereden naar de start, ofja, rustig.. dribbelend en steigerend, maar toch super trots op mijn pony! Vooral omdat ie met dressuur en springen heel fijn om te rijden was. En tja, de cross,dat proberen we het volgende crosseizoen gewoon weer opnieuw Lachen

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 17:50

Balen Jiska Ach gut
Je bent gewoon een trendsetter met je paars,
ze willen vast allemaal even goed als jou worden Haha!

Wie weet dat ik volgend jaar Barchem wel rijd, ik zie wel,
dit jaar iig Ysselsteyn.

Lautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:03

Hier ben ik dan even om mijn verhaal te doen (ga zo maar weer ff plat)...

Vanmorgen om 5 uur ging na een drukke week werken en vannacht maar 2 uur slaap (rotmuggen.......zelfs MET anti-muggenolie nog je plat durven steken Boos! ) de wekker. Om 6 uur op stal en Tara ingevlochten en in mijn eentje ingeladen (voor de eerste keer en ging helemaal goed Lachen ) en Karin halverwege de route opgepikt.

Met het losrijden voor de dressuur was ze wat sterk aan de buitenkant. Gelukkig was mijn instructrice mee en die heeft me nog de nodige tips gegeven, voordat ik de ring in moest. Ik stond er versteld van hoe lekker ontspannen ze was in de eerste helft van de proef (veel beter dan in Gorssel). Halverwege de proef schrok ze van iets onzichtbaars in de hoek en vanaf dat moment kreeg ik een klein beetje meer spanning. Maar de proef werd toch beloond met 180 punten. Was erg tevreden.

Na een half uurtje bij de trailer voor onze cross-metamorfose er weer op gestapt en richting springring. Op dat moment voelde ik aan mezelf dat ik niet fit was. Normaal gesproken komt op er bij mij voor die tijd een soort van adrenalinestoot vrij en heb ik energie voor 10. Deze keer niet.....
Mijn hele lijf voelde zwaar, mijn ogen zagen de afstanden niet goed en vooral mijn benen voelde ik bijna niet meer. Ik had er niet genoeg kracht in om Tara mooi opgesloten te houden in het parcours, waardoor ik zelf teveel aan de voorkant aan het regelen was...Resultaat: een parcours met 20 strafpunten, helaas. Gelukkig was er 1 pluspuntje: ik mocht de cross nog wel in. En daarvoor waren we er natuurlijk Lachen.

Mijn voorgevoel van de cross was: Hou ik het zelf de hele rit vol? Met die vraag ben ik nog nooit eerder de cross ingegaan...

Op hindernis 1 moest ik haar ff laten weten wat het ook alweer was, dat crossen. Maar hindernis 2 en 3 gingen alweer vloeiend. Toen ik richting hindernis 4,5,6 reed (de heuvel met parasol), voelde ik haar kijken. My god, wat is dat voor ding????!!!
Maar toch liep ze heel netjes over 4 en toen rechtdoor de heuvel op. Een stop op 5, doordat ik niet genoeg kracht had om haar de overtuiging te geven met mijn been. Ik heb het heel mooi op video staan en je ziet haar op het laatste moment denken: Hallo baasje...help mij eroverheen!
Toen het alternatief gepakt en ook weer zo'n stomme actie van mij: ik ging om de bult naar 6 ipv eroverheen. Waardoor ik natuurlijk veel te schuin voor 6 aankwam. Een langsschieter. Opnieuw van links aangereden en toen netjes richting de rest van de hindernissen.

Bij 8 aangekomen voelde ik haar al terugkomen (best scary, ineens zo'n groepje boomstammen in een kringetje midden op een groot veld Knipoog ). Hierop weigerde ze op 8A en heb ik vervolgens maar het alternatief genomen.
Hier was mijn instelling al zoiets van: ach, we hebben nu toch al niks meer te verliezen. Ben toen lekker met het gevoel van een oefencross de cross af gaan maken. Maakte me niet zo druk meer om de tijd. En voelde mezelf belabberd...

Maar na hindernis 9 ging er bij Tara ineens een knop om. Alsof ze leek te denken: mijn baasje doet niet zoveel meer, dan moet ik het zelf maar doen. Dus Tara nam echt superlief mij mee op sleeptouw. En dapper dat ze was! Lachen
Het hek sprong ze netjes, en toen door naar de kikkerpoel. Vantevoren had ik gezegd dat ik alleen over de voorste boom zou gaan als ze lekker aanvoelde en blijkbaar vond ik dat ze vertrouwd voelde, want we namen de boomstam voor het water mee en ze ging zonder aarzeling door het water, om vervolgens weer mooi over hindernis 11 verder te galopperen.

Bij hindernis 12 aangekomen snapte ze de opsprong niet zo goed. Ze schoot te ver naar links, waardoor de opsprong hoger werd en dit hadden we beide niet verwacht. Tara op d'r knieen, maar herstelde zich goed en ging vanuit stilstand superbraaf over 12B.
Door dit voorval voelde ik mezelf zo schuldig dat ik op dat moment die cross nog reed. Ik was bang dat ze hierdoor haar vertrouwen kwijt zou raken, juist nu ik de afgelopen tijd ontdekt had dat ze zoveel plezier heeft in het crossen.

Op dat moment verzamelde ik al mijn kracht en heb haar met vertrouwen over hindernis 13 geleid en vervolgens sprong ze zonder aarzeling de opsprong bij 14 en ook 15 ging vloeiend. Bij de waterbak heb ik haar netjes teruggereden, ben voorbij de boomstam gegaan en links via het kleine afsprongetje het water in gegaan. Dit deed ze super en ik kreeg daar 3 keer een 7 van de hindernisjury Haha!....

Onder weg naar hindernis 17 kwam ik mijn instructrice tegen die verdwaald was en tegen haar riep ik nog iets van: ik ben kapot!
Tijdens het parcoursverkennen was hindernis 17 mijn grootste struikelblok, meteen van om de hoek het veld op en dan zo smal... Ik was bang dat ik haar niet op kon sluiten aan de rechterkant, maar Tara liet me zien en voelen wat een karakter ze heeft en sprong deze sprong echt super! En toen door naar de laatste die ze ook heel fijn nam. Toen de brug over en (volgens Karin) lijkbleek over de finish.

Na de finish afgezadeld en zelf maar even op de grond gaan zitten, ik voelde echt mijn benen niet meer, mijn hele lijf was 1 vaatdoek...
Karin heeft haar uitgestapt en vervolgens heb ik zelf de nakeuring gedaan, hartslag 64.

Toen Taart naar huis gebracht en lekker naverzorgd en in de wei gezet.
Zelf ben ik na het douchen regelrecht mijn bed ingegaan. Heb nu 2 uurtjes geslapen en voel me nog niet echt jofel...

Scum schreef:
Jammar Karin. Was Lau ziek dan?

Waarschijnlijk is dit nog een nasleep van de Pfeiffer. In april zijn ze m.b.v. bloedonderzoek erachter gekomen dat ik rond januari Pfeiffer heb gehad. Dit heb ik zelf nooit geweten en ben in die tijd gewoon fanatiek doorgegaan met alles, werken, sporten, paard, uitgaan...
Dit heeft mijn lichaam niet goed gedaan en nu duurt het herstel dus langer.
Vandaag ben ik mezelf weer tegengekomen dat ik toch blijkbaar nog meer rust moet zoeken tussen mijn bezigheden door, om weer helemaal op te laden. Maar dit is moeilijk, omdat ik moeilijk aanvoel wanneer ik fit genoeg ben. Ik voel het verschil niet meer, ik denk altijd dat het wel gaat, maar ja, als je dan zo'n cross rijdt, dan word je wel weer even met je neus op de feiten gedrukt...

Met Ret was het niet zo'n probleem geweest, die had het wel helemaal van mij overgenomen, waardoor het voor mijzelf ook minder intensief zou zijn. Maar voor Tara was het haar tweede officiele cross en ze heeft gewoon op sommige momenten nog bevestiging van mij nodig. Vandaag kon ik er niet 100% voor haar zijn en daar voelde ik me best schuldig over, maar iedereen (en later ik zelf ook) vond dat Tara een superkarakter toonde door het halverwege van mij over te nemen. Ben echt zo trots op mijn knollie OK dan!

Hattem zeggen we maar af, komt qua werkplanning op vrijdag niet helemaal uit en ik denk ook dat het voor Tara's vertrouwen in mij verstandig is om na vandaag zo'n pittige cross als Hattem niet te rijden.
Onze volgende cross staat gepland op zaterdag 28 oktober in Diepenheim. De week ervoor heb ik herfstvakantie en bij deze heb ik mijzelf voorgenomen om die te gebruiken om helemaal op te laden, om vol energie en goede moed aan de start te verschijnen. Lachen

Tara was trouwens helemaal niet onder de indruk van wat er vandaag allemaal is gebeurd. Die stond net zo vrolijk en tevreden in de wei te grazen als altijd. Dat stelt mij ook weer gerust. Lachen

Ok, om een kort verhaal lang te maken Haha!....

Ik ga mijn bedje weer eens opzoeken.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:33

Jammer Laura;
maar toch fijn dat Tara zo'n superkarakter toonde in de cross! Lachen
Op naar Diepenheim!

En beterschap! Ach gut

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:38

Zo, dan doe ik mijn verhaal ook maar even.

06.30 ging bij mij de wekker, om 7.00 uur was ik op stal, ingevlochten en om 08.15 zijn we vertrokken. Om 09.15 kwamen we aan, startnummers opgehaald en even rondgekeken en daarna opgezadeld. Ik moest tegelijk dressuurrijden met mijn zusje, in het begin waren ze nog wel aan het gillen naar elkaar, maar eenmaal in de proef zagen ze elkaar niet meer. De proef ging wel netjes, 196 punten. In het springparcours had ik helaas 1 balkje, maar verder een fijn gevoel over het parcours. Toen om 12 uur de cross in, ik ben overal rechtdoor gegaan, bij 4,5,6 waren het nog wel een beetje noodsprongen, maar hij pakte het zo aan. Het eerste water deed hij ook zo, 2e twijfelde ie even, maar pakte hem later ook. Dus foutloos de cross rond, maar wel met tijdoverschrijding. Ik heb hem ook niet aardig op tempo gereden, aangezien het zijn eerste cross weer was dit jaar(ook al was er niet binnen de tijd te rijden..). En toen de uitslag... We waren nog 4e ook!! Dus zeer tevreden..

De cross was best technisch, alleen vond ik hem vrijdag tijdens het lopen er technischer uitzien dan wanneer ik hem eenmaal reed.

@ Jiska; jammer, volgende keer beter!

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:57

Mijn verslag:
Noppie liep met dressuur iets beter dan in Heino, maar nog niet goed genoeg.. Na de proef na de jury geweest en die zei: Ik vind dat je de pony super rijdt, aangezien die zo sterk is in zijn mond enz.. heb wel tig keer gehoord dat ik hem super reed en ze had wel veel anders gezien die het niet deden enz..
179 punten wat wel ong klopte, 4 x een 5 en 3 x een 7 en de rest allemaal 6jes Nagelbijten / Gniffelen
Toen nog even gewacht tot m'n broertje klaar was met drs en wou ik samen met hem na de trailer stappen maar daar dacht nop even iets ander over, hij wou niets anders dan hard galoperen en gek doen Nagelbijten / Gniffelen Dus ben ik er maar even afgestapt en dan kan die normaal mee lopen, raar beest Verward
Rustig de cross gelopen en later nog ene keer.. Toen rustig begonnen met opzadelen, losspringen ging niet zo geweldig hij kwam niet altijd uit en stopte nog een keer, maar in het parcours liep die super fijn, ik kom hem op iedere hindernis passend rijden enz.. dus FOUTLOOS!!
Bij de dierenarts was ook alles super en nog paar keer over de losspringhindernis geweest en meneer onbenul vond het weer nodig om te struikelen waarbij ik op z'n nek zat Nagelbijten / Gniffelen
Hij werd super druk bij het stappen door het starthhok dus daarachter nog even gestapt en bij 10 sec richting starthok en ik kon eiglijk gelijk starten toen ik er was.. Op weg na hindernis 1 die op een gras veld stond, wat die toch wel eng vond en na rechts uitweek (ver voor de sprong) en met veel been hem over de sprong gekregen.. Was aangerekend als weigering Verward (ik en mama voordat lex moest nog even na die jury geweest (die lui/ongeintereseerd in z'n stoel zat) en gevraagt hoe het nou zat met de weigering, ja hij was achterwaarts geweest en blabla.. En die toen net was gestart twijlfelde meer voor de sprong dan noppie dus ik had m'n AW al half klaar en zei dus: en die hiervoor dan was dat wel goed? hij: nee maar heb ik wel geod gerekend maar als je wil kan ik die weigering wel intrekken enz.. dus wij weer richting lex die moest starten..) hindernis 2 goed, 3 wou ik de makkelijkste weg maar nop de simpelste sprong dus hij week iets na links waarij ik op de lagere sprong kwam, weer een aangerekende weigering maar waarom Verward , 4 (op de bult) goed, 5ab wat op 2 stond deden wij op 1 Nagelbijten / Gniffelen , 6 goed, 7 goed, teon belande we midden in de biesbos, kikkerpoel ging goed ( Haha! ) en nog wat sprongen op het veld wat goed ging, toen het water ver voor het water staakte die al maar toch vooruit gekregen en hij weigerde nog wel iets op het water, (1 weigering wat klopte) toen vol gas verder want moest nog ong 1 minuut en zat al aan de tijd Bloos de rest ging ook goed!! Ik was 1 minuut buiten de tijd, maar er waren ook super veel mensen buiten de tijd.. Bij de paarden was niemand binnen de tijd Nagelbijten / Gniffelen
Nop was vandaag der niet echt bij Boos!
Op na Hattem en maar hopen dat die zich ene beetje gedraagd!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:42

* Heeft iemand toevallig nog foto's besteld?
Foto's van paard in beeld heb ik besteld.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 22:22

Zijn er al uitslagen bekend op het internet van vandaag?
En hebben bokkers nog fotos gemaakt?
Ben wel erg benieuwd,aangezien ik niet gestart heb ik barchem.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 08:49

IndianSummer schreef:
* Heeft iemand toevallig nog foto's gemaakt?
Foto's van paard in beeld heb ik besteld.

Edit; verkeerd woord Clown

Ulmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 08:53

Ik heb jullie allemaal wel gezien!
Zou niet weten wie wie is maar was parcourhulp vandaar Tong uitsteken
Hebben jullie nog 's ochtends rond 9 uur die ontsnapte pony gezien?

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 08:59

Ulmi schreef:
Ik heb jullie allemaal wel gezien!
Zou niet weten wie wie is maar was parcourhulp vandaar Tong uitsteken
Hebben jullie nog 's ochtends rond 9 uur die ontsnapte pony gezien?

Toen waren wij dus net te laat zeker..
Ik heb wel een pony rond een uur of 4 in de cross gezien zonder ruiter, hij ging braaf achter een andere pony aan.. Tong uitsteken

Die van mij kwam de springring in met zijn staart op de rug, rond een uur of half 12. Die kun je niet gemist hebben Tong uitsteken

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 09:08

@Elise01, ik was net in je profiel aan het kijken, volgens mij stonden wij naast jou met de trailer, ofniet?
Wij hebben zo'n blauwe Nissan Patrol, met een witte 2-paardstrailer..

Jolyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 10:14

iets over half 10 moest ik dressuur ze liep ook niet zo heel lekker ik had 182 punten.
met springen had ik ze ff rustig los gesprongen en daar liep hij heel lkkr het ging heel
goed was foutloos. Dus mog de cross in. ik had 2 wijgeringen bij hindernis 2 en ik had twee
wijgeringen bij hindernis 4. en verder ging het super.
Ik was zelf heel erg te vreden Clown Haha!

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 10:47

IndianSummer schreef:
@Elise01, ik was net in je profiel aan het kijken, volgens mij stonden wij naast jou met de trailer, ofniet?

Phoe dat weet ik al niet meer, maar kan maarzo!
Wij stonden een beetje vooraan, groene 2 paards trailer

Ik heb jou volgens mij nog zien dressuren! (reed jij hem uit je hoofd?)

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 11:12

elise01 schreef:
IndianSummer schreef:

Phoe dat weet ik al niet meer, maar kan maarzo!
Wij stonden een beetje vooraan, groene 2 paards trailer

Ik heb jou volgens mij nog zien dressuren! (reed jij hem uit je hoofd?)

Ja, ik reed wel tegelijk los met jou.
En de proef reed ik idd uit mijn hoofd. Mijn zusje en ik moesten tegelijk dressuren, dus daarom deed ik hem uit mijn hoofd.

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 11:17

Citaat:
Ja, ik reed wel tegelijk los met jou.
En de proef reed ik idd uit mijn hoofd. Mijn zusje en ik moesten tegelijk dressuren, dus daarom deed ik hem uit mijn hoofd.

Dan heb ik jou zien dressuren! Wist niet zeker of jij het nou wel of niet was!
Ik reed de proef ook uit m'n hoofd, hij gaat altijd lopen klieren als iemand voor leest Verward