[WN] Tips en info over USA reis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Tips en info over USA reis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 11:41

Ik zou graag tips en ervaringen krijgen van mensen die naar Amerika zijn geweest, en dan op westerngebied. Niet de uitgebreide familie-vakantie met een camper maar het bezoeken van een (groot) evenement op Quarterhorses/Paint gebied. Wedstrijden of show met mogelijkheden om rondom een museum oid te bezoeken.
Wie van jullie heeft dit gedaan en/of doet dit regelmatig en heeft daarover goede tips?!
Regel je alles zelf, waar regel je dat, wat ben je aan uitgaven kwijt en wat kan je voor leuks en vervelends tegenkomen.
Wat is de moeite van het kopen daar waar en hoe neem je het mee?

wgirl

Re: Tips en info over USA reis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:08

Wat ik je aan kan raden zijn de paint world show in juli, en de quarter world show in november. De laatste show heeft 2 grote hallen met allemaal winkeltjes, dus naast een goede show, kun je ook nog goed shoppen.

Verder is de Cowboy Hall of Fame in Oklahoma City een echte aanrader. Dit is een geweldig museum, met de gehele historie van het wilde westen, daarnaast kun je van hele mooie schilderijen genieten.

Wat ik ook zeker kan aanraden is Pilot Point in Texas. Hier heb je vele grote ranches, en winkels zoals Sergeant's. Een bezoek aan het AQHA head office in Amarillo is ook erg de moeite waard.

Als je meer tips wilt, laat me het dan even weten!

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 15:00

vijf jaar geleden hebben wij onze voormalig compagnon naar Texas gestuurd.
we hebben een vliegreis en een motel + auto voor hem geregeld bij een boekingskantoor.
met de auto kon hij door texas rondreizen in zijn eigen tijd en bij verschillende ranches eens rond gaan neuzen en wat trainingen doen met paarden en koeien. je krijgt dan vanzelf een uitnodiging van kom dit weekend eens kijken bij die en die show of je wordt mee genomen.
ga niet voor 14 dagen maar ga echt 3 tot 4 weken zodat je ook echt contacten kan leggen voor je zelf houd het motel achter de hand maar probeer of je bij de ranch waar je bent kan blijven slapen zodat je een dag mee kan draaien, en ga vooral niet de toerist uithangen bij trainers of ranch eigenaren want mensen die niet hun handen uit de mouw willen steken zijn zo weer weg, daar besteden ze zelfs geen aandacht aan.
bedenk dat een reis niet goedkoop is dat daar achteraf geen teleurstelling over bestaat of je moet echt een volledig verzorgde reis boeken maar dan zie je ook weining van het echte leven.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 16:05

Het gaat me in eerste instantie om een kortere reis, dus voor 1 of 2 personen. De mannen thuis hebben weinig interesse in paarden. Die willen auto's (oldtimers dus en evt eentje kopen) kijken dus dat wordt een ander soort reis..... Knipoog

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 08:43

Ik train bij Bill Fleming in Ada, Oklahoma pleasure paarden, en Bill restaureert ook old timers! Dus als jullie mannen toch mee gaan, dan kun je altijd even langs komen bij ons! Dan bekijken jullie de paarden, en de mannen auto's..Bill heeft er altijd wel een paar te koop staan..(paarden en auto's!)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 09:25

Ik ben dit jaar naar de World Paint Show in Fort Worth geweest, daar is ook de Cowgirl Hall of Fame. Enorm evenement, 4 hallen en 2 hallen met winkels. Auto's en autohandelaren vind je daar ook bij de fleet en OLd Timers zie je vrijwel overal in Amerika rondrijden. Deze keer was ik erheen gevlogen om mijn paard op te halen en over te vliegen en was mijn ticket geregeld door Schiphol. Autohuur heb ik via internet gedaan.
Vorig jaar ( en in 2000 en '98) ben ik naar New Mexico, Albuquerque gevlogen. Daar de, via internet geboekte, auto opghaald en vervolgens veel rondgereden en bekeken, ook in de omliggende staten. In september is in Albuquerque de New Mexico State Fair, een enorme happening met Quarter Horse races, Rodeo's, diverse paardenshows ( div. rassen en vrijwel alle disciplines, western en engels), en 's avonds country concerten, met veel bekende namen en de Indian Village met stands met sieraden en natuurlijk een Pow Wow. Er wordt vee geshowd en je kan er alles kopen wat je je maar kan bedenken. Ik heb daar in '98 3 dagen rondgelopen en me geen minuut verveeld.
In New Mexico rijden heel veel OLd Timers rond, oude pick ups maar ook cadillacs, enz.
Ik heb altijd zelf de reis geregeld, auto van te voren geboekt, dat is goedkoper dan in Amerika. Hotels zijn er meer dan genoeg, prijzen varierend van ca. $ 30,- voor een 2 persoonskamer in een heel simpel hotel tot rond de $ 60/ 70 voor een heel luxe incl. ontbijt, en natuurlijk daarboven voor superde luxe.
New Mexico, Arizona en Utah zijn de gebieden waar je veel indianen reservaten vind. O.a. Acoma ( Sky City) is de moeite waard en Canyon de Chelly, Monument Valley en natuurlijk de Grand Canyon, waarbij de North Rim aan te bevelen is boven de South Rim. Mesa Verde in Colarado en Gila Forest in NM.
Tioga Tours is een reisorgansatie die je op weg kan helpen, routes voor je kan uitstippelen, etc. IK heb vorig jaar wel via hun geboekt, maar verder alles zelf gedaan. De 1e keer is het misschien handig als je van tevoren wat ideeen hebt/ krijgt waar je kan beginnen.
Als je nog vragen hebt kan je ze aan me stellen. Ik ben overigens wel iedere keer een maand weggeweest, behalve toen ik mijn paard ging ophalen. Met de afstanden en alles wat er te zien is ( en het bijkomen van de jetlag) heb je wel een paar weken nodig.
Je kan daar je gek kopen, veel leuke kleine winkeltjes voor paardenspullen, maar ook hele grote. Enorme supermarkten, bijv. Walmart, waar je vrijwel alles kan krijgen. De prijzen liggen, vooral nu, een stuk lager dan hier.
Ook eten doe je met 2 man voor tussen de $20 en $30, bij restaurants van goede kwalitiet, dus geen fastfood.
Succes met het uitzoeken. Wanneer willen jullie die kant op gaan?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 15:29

Zou graag met het reisje in november meegaan naar de World Show, dat is maar een week maar toch.... het lijkt me geweldig!
Maar ik moet eerst antwoord hebben van school voor extra vakantieverlof.
Ik heb zo het idee dat, als het doorgaat, we de smaak zo te pakken krijgen en nog eens willen gaan en dan langer en met de complete club. Bloos Mijn man is gek op oldtimers en in het zuiden van Amerika schijnen de gaafste exemplaren te zijn.....

Rinza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 23:01

Hoi, ik ben net één weekje terug uit Amerika. Ik kan melden dat het AHQA museum momenteel dicht is vanwege verbouwing. Als je erlangs rijdt kan je wel standbeelden zien van bijv. cowboys + paard en tegeltjes van beroemde quarters, erg mooi om op de foto te zetten. Een gave western winkel vond ik Teskey's, met veeeeeel zadels, hoofdstellen en zo'n beetje alles wat er verder bij komt kijken. Andere western stores zijn er zeker maar verkopen voornamelijk cowboylaarzen en kleding.
In elk motel/ hotel zijn folders verkrijgbaar van de omgeving. Folders van ranches waar je een buitenrit kan maken. Zelf heb ik dat niet gedaan, vond het vrij prijzig. Veel plezier en geniet ervan!

Groeten Rinza

Rinza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 23:22

Nog even wat aanvullende info. Bij Texas Ranch Life is het rijden 75 dollar èn je moet dan een kamer huren, plus nog minimaal 140 dollar met 2 personen, dussss. Bij Palo Duro Riding Stables in Canyon, vlakbij Amarillo is het toch goedkoper 20 dollar per uur plus tax. Misschien wil je wel niet rijden. Een bezoek aan de Royal Gorge Bridge in Canon City is erg de moeite waard, dit ligt in de staat Colorado vlakbij Colorado Springs. Nog een staat verder maar zeker de moeite waard is Yellowstone Park in verschillende staten. Ikzelf ben in Wyoming geweest en dat was super. Watervallen, bronnen, geisers, diepe ravijnen veel wildlife waaronder elanden, bizons, herten, wolven en beren. Nou ja, genoeg te doen.

Groetjes...