Daarna moest ik aangelijnd met pride lopen, stilstaan etc. Ik zei dat ik pride ook kon laten liggen, laat maar eens zien zei ton. Binnen enkele seconden lag pride op de grond zonder dat ik hem of het touw aanraakte. Nou, dat heb ik wel 10 x moeten laten zien, en het zitten
Conclusie: pride vertrouwt mij voor wel 10.000 %. En hij beschermt mij. Dat was ook wel te zien, telkens als ton dichterbij kwam staan wurmde pride zich tussen ons en probeerde hij me aan mijn jas mee te nemen. Als ton dan tegen pride duwde verzette hij geen voet!! En ik raak pride net aan en hij gaat al om. Maar, zei ik, als ik door de bak loop loopt pride me niet overal achterna maar hij stond meer bij de bakrand te lummelen met iedereen die daar zat. Dat zag ik verkeerd zei hij, je ziet constant pride even naar mij gluren (en andersom). Pride weet dat ik hem bescherm als het nodig is dus vandaar dat hij vrij en blij rond durft te lopen. Hij zei dat als ik bij pride ben dat voor de volle 100% te vertrouwen is en hij mij nooit wat aan zal doen. Precies daarna demonstreerde pride dat even. We stonden gezellig te kleppen en pride komt achteruit op mij aflopen. Zonder hem aan te kijken oid ga ik, zoals ik wel vaker doe, automatisch zijn billen kriebelen. Weer uitleg van ton aan iedereen: kijk, hier gaat geen enkele dreiging van uit, dit paard loopt compleet ontspannen achteruit op haar af. En mocht ik hem ooit willen verkopen dan moest ik hem bellen dan kwam hij mij een enorme rotschop geven hihi. En hij raadde me aan om dat liggen enzo uit te breiden want ik had een gave. En pride en ik pasten enorm bij elkaar. Van alles was dat laatste nog wel wat het meeste indruk heeft gemaakt. Ik hoor al jarenlang dat ik te zacht ben etc en dat pride niks voor mij is. Nou, wel dus! Daarna nog wat over pride zijn gezondheid. Hij heeft licht last van zijn nieren. Zoals meerdere paarden bij ons op stal. En ja, ook daar had ik al mijn vermoedens over. Ik ben al tijdenlang met voer aan het prutsen want ik weet dat pride eiwitgevoelig is. En hij is gevoelig met borstelen precies op de plek waar de nieren zitten. Hij heeft er last van zei ton. Maar dat is eenvoudig op te lossen en het kan zelfs zijn dat als ik hem die ene wortel per dag niet meer geef het probleem over is. We zullen zien want over 3 weken komt hij (gratis) nog een hele dag terug voor een ander paard. Een schimmel is dat en we waarschuwen die vrouw al tijden lang dat het zo niet goed gaat met haar paard. Inderdaad zei ton, het kan misschien 2 jaar duren of 3 of 4 maar ze pakt je een keer. En goed ook! Hij gaf die schimmel nog 1 kans en anders moest de eigenaresse een keuze maken. Dat zegt hij altijd duidelijk erbij, je bent niks verplicht en het blijft altijd jouw paard. Wat je met zijn adviezen doet moet je helemaal zelf weten. Hij probeerde bij de schimmel de dominantie af te pakken en uiteindelijk werd de bak voor een deel afgezet en liep hij op het laatst met handschoenen en een lasso in de bak. Voor dit paard komt hij nog een keer terug en gaat hij de hele middag in het weiland zitten. Ze heeft iets en daar wil hij achter komen, ook moest ze vast een foto opsturen. Hij heeft wel zeer sterke vermoedens maar pas als hij het 100% zeker weet wil hij daar wat over zeggen. Zo kwam eigenlijk elk paard aan bod. Hij haalde echt alles eruit en het klopte allemaal. De paarden met nierproblemen gaan aan de zonnebloemolie en over 3 weken komt hij terug om nog eens alles te bekijken. Het was echt een geweldige dag en iedereen is tot het eind gebleven. 
?

en ze moet al helemáál niks hebben v. mannen...