[SGW] SGW Dijkgatsbos wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

SGW Dijkgatsbos wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 19:40

Ik zal maar beginnen, de rest van het weekend kom ik er wsl ook niet meer aan toe.

Vandaag dan mijn debuut in het M, mijn paard heb ik nu 2 jaar en 1 maand en die kon niet veel. Helemaal niks op het gebied van sgw. Ze is nu 2 jaar en 8 maanden zadelmak.

Het wedstrijdterrein had zich echt super gehouden, zelfs de dressuurbanen en de springtuin waren goed te rijden. Voor Dijkgatsbos heel goed.
Mijn dressuur ging niet slecht maar ook niet echt goed. Met inrijden was er een man al een paar keer bijna op mijn paard gebotst en daar kan zij niet zo goed tegen. Begin ik aan mijn proef gaat die vent op 5 meter van mijn baan heen en weer rijden Boos! Rabette erg afgeleid, heb nog wel 2 passen achterwaarts gedaan. Achteraf goed voor 169 pt en de 1 na laatste plaats.

Springparcours ging erg lekker, had 1 balkje op 2 en dat was nog wel de laagste uit het hele parcours.

En toen moest ik er toch echt aan geloven Clown Rabette was de eerste paar sprongen meer met de omgeving bezig dan met de hindernissen, tot hindernis 6 ging het goed. Hindernis 6 was een behoorlijke picknicktafel die net na een bochtje kwam. Had totaal geen afstand maar dat maakt Rabette niet uit, die gaat toch wel af.
Daarna meteen over een dikke boom en op 1 galopspron lag een trakhener. ( beetje coffin idee) Niet echt een combinatie om weer in het ritme te komen dus.
Tot en met de piano ging het goed. Mijn paard kan nog niet zo heel goed omgaan met afsprongen en dit was best wel hoog. Ik ben 1.68 en als ik o de grond stond was de boom hoger dan ik. Afsprongen gaan steeds beter, alleen nu had ze wat beroerede sprongen gehad en dan zet ze naar boven toe af => ik werd kompleet afgeschoten Tong uitsteken had nog wel het besef om mijn teugels tot de gesp te laten vieren mijn zadel te pakken en zo ver mogelijk naar achter te hangen. MJ en Bento weten hoe raar ze kan doen en zo erg als nu is het in een training nog nooit geweest Knipoog

Dit was helaas niet genoeg en ik hing na de landing naast mijn paard, heb der nog een flinke schram bezorgt toen ik probeerde terug te klimmen. Helaas was er geen houden aan en heb ik me vlak voor het smalle bospad laten zakken. Wat wel erg pittig en vooral erg penny was, was dat ze meteen terug kwam toen ik der riep Lovers
Weer opgestapt en heerlijk verder gereden. Op de derde diepe greppel twijfelde ze even, dit was geen hindernis dus niet erg, en eigenlijk voor mijn gevoel vrij simpel naar de finish gereden.
Zelfs de wijnvaten en de burcht, beide goed voor een aantal uitsluitingen waren geen probleem.

Had wel een hoop tijdfouten en natuurlijk 60 strafpunten van mijn val. Begin nu wel iets meer te balen dat ik niet boven ben gebleven. Er waren maar heel weinig combinaties foutloos en zij heeft nergens gestopt.

Toch ben ik super tevreden over mijn paard, was volgens mij met afstand het onervarenste paard in de M.
Beest heeft 1 keer een L1 proef gelopen en 11 punten in het B springen.

Was van de geplaatste laatste geworden, maar er waren er zeker net zo veel uitgesloten.

Heb nog even met Canter,bento, Reeskees, Love, Bitwise en Scum gesproken. Hoop niet dat ik nog iemand vergeten ben Knipoog

Biertabje

Re: SGW Dijkgatsbos wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:12

netjes hoor gvdt!! hoe ging de indoctro?(was ook M debuut)
jammer van je val... maar toch erg netjes hoor zo voor de 1e x

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:13

indoctro was 4de denk ik, tenminste die heette oeterma Knipoog

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 20:13

Weet alleen dat ze RK is geworden. Weet niet hoe ze gereden heeft.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:24

Nou ik heb ook gereden vandaag.
Dressuur ging niet super, paar foutjes, maar stond wel 3de met 191pnt!
Springen was ik erg laat door de dressuur en cross lopen, we hadden een lekke band vanochtend voordat we weg wilde rijden!!Maar tino sprong super en foutloos.
Cross ging super, de cross stond aardig aan de maat.
Op hindernis 6, picknictafel kwam ik er erg kort onder, maar tino loste het prima op.
Helaas kwam hij heel erg terug op 7 en kreeg ik een stop.
Dit was een steiltje, daarachter kwam hindernis 8 de trakhener (met water!!!) en die vond ie denk ik best wel eng.
Even gescholden op hem, omgedraait en toen super over het steiltje en trakhener!!!!!!!
Weer heerlijk verder gereden, alleen wel mega sprongen op de slootjes onderweg.
Ook het smalletje en de tonnetjes (waar veel op gestopt werd) ging super.
Het water was pittig. In uit voor het water, waar heel veel paarden stopte of er keihard tegen aan sprongen.
Ik wist dat tino niet zou stoppen, maar was bang voor onnodige beschadigingen. Maar ik had nog een nare na smaak van de stop op zeven en wilde zijn lef nogmaals testen.
Hij kwam er prima doorheen, voor het water moest hij even kijken (had niet verwacht dat er water was) en moest ik even recht gaan zitten en weer verder gereden.
Ik baalde nog verschrikkelijk van die stop en begon toch echt te twijfelen of we niet even moeten stoppen met al dat gecross.
Maar toen ik de uitslag zag vond ik het niet eerlijk om tino op dit parcour te beoordelen.
Ik was uiteindelijk 3de geworden!!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:25

ze was 4de Haha!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:28

gvdt, oh wat jammer dat je er naast viel, wel super dat je de cross verder goed hebt gereden, de volgende keer gaat het vast goed komen!

gefeliciteerd love!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:28

Leuk verslag Roos, jammer van je val maar toch uitgereden OK dan!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 20:39

He karin, ja was zeker jammer, maar ben niet minder trots op mijn paard. Begin nu wel hoofdpijn en en zere heup en schouder te krijgen. Denk dat ik het echte vallen een beetje ben verleerd Tong uitsteken

Love, heb nog even met Justin en John Maarse staan praten en die vonden het een fijne cross om te oefenen voor over 2 weken. Dan moet dat paard in Ierland lopen. Ze vonden hem zeker net zo pittig als de lange 1* in Ede.

Heb ze eigenlijk niet gehoord over de burcht, alleen dat ze zuks wel kunnen verwachten in zwaardere wedstrijden. Blijft voor de paarden moeilijk in te schatten.

Trakhener is altijd wat moeilijk, het slootje was nu aardig schoon. Als de sloot teveel ruikt dan is ie zelfs voor het Z een open slootje of alleen een korte weg naar een baam erachter.
Uit ervaring weet de parcoursbouwer dat bij erge stank de paarden er niet graag over gaan en daar houd ie dan rekening mee.
Ben je toch weer een beetje van je trakhener complex af Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:48

Goed gedaan voor je M-debuut hoor roos. Die val was gewoon domme pech.
Gefeliciteerd met je derde plaats l0ve.

Ben benieuwd hoe de rest gereden heeft!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 20:53

Had zelf meer het idee dat ik afgeschoten werd Haha! dan dat ik een afsprong afging
Ik krijg in de trainingen altijd te horen dat het zo knap is ik die stunts altijd uitzit Bloos maar zo erg als nu heb ik het nog niet meegemaakt.

Als ik met haar had moeten leren crossen weet ik ook niet of ik het wel zo leuk had gevonden Knipoog pony liet zich altijd heel rustig zakken en dat is toch meer mijn ding.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 21:01

Goed zo GvdT, jammer van de val, maar dat gebeurt iedereen wel eens. Volgende keer blijven zitten en je rijdt een foutloos M=-rondje! Wel heftig dat je eerste keer M dan gelijk zo' n cross is!

L0ve: gefeliciteerd! al had je vast liever geen prijs en een foutloze cross. Met die trakheners komt het vast wel goed, eigenlijk zijn ze voor een paard niet eens zo lastig, maar wel voor de ruiter...ik hou er ook niet van hoor! In Aken had je ook een vette trakhener....voor mij wel goed om daar een tijdje gekeken te hebben, dan valt het in de M weer mee Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 21:17

proficiat Love, jammer van je stop.

Dikke trakehner was dat idd marieke *LOL*

BT proficiat met Oet Ja

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 21:39

Was dat die trakhener (Aken) met dat water eronder? Was een nogal behoorlijke brede sloot die er onder lag ja. Zo eentje sla ik nog effe over........... Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 21:59

klopt sim.

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 23:48

Inderdaad, netjes hoor!

Ik baal als een stekker!
Donderdagochtend is de smid langsgeweest. Ik heb donderdag even snel gekeken en het zag er allemaal netjes uit.
Toen ik vanochtend kalkoenen wilde draaien kwam ik er alleen achter dat hij een klein puntje was vergeten. Namelijk de kalkoengaten Boos! Boos!
Na overleg toch maar dressuur gestrart.
Het ging niet super, 188 pnt.

Het ergst zat ik in over het springen.
Ik had me voorgenomen (en mn moeder beloofd) Knipoog meteen te stoppen zo gauw ik het niet meer vond gaan.
Met inspringen kon ik hem er nog aardig bijhouden.
Dus toch het parcours in. Hij is iig niet gestopt maar het voelde niet safe, ik zat er heel onzeker op.
Joeri is van zichzelf al niet voorzichtig en als ik er niet aan rijd(wat ik nu dus niet durfde )gooit hij alles eraf.
Ik heb geloof ik de helft van het parcours gesloopt.
Maar ik mocht de cross nog in! (Daar schenen kalkoenen niet al te hard nodig te zijn.. )
Ik ben meteen langs de dierenarts gegaan en toen direct doorgestapt naar de start. Dat was maar goed ook want ik kon vrijwel op dat moment van start!
Het springen liep best wel uit!

Eenmaal in de cross pakte hij super aan.
Het eerste greppel/slootje keek hij een beetje, hij sprong gewoon alleen wat scheef.
Bij de afsprong hadden we de keus, of links van de 'hoge' afsprong zonder boom, of rechts van de lage met een even hoge boom erop. (klein beetje een skyjump effect)
Ik had een beetje de kriebels over die sprong omdat hij deze de laatse keer met training in het midden wilde nemen..
(Linkerbeen op de linker en rechterbeen op de rechtersprong Tong uitsteken Rolleyes )
Heb voor de laagste gekozen, had nog nooit een skyjump gedurfd dus kon het net zo goed nu proberen.
Hij sprong hem lekker zonder problemen.
rest van de cross heerlijk gereden, op mn gemakje dat wel.
Een keer een rottig moment. Na de laatste MZ-lus maakt de BL cross een klein beetje een pittige bocht.
Joeri gleed uit op een slecht stuk, ging bijna onderuit en ik verloor mn beugels allebei.
Dit was zon 8 mtr voor de volgende sprong (boomstam)
Ik dacht 'blijven zitten en kijken waar we heen gaan'
Nouja hij trok aan op die boomstam dus stuurde ik hem er maar niet langs Lachen
Hij sprong hem lekker, ik zonder beugels meegelift.
De tonnetjes sprong hij ook lekker, ik wederom zonder beugels.. Rolleyes
Voor de beukburcht had ik mn beugels.
Een paar mensen hadden me aangeraden rustig door die sprong te gaan.
Toen ik ervoor zat leek me dat niet zon goede, ik ben maar gewoon normaal ingekomen en heb echt been gegeven ertussen.
Hij deed hem lekker, keek er niet eens naar.
Het water daarna ging ook goed Ja
Naar de finish toe heb ik de bocht heel flauw genomen en heb niet doorgereden, het was daar nog best nat. Ik was foutloos met 1,2 tijdfout.

Al met al ben ik best tevreden. Ik heb best nog een lekker gevoel aan mn laatste cross overgehouden en dat vond ik wel belangrijk. Alleen mn smid kan ik wel schieten! Boos!
Ik had hem er nog speciaal voor gebeld, en heb betaald voor kalkoengaten.
Ik ga mn startgeld declareren Haha!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 05:38

En je prijzengeld Onide! Met kalkoengaten was je uiteraard eerste geworden. Haha! Jij hebt voor die val toch strafpunten gekregen GvdT?
L0ve, ik zag je inderdaad laat voorbij komen, volgens mij had je er toen nog maar 1 of 2 voor je in de springring.
Scum, ik hoop van harte dat je deze week het mooie weer in Wieringerwerf hebt gelaten en niet weer hebt meegenomen zoals vorige week.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 07:28

canter:Haha nou eigenlijk geen!!Tarik ging er in en die was nr 18!!ik 17!!
Maar tino sprong fantastisch!!
Mijn plotselinge trakhener vrees is nu wel een beetje voorbij al blijf ik opletten in gorssel!!!
Onide: Ik heb je zien springen, het rammelde best wel, maar je hebt wel een heel mooi paardje. Heb je daarna in de cross gezien. Je reed het water echt uit het boekje!!
Alleen Jan Bakker deed het haast net zo mooi, voor de rest heb ik veel stops gezien daar!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 08:06

scum/bitwise, al wakker?

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:17

M-debuut bij de ponys met Knock Out.Vondt Wieringerwerf altijd een makkelijke cross dus leek me het handig hier in de M te beginnen.Zo op het oog viel het me tegen best wel technisch met wat smalle sprongen zag veel weigeringen op de burcht.
Was er niet gerust op.Maar gelukkig Knock Out deed het super samen met Robin.Alleen de dressuur,hij is B+9 dus de sprong naar de M is best wel groot.Hadden ook maar 166pnt ofzo.Springen foutloos en de cross ook en binnen de tijd.
In de L met V&M Live ging het ook super die moest echt terug gereden worden die is zo ontzettend snel de tijd stond voor hem dan ook veel te ruim.Maar goed foutloos binnen de tijd,springen ook en de dressuur 182 pnt.Op naar Gorssel

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:23

hayhay,

Ik vind het al knap van je dat je er aan mee durft te doen Haha! !

Ik woon naast het dijkgatbos dus rij ik er wel eens gewoon in maar
ik durf daar echt geen hindernisje te pakken. Alleen die zandbak waar
je vanaf moet pringen. Want ik vind die hindernissen zo gevaarlijk.

Verder heb ik er niet zo veel verstand van maar ik denk dat jij en je
paard het toch heel goed hebben gedaan Lachen

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:51

Alle prijswinnaars gefeliciteerd. Ik heb geloof ik ook wel wat bokkers gezien en een paar gesproken.

Mijn dressuur ging flut. De hele week loopt het dier lekker en ook bij het inrijden ging het best lekker'. Ging ik de ring in en direct hoofd omhoog enzo. Toen ging ik ook nog een keer verkeerd dus dat was niet zo'n lekker begin.

Bij het inspringen was ze erg druk. Maar in het parcours was ze een keer best lekker te rijden. Wat resulteerde in 3 tijdsfouten . (heb nog nooit tijdsfouten met springen gehad Bloos )

De cross ging super Haha! . Ze keek nergens naar. Kon elke hindernis in een rustige galop nemen om Mindy vervolgens weer iets te laten gaan. Wat resulteerde dat ik veel te snel dreigde te zijn. Daarom heb ik het laatste stuk vanaf de bocht, voor de tonnen op het heuveltje, in een hand(midden)galopje verder te gaan. Ik werd nogal raar aangekeken, maar het leverde me tenminste geen strafpunten voor te snel rijden op. Ook de burcht en water waren geen probleem.

Dit resulteerde ondanks de slechte dressuur proef in een 4e plaats! Dus was erg tevreden over de laatste twee onderdelen.

Hieronder nog wat foto's die mijn broer gemaakt heeft:

Afbeelding
Ikzelf losrijden bij de dressuur

Afbeelding
losrijden dressuur

Afbeelding
tijdens de proef(liep ze toch nog een stukje best braaf)

Afbeelding
Marriet Hoekstra tijdens springen

Afbeelding
Marriet Hoekstra tijdens springen

Afbeelding

Afbeelding
Ikzelf in het springparcour

Afbeelding
Nogmaals ikzelf in het springparcour

Afbeelding
Els Driehuyzen tijdens de cross

Afbeelding
Ikzelf door de waterbak

Afbeelding
Mijn laatste meters in een handgalopje.

Zijn er nog meer mensen met foto's?

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:06

Jaja, brunny de shetlander deed het ook even foutloos Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken
Afbeelding
(Sorry kon het even niet laten om deze foto te plaatsen Tong uitsteken )

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:19

Ja, we zijn wakker Knipoog .

Beetje gemengd gevoel over de cross. Dressuur ging geweldig. Online showde en de coupon stond vol met complimenten van de jury. 195 pt en een 3e plaats.
Het springparcours ging niet zo fijn. Balk op hindernis 2 en een stop op 3. Wel een beetje het gevolg van bijna 2 jaar niet crossen en springen. Je raakt dan de routine kwijt. Bitwise heeft moeite met het zien van de afstanden, en begint dan te twijfelen.
De rest van het parcours was weer foutloos maar het ritme was niet fijn. 8 strafpunten en nog 6 voor de tijd.

Cross begon goed., Hindernis 1, 2 en 3 heel fijn. Bij de sloot na de boom even getwijfeld, maar werd niet als weigering aangerekend. Wel 2 stops gehad op hele onbenullige hindernissen (gewoon van die houten bomen). Wederom door het niet zien van de afstanden en dan gaan twijfelen. Alle moeilijkere of technische hindernissen gingen wel goed.

Veel huiswerk wat betreft het springen dus de komende tijd.

Resultaat

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:23

GvdT: jammer van je val maar verder toch hartstikke goed voor een M-debuut!!

Kylyko: gefeliciteerd met je 4e prijs OK dan!

Breunis: super hoor, beide pony's foutloos!

Onide: dan heb je het toch goed gedaan zo zonder kalkoengaten!

Gefeliciteerd L0ve Pling