Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

miss_jumpy schreef:Nou ja, een jury moet eigenlijk wel het verschil kunnen zien tussen een kundige ruiters die een onervaren paard begeleidt of een onkundige ruiter die als een bezetene door het parcours gaat toch?
Voor mij erg onduidelijk, ik had mooie afstanden op hindernissen en heb nergens mijn zweep gebruikt. Het enige wat er gebeurt is waardoor ik de stijlcijfers kan beoordelen is dat hij af en toe in draf viel en dat hij 3x omdraaide in mijn ogen duidelijk kenmerken voor een jong onervaren paard!!

L0ve schreef:Overigens was het natuurlijk wel frapant dat ik ruim de hoogste dressuurscore had maar het allerlaagste cijfer voor stijl in de cross!!!!
Mj: ja dus die stijlbeoordeling wordt in twijfel getrokken

Lielle schreef:De combinaties die ik in Ede zag, die nog niet eens uit de startbox kwamen, en op iedere hindernis 3 * stopten zijn IMO geen reclame voor de sport.

miss_jumpy schreef:L0ve schreef:Overigens was het natuurlijk wel frapant dat ik ruim de hoogste dressuurscore had maar het allerlaagste cijfer voor stijl in de cross!!!!
Mj: ja dus die stijlbeoordeling wordt in twijfel getrokken
Oh, eigenlijk zou je dan wel eens behoefte hebben aan uitleg. Laat die stijljury dan eens vertellen hoe hij/zij tot dat cijfer is gekomen?!
Want ik sta er van te kijken dat jij zo'n laag cijfer hebt, hetzelfde geldt voor lielle in vlietland. Ik heb haar zien rijden, zag er gewoon goed uit.
Hm, zo te horen werken stijlcijfers nog niet zoals het hoort...

.
] L0ve schreef:Toch denk ik dat ze dat niet altijd zien, haha als je de uitslag bekijkt van Lisse dan zie je dat ik een 5 voor stijl heb gekregenVoor mij erg onduidelijk, ik had mooie afstanden op hindernissen en heb nergens mijn zweep gebruikt. Het enige wat er gebeurt is waardoor ik de stijlcijfers kan beoordelen is dat hij af en toe in draf viel en dat hij 3x omdraaide in mijn ogen duidelijk kenmerken voor een jong onervaren paard!!

Apple schreef:Volgens mij kun je idd elke oefencross kiezen of je een sprong neemt of niet.
De mensen die daarin de verkeerde keuze nemen hou je daar mee niet tegen![]()
[offtopic: in draf vallen en willen omdraaien is dus kenmerkend voor een onervaren paard? Dat raken we dus kwijt begrijp ik?![]()
]
. Bij Lisse al weer een stuk minder dan bij Vlietlanden
. 

. 
Jiska schreef:ik vind die stijlbeoordeling ook een beetje vreemd af en toe. ik deel die mening van scum idd. met een jong paard zul je vaak lage cijfers halen, gewoon omdat ze nog ze dom doen af en toe!