FF een vraagje aan jullie,ervaren SGW-ers! Het zal zeker ook in de regelementen staan. Maar dit lijkt mij een kortere weg om er snel achter te komen.
Mag ik met mijn paard,waar ik Z springen en M dressuur mee ben,B starten in de SGW?Volgens mij wel maar wil het zeker weten. Dit paard heeft nog nooit een SGW gelopen. Het lijkt mij leuk om weer SGW te gaan rijden. Zelf heb ik M SGW(zonder winstpunten) gereden maar ook dit is al weer een aantal jaren geleden.
ja dat mag. als je paard nog nooit gecrosst heeft moet je in de B beginnen. behalve wanneer je zelf twee Z sgw (+wp) bent geweest. dan mag/moet je in de L beginnen.
Dat klopt niet helemaal Jiska . Je mag B starten, maar ook L , evt zelfs L met 7 wp'en (ivm je Z srpingen klassering).
o oke, weet ik dat ook weer. dat geldt dan alleen als je als combinatie Z springen bent, of ook als je met een ander paard ooit Z springen bent geweest?
De stand L+7 (of L starten) geldt alleen voor de combinatie. Maar als je met een nieuw paard mag kiezen of je B of L spr start (omdat je M spr of hoger bent geweest), mag je wel meteen B sgw starten zonder een wp in het springen te hebben gehaald.