Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Het is toch goed voor de afwisseling! Je rijdt neem ik aan toch ook af een toe een buitenrit met je paard voor de afwisseling en ontspanning. Met endurance ga je alleen niet dressuurmatig door het bos
ik laat Omar op zijn eigen benen lopen aan een los teugeltje.
Verder heb ik nog nooit gemerkt dat hij het niet zou snappen dat hij buiten aan een los teugeltje mag lopen en als ik in de bak rij met aanleuning moet lopen. Gelukkig is hij ook erg slim dus die link heeft hij snel gelegd
Misschien snapt hij het al als hij mij met mijn blauwe cap aan ziet komen, die ik alleen met buitenrijden gebruik (met springen zwarte cap)

Karin schreef:Overigens zijn er ook mensen die naast dressuur ook springen en/of SGW rijden. Ook in bijvoorbeeld een crossparcours vraag je andere dingen van je paard dan tijdens een dressuurtraining of -proef: dan rijd je ook voorwaarts en niet verzameld. En ook dat gaat IMO prima samen met dressuurmatige training.
. De echte dressuurprikkers begrijpen daar niets van... Maar wij beoeffenen dus ook beide disiplines. IMO een prima combi!

sjorsie schreef:oke ik zie zo als ik het allemaal lees ook in het andere topic dat ik ernaast gewoon kan dressuren en als iemand commentaar heeft laat ik ze gewoon lekker kletsen ik weet inmiddels beter
ik rijd echt niet meer dan 2x per week dresuur, omdat we dat beide toch wat minder vinden
NaVy! schreef:Ik denk alleen wel dat Z2 en klasse IV niet samengaan. Dan gaan de spiergroepen elkaar in de weg zitten. Je kan geen dikke, korte spieren gebruiken in de kIV en andersom. Op een gegeven moment moet je keuzes maken.

Karin schreef:Klopt, en die ruiter zit ook op Bokt (is hier alleen niet zo actief). Voor zover ik weet reed ze de dressuurwedstrijden in het indoorseizoen, als er geen endurancewedstrijden waren. Dus wel naast elkaar, maar niet tegelijkertijd, zeg maar.
). Maar ik ga hem starten in de dressuur en ik het Kootwijkkerbroek al gereden met hem. Hij vond het leuk....
Ik ben gek op dat soort reacties he....