[WN] tips voor beginnen met western?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissBambi

tips voor beginnen met western?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 15:50

ik wil nu met mijn eigen pony western gaan rijden, maar aangezien ik hier niet al te bekend in ben wil ik graag tips, kwa zadel hoofdstel zowiezo het rijden..

ik heb wel iemand in de buurt zitten die ook western heeft gereden dus dat is waarschijnlijk het punt niet.. maar ik wil vooral weten wat voor maat zadel, e.d.

Bloempjeh

Re: tips voor beginnen met western?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:48

Ik denk als je echt western wilt gaan rijden dat je qua zadel gewoon een leuke 2e handsje moet nemen (qua maten weet k ook niet precies Bloos ) maar wel iemand met verstand van zadels even laat kijekn als het zover is of het goed ligt (dus liever niet met handje van ja, ligt goed!).. Verder tja.. Denk dat er genoeg western ruiters zijn met leuke adressen voor 2e hands spullen of misschien hebben mensen zelf wat leuks te koop staan.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 21:09

ja ik was ook niet van plan om een nieuw zadel te kopen.. dat geld heb ik toevallig echt niet Tong uitsteken

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 02:17

Laat ioemand komen die er verstand van heeft anders loopt er straks weer een paard rond met een niet passend zadel

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 06:17

dat was ik ook van plan.. maar weten jullie iemand? ga echt niet zomaar een zadel op mijn pony gooien.. dan heb ik dalijk niks meer over Knipoog

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 07:40

Iemand die ook 2e handszadels verkoopt.
Misschien kun je even kijken op www.euro-horse.nl

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 10:32

ik vind het ook leuk om te beginnen met western... na 22 jaar engels heb ik het wel gehad, Ik heb de mazzel dat ik zadel e.d kan lenen van mijn staleigenaar... heb het zadel nog niet opgehad, maar wel met western hoofdstel gereden... ik denk om alles in een keer veranderen ook voor mijn paardje erg moeilijk is...(denk ik)

Charloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:22

ik rijd nu al bijna 5 jaar western. naar mijn mening pakken de paarden die na engels, western gaan rijden alles heel snel op. ze leren snel. Dus weet ook hoe je zelf western moet rijden. Probeer anders eerst een les en kijk of je het echt wat vind.

suc6 ermee OK dan!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 22:46

Alleen het punt van de teugels los laten vinden sommige engles gereden paarden raar

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 06:25

ja ik heb dit al wel enige tijd gedaan, lekker buiten op het veld teugels lang wel met twee handen want met een snapt ze het nog niet helemaal Haha! maar omdat ze eigenlijk een behoorlijke hekel heeft aan rijden heb ik uiteindelijk besloten toch maar western te gaan doen.. ik wil in principe niet echt wedstrijden rijden omdat ik ook nog dressuur rijd met een paard en wil niet dat dat er onder lijd, dus lekker buiten en in de bak af en toe Knipoog maar weten jullie iemand die mij misschien les zou kunnen geven in de buurt o.i.d.?