[WN] (Western)manege in Broek in Waterland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flashyjac

(Western)manege in Broek in Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 18:06

Ik hoor van meerdere mensen over een westernmanege in Broek in Waterland. Nou kan ik niets over deze stal vinden en ben ik erg benieuwd of hij er nog zit. Kan iemand me informatie geven? Het is hier namelijk zo dichtbij dat ik er best eens een kijkje zou willen nemen als deze stal nog bestaat!

Alvast bedankt voor de moeite

Anoniem

Re: (Western)manege in Broek in Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:12

Nooit van gehoord In Landsmeer zit er wel 1 maar die is niet echt bekend.

Natas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:10

Volgens mij zit er geen westernmanege in Broek in Waterland. Wel een dressuurmanege. Manege Zunderdorp.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 14:32

Hoezo Gera? Ga je verhuizen????

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 15:03

Zit er wel aan te denken, Vera. Ik kom iedere keer pas op stal als het donker is, en zit weer precies op hetzelfde punt als vorig jaar: poetsen en frummelen, maar niet rijden. Het kan gewoon niet meer om kwart over acht (eerder kan ik eigenlijk niet op stal zijn), dan is het al donker zonder lampen bij de buitenbak. En de dagen zullen alleen nog maar korter worden natuurlijk.

Heb twee keer gereden met de lampen van de auto op de bak, maar dit heeft zo weinig zin en je kunt eigenlijk niet richting de auto rijden, want dan word je verblindt. Ik vind het erg balen dat net nu het goed gaat met rijden, ik helemaal niet meer vooruit kan. En alleen in het weekend rijden heeft ook vrij weinig zin. Vandaar dat ik wat rond aan het kijken ben, hoe vervelend ik het zelf ook vind.

@ Miss_Montana: Kan jij me wat meer vertellen over de manege in Landsmeer? Is dat degene waar Kim van Manen nu les geeft? Stuur me anders maar een pb-tje

Ik heb ook nog een topic geopend:
Stalling gezocht in Amsterdam, Landsmeer, Zaanstreek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:22

Die manege in Landsmeer staat niet echt bekend, het is ook eigenlijk eerder een stal zonder bak etc althans die heb ik iig nooit gezien. Maar er word gezegd dat men er western rijd, je kan het zien liggen vanaf de A10 naar Oostzaan. Daar staan vaak fjorden en paints in de wei. De manege bij Kim van Maanen is idd in Amsterdam Noord Floradorp, vlak naast de Coentunnel, helaas heeft zij geen website en ik ben er zelf nooit geweest. Manege Kalverhoek (Wijdewormer, Zaanstreek naast de snelweg naar Purmerend) is ook goed met goede voorzieningen: binnenbak, buitenbak en uitrijmogelijkheden in het Twiske.

Maar als je echt een gezellige stal wilt dan moet je naar Trainingsstal Starnmeer gaan Haha!. Er zijn 2 grote buitenbakken een binnenbak is in de maak (bijna af) en er is goede instructie en zorg voor de paarden. Starnmeer ligt ook nog net in de Zaanstreek langs de N246 naar Alkmaar vanuit Oostzaan zit je er zo. Als je bij ons om kwart voor acht op stal bent is het nog lekker druk en gezellig, zelfs rond 23.00u lopen er volgens mij nog mensen rond alleen rijden ze dan niet meer. Daarbij hebben we hele goede buitenverlichting Ja

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:53

Kom maar gewoon naar Kickersteyn Gera... Waarom verder op zoek....!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 21:05

Natuurlijk kom ik bij Kickersteyn kijken en het klinkt allemaal goed, maar ik heb al zoveel met dat arme beest gesleept dat ik niet bij voorbaat al beslissingen ga maken. Ik wil er goed over nadenken en dingen afwegen. Kan ik (veel) dichterbij een stal vinden met dezelfde faciliteiten en een soortgelijke prijs, dan ben ik daar in ieder geval van op de hoogte en kan ik dan altijd nog zien hoe en wat.
Ik wil ook niet overhaast te werk gaan hoor, vandaar ook dat ik goed rondvraag. Is niets mis mee, toch?

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 17:16

en anders kom je toch gewoon gezellig terug naar de kalverhoek Knipoog.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:53

hoi je moet ff naar de naam naiade in commercieel zoeken. zij bied stalling aan in de buurt.
groetjes lin