[WN] registreren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smax

registreren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 22:06

Waar registreer je een quarter zonder papier?

iski

Re: registreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 22:36

smax schreef:
Waar registreer je een quarter zonder papier?

Bij mij..... Haha!

smax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 22:39

Haha! Zo`n antwoord had ik van jou wel verwacht ja Tong uitsteken Nee ef serieus, vader en moeder zijn Quarter, moeder geregistreert en vader "nog"niet. Wachten tot vader geregistreert is?

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 22:54

smax schreef:
Haha! Zo`n antwoord had ik van jou wel verwacht ja Tong uitsteken Nee ef serieus, vader en moeder zijn Quarter, moeder geregistreert en vader "nog"niet. Wachten tot vader geregistreert is?

OK...wacht dan op een antwoord van iemand met verstand van zaken..ik heb enkel verstand..en wanneer ik dat gebruik....AQHA registreerd alleen als er papieren zijn.....of wanneer afstamming middels bloedproeven etc aangetoond kan worden (middels papieren). Mijn gok? Wachten tot de papierwinkel in orde is.

Technically speaking? Een Quarter zonder papieren is geen Quarter....toch?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 23:05

De vader 'nog' niet?? En wel al dekken? Denk niet dat je nog breeders reports met 'terugwerkende kracht' kunt indienen, dus ben bang dat je veulen een leuke pony zonder papieren blijft.
Bloedproeven e.d. helpen daar in 99% van de 100 gevallen weinig aan, kost je een boel geld en uiteindelijk bijna altijd zonder 't gewenste resultaat.

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 23:17

Francis schreef:
De vader 'nog' niet?? En wel al dekken? Denk niet dat je nog breeders reports met 'terugwerkende kracht' kunt indienen, dus ben bang dat je veulen een leuke pony zonder papieren blijft.
Bloedproeven e.d. helpen daar in 99% van de 100 gevallen weinig aan, kost je een boel geld en uiteindelijk bijna altijd zonder 't gewenste resultaat.

Kijk, dat roep ik ook al jaren tegen al die vrouwen die zich met een jengelend kind aan de poort melden...

Sorry guys..i'm in a playfull mood tonight....guess it's tropical fever.. Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 23:24

Ga jij dan es ff een kouwe douche nemen!

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 23:49

Francis schreef:
Ga jij dan es ff een kouwe douche nemen!

Back from a cold shower.......sorry...didn't help much... Haha!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 10:12

@Francis kan wel. Althans wel bij de Paints, en ik geloof ook wel bij de QH. Kennis van mij heeft hier nl me te maken gehad, al waren daar beide paarden wel al met papieren.
Merrie staat bij 1,5 jarige hengst (in de winter) merrie was het voorjaar ervoor gedekt maar niet drachtig geworden. Nou het jonge hengstje springt in februari 1 keer en bingo Haha! . Ze hebben er niets van gemerkt, en dus niet in de gaten dat de merrie drachtig was. Jonge hengst werd dat voorjaar gecastreerd en die zomer bleek dat die merrie drachtig was. Ja en dan, Hengst was ruin geregistreerd en kon dus volgens de regels geen kinders verwekken. Moest bij de APHA de ruin eerst weer hengst geregistreerd worden, en dus achteraf een breedingreport gemaakt worden. En daarna is ie weer als ruin geregistreerd. Het veulen wat daaruit is gekomen heeft ook APHA papieren gekregen.

@Smax je moet idd wachten tot de papieren van de hengst er zijn, en ik zou zelf ook even met de AQHA bellen over het hoe en wat. Ik ga ervanuit dat het een ongelukje was, en het een jonge hengst betreft. Slimmerik dan in dat geval Knipoog Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 10:13

Bij de Paints kan dat wel maar kost wel $$$ extra.

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 11:15

jeddah schreef:
Bij de Paints kan dat wel maar kost wel $$$ extra.

In ieder geval dus minder dan $ 1000....($$$$) Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 15:20

Ja, maar zoals je zelf al zegt.. beide paarden hadden toen al papieren... Nu gaat het om een paard wat 'nog' geen papieren heeft en ik heb nog nooit gehoord dat 't dan ook lukt. Maar goed... je kunt het proberen...