De eerste demo ,die ik zag was de cutting.
leuk voor de mensen ,die dit nog niet konden, maar verder niet echt spectakulair.
De ruiter die dit zou doen, Ute Holm, had de dag eerder haar enkel gebroken, wat gebeurde bij het losrijden.
ze was gevallen met haar paard, doordat de bodem zo glad was. Daardoor deden haar helpers de show.
Ook de reiners hadden hier helaas veel last van de gladde en konden niet echt voluit op de grote circels,......beetje jammer.

Daarna een show met andalusiers, waar als eerste een soort van "dans van paard met lange stok"werd gedaan, waarschijnlijk afkomstig vanuit het werk met de stier (voor de meeste onder ons een absolute no-no
). Ik opzich leuk om een keer te zien, maar ook weer niet spectaculair.
Ook kregen we een stuk te zien van de andalusier in piaf op de piano met een flamenco-danseres erbij. Dit is voor vele waarschijnlijk al bekend van de "passionata"-shows en was ook leuk om te zien, paard deed vooral veel piaf en passage.

Daarna kwam de "natural horsemanship"-show van Jean Francois Pignon.
Normalerwijze ben ik toch wat cynisch tav de NH-kunstjes, maar deze show was wel heel bijzonder!
Ik vond het erg knap hoe hij zijn paarden kon laten bewegen, zonder omheining (!) en met minimale lichaamstekens.
Ook zijn team genoten lieten ook veel en stoere acrobatiek op paarden zien, waarbij ook vuur werd gebruikt, wat erg mooi was zo in het donker(was inmiddels al avond).
De spannendste truuk: op twee paarden staan en dan over een brandende hindernis springen! Woepie!!
Het schattigste: een 6-span met 6 zwarte fallabella-kleine ponies, Aaaahhh............

)

*