[SGW] Royal Kiwi neemt afscheid van sport

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IndianSummer

Royal Kiwi neemt afscheid van sport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 22:11

Het laatste weekend van juli hebben Gert en Alice in Schenefeld gereden. Dit was voor Coral Estate Royal Kiwi (Luck) de laatste test voor het WK van Aken. Achteraf zelfs zijn allerlaatste wedstrijd, snik.

Luck voelde thuis in de training goed, maar na de laatste galoptraining was zijn kogel rechtsvoor iets dikker. Luck was niet kreupel, ook niet op de kleine volte op het harde, een echte bikkel. Dus meegenomen naar Schenefeld en daar dressuur gereden. In de ring voelde hij toch iets anders, kreeg toch nog -55 strafpunten. Omdat Alice het niet helemaal vertrouwde heeft dierenarts Jeff Desmet daar een scan gemaakt. Tot hun grote verbazing bleek zijn peesplaat afgescheurd te zijn. Ongelooflijk dat de bikkel niet kreupel liep! Maar dit betekende wel dat hij geen zware crossen meer kan lopen. Dit was een enorme teleurstelling voor Alice en de rest van het Nederlandse Kamp.

Bron: www.naber-lozeman.nl

Lielle

Re: Royal Kiwi neemt afscheid van sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:04

ON -> SGW

wat een keihard paard is dat toch!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:21

Jeetje, wat een naar nieuws.
Maar wel fijn dat hij nu van zijn welverdiende pensioen kan gaan genieten. Dat was al eerder het plan, maar toen hebben ze hem toch weer klaargestoomd voor de grote wedstrijden.

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 16:00

Aah dat is jammer Ach gut Sterkte! Maar hij zal nog lekker van zijn pensioen genieten Lachen

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:13

Zo he, wat een doorbijter. Het is natuurlijk wel een flinke tegenvaller maar nu kan hij fijn van z'n pensioen gaan genieten.

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:55

wat jammer zeg, was leukom nieuw van kiwi en alic te horen ! Verdrietig maar wat een bikkel is het! Mag hij wwel lagere klassen lopen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:59

volgens het nieuwsbericht op de site van alice heeft hij een peesplaat gescheurd, dus ik neem aan van niet.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 23:09

Jee, jammer hoor. Ik hoop dat deze bikkel ook echt van zijn pensioen geniet, vaak zijn dit juist paarden die graag werken.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 07:22

Canter schreef:
Jee, jammer hoor. Ik hoop dat deze bikkel ook echt van zijn pensioen geniet, vaak zijn dit juist paarden die graag werken.

ja dat was ook mijn idee. De vorige keer dat alice hem toch weer oppakte liep kiwi met twee vingers in zijn neus door boekelo, vraag me af of zulke paarden gelukkig worden van pensioen of wegkwijnen in de wei..??

Onze oude poowny van 23 wordt echt narrig als ie een paar dagen alleen maar in de wei heeft gelopen, zet je dan de trailer neer dan rent ie er zo in!

Jorrn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:58

dat is wel heeeeel vervelend ook voior alice Verdrietig