[WN] Barrelrace

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

racinggirl

Barrelrace

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 09:52

Hallo allemaal,

Zijn er nog mensen die tips hebben als je wil gaan trainen voor de barrelrace?

In oktober gaat 1 van m'n paardjes in training bij All Around Western bij Peggy de Kraa.

Ik heb er echt veel zin in en heb wel vertrouwen in Peggy.

Groetjes Chantal en m'n 2 paardjes Cartoon en Magic Clown

Klaasje

Re: Barrelrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:37

Deze week is het NK Westernrijden, morgenavond Barrelrace. Het is in Mariënheem.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 11:55

Ja dat weet ik maar ik kan helaas niet en dat vindt ik wel erg jammer. Verdrietig

Zoveel barrelrace's zijn er niet hier in Nederland.

Ook jammer dat veel mensen een verkeerd beeld hebben van deze tak van de western sport Boos!

groetjes chan Pling

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 20:53

RGerrits hier op Bokt doet het ook geloof ik.

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 20:58

kweenie of mijn barrelrace dezelfde is als die van jullie zeg maar, maar ik heb het paar keer gdaan (niet officieel ofzo) en dan moest je gwoon om drie tonnen rijden zo snel mogelijk en het belangrijkste was dat je de kortste route om de ton maakte (als de ton rechts van je staat rechtsom rijde, meer weet ik ook nie (was laatste keer wel 3de Haha! )

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:31

Afbeelding
helpt dit een beetje?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:35

Hmmmz.. Bij mijn weten rijd ik hem dus (en vele met mij op stal) dus verkeerd.. Ik neem altijd ton 2 als eerste Tong uitsteken
Ach het is niet officieel, maar voor de lol.. Maar dit wist ik dus niet..

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:05

Dat mag ook... óf je begint links om, óf rechts om, beiden mogen, als je maar wel van voor naar achter begint zeg maar... dus wegrijden richting linker óf rechter ton, bovenlangs er omheen, dan weer bóvenlangs om de andere ton en dan naar de derde, steeds je eigen lijn kruisend. Dit patroon in spiegelbeeld zeg maar. Is beiden 'officieel'.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 13:51

Tips om te trainen? Denk dat je daarvoor het beste Peggy aan de mouw kunt trekken Knipoog
Wij hebben het een keertje gedaan (training dus) en dat richtte zich er in eerste instantie op, dat het paard bij de barrel terug moet komen in tempo. Dus in een pittige draf erheen, bij de barrel terugnemen in stap of jog, er omheen en weer pittig wegdraven. Het doel hiervan was, om het paard te leren de achterhand onder te brengen bij de barrel.
De tonnen stonden daarbij trouwens een meter of 8 uit de hoefslag lang een lange zijde. Dus niet per se in de wedstrijdopstelling. Steeds van de hoefslag naar de ton rijden en weer terug naar de hoefslag en dan de volgende ton pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:40

chantal08 schreef:
Ook jammer dat veel mensen een verkeerd beeld hebben van deze tak van de western sport Boos!

groetjes chan Pling

Ik sta open om mijn meningen te veranderen, dus ik hoor graag jouw beeld van deze discipline.
Persoonlijk heb ik alleen nog maar opgefokte paarden gezien, losgeslagen publiek dat de paarden NOG verder over de kling hielp, en ruiters die met twee handen aan scharenbitten hangen te rossen (als ik me niet vergis zelfs wel eens met neusriem en een soort van vaste stootteugel aan de neusriem).
Ik heb echter (gelukkig??) nog niet vaak barrelraces gezien.
Er zal vast wel een bepaalde tactiek ofzo achter zitten, maar ik vond het bepaald niet prettig eruit zien.
Ik hoor graag hoe het beter kan en/of wat ik verkeerd gezien heb! Verkeerde shows getroffen misschien?

Groet, Sonja

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 23:35

HEb jij Peppysan niet gezien dan?? Die reed op een halster Knipoog Volgend jaar start ze hem vast zonder helemaal geen optoming rondom het hoofd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 07:30

Deb is geen barrelracer, Deb is een nette ruiter die voor een keer aan de barrelrace meedeed. Zit een groot verschil in.

(en zo niet dan vraag ik me af waarom hier zo spastisch gereageerd wordt op elke gek met een shetlander waar een (liefst niet passend) westernzadel opligt die zegt dat 'ie westernrijdt, terwijl Bokt vindt van niet Haha! )

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 07:33

Ze mag mijn paard wel even lenen voor de barrelrace Haha!

pelipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 20:48

he chantal

als eerste leuk dat je met barrel race wil beginnen.We hebben nu al een paar jaar zo weinig deelnemers dat het wel leuk is om meer deelnemers te hebben.
peggy is een goeie barrel rijder en daar kan je veel van leren
Ik weet niet waar je woont maar in zeist,bij utrecht,kun je ook evt barrel lessen krijgen.

succes ermee en zet hem op meid!

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 23:26

ja idd in utrecht zit er 1, als ze nu zelf ook nog eens start...
maar helaas zien we haar al een paar jaar niet meer...
peggy is goed...

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 23:42

RGERRITS schreef:
ja idd in utrecht zit er 1, als ze nu zelf ook nog eens start...
maar helaas zien we haar al een paar jaar niet meer...
peggy is goed...

Hihi, was wel heel erg aanwezig hoor, alleen niet op het paard. Cool Clown