[WN] Foto's EK Quarters Kreuth GGB en Magic.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

redpebbles

Foto's EK Quarters Kreuth GGB en Magic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 12:59

Wij,Sake, Colin, Roland onze chauffeur, groom en fotograaf en ik zijn naar de EK in Kreuth geweest.
Colin en ik gingen voor de Pleasure Open Senior en Hunter under Saddle Open Senior.
Magic was nog niet super in vorm, maar GGB en Colin hadden in Belgie een paar weken geleden toch een mooie generale met het winnen van de Hunter AQHA en Hunter en Pleasure overwinningen in de NSBA klasses.
We zijn daar erg "geschrokken" hoe er tegenwoordig Pleasure wordt gereden. Alles wat volgens het regelboekje NIET mag, doen ze wel om het paard zo langzaam mogelijk te laten lopen.
Scheef, 3 a 4 hoefslagen, onregelmatig (dus kreupel), scheef zelfs in stap, te laag, te diep en jaknikkers in de galop. En vooral niets meer "natuurlijks" aan de gangen. Voor mij is er niets "Pleasures" meer aan.
Dankzij Roland hebben we nog mooie foto's als herinnering en hebben we genoten van de mooie omgeving.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=VHTNXPFD[img*]
even de paarden wat water geven onderweg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Magic had buiten ontzettend last van de vliegen bij zijn hoofd, ondanks de vliegenspray. Hij werd echt aangevallen en was erg aan het kopschudden.
Dat was erg jammer voor de Hunter die de tweede keer buiten werd gereden.
We zijn weer een ervaring rijker en trainen gewoon lekker door voor de volgende wedstrijden.

mehlika

Re: Foto's EK Quarters Kreuth GGB en Magic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:20

Gave foto's!!! mooie ruime gangen heeft Magic toch....

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:33

Mooie foto's! Jullie zagen er allemaal prachtig uit!

Jammer dat de pleasure zo beoordeeld is geworden...het 'kreupelen' en 'hakketakken' blijft er bij sommige jury's én ruiters dus toch inzitten...erg jammer.
Maar jullie hebben inderdaad een super ervaring achter de rug, iets wat niemand meer afneemt! En volgend jaar gewoon weer naar het EK! Knipoog

Nog veel succes, geluk en plezier op de komende wedstrijden met jullie paarden toegewenst!!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 16:29

mooie foto's, van 2 hele mooie paarden
aan de ene kant moet je eigenlijk blij zijn dat je niet geplaatst bent, jullie hebben in iedergeval paarden die nog gezond lopen.
maar eigenlijk ik is het zonde dat er zo gejureerd wordt.

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 16:33

hey Sylva en Colin,

Niet zo best geplaatst maar ik vind dat jullie het zowiezo super hebben gedaan! Volgende keer beter Lachen

Groetjes Leanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:19

Schitterende foto's Redpebbles en Xono. En als ik hoor waar de voorkeur van de jury naar uit ging: mijn complimenten voor het niet geplaatst zijn. Hoe raar dat ook mag klinken. Verkloot je paard z'n gangen niet voor wat een jury graag ziet....
Jullie hebben een schitterende ervaring erbij op jullie lijstje, en zo te zien hebben jullie ook hartstikke fijn gereden, dus TOPPIE!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:11

Bedankt voor jullie reacties! Nee, als ik kijk wat er bovenaan geplaatst wordt, ben ik niet heel rouwig om het feit dat ik laag geplaatst werd. Begrijp me niet verkeerd, de paarden die hoog geplaatst zijn, zijn geweldig mooi en ik zou er een moord voor doen om zo'n paard te kunnen hebben *LOL* Maar toch ben ik dat blij met een GGB die gewoon lekker loopt, heerlijke schokbrekers heeft en super op zijn beentjes staat Tong uitsteken

Het was zeker een hele ervaring om in zo'n grote hal te rijden, maar ik denk er nog wel even over na of ik volgend jaar weer heen ga. Voor de hunter zou ik het nog kunnen doen, daar was het niveau gewoon hoog, te hoog voor mij en GGB op dit moment, maar de pleasure zie ik somber in als er op deze manier gejureerd blijft worden.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:58

Mooie foto`s, volgend jaar gewoon weer gaan joh....misschien is het dan weer "in"om normaal te lopen zeg maar.

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:08

inderdaad mooie foto's van mooie paarden! Heel erg jammer dat kreupel lopen door de jury wordt gewaardeerd. Persoonlijk zie ik liever mooie natuurlijke gangen.

P.S.: OA Pebbles Cheyenne loopt super aan een los teugeltje

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 00:57

Dat ziet er mooi en ontspannen uit

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 06:52

Dapper hoor van jullie om je te wagen in het moeras van ja-knikkende en kreupele paarden. Blijf je paarden alsjeblieft zo showen als je al doet. Hebben we hier tenminste wat te genieten !! Knipoog

groetjes, johanna

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 08:08

De laatste rule changes hebben dus niet de beoogde veranderingen teweeg gebracht qua jurering ... erg, erg jammer ... ! Je kunt zeggen "weer een ervaring rijker" maar ik kan me de domper heel goed voorstellen. Een topprestatie is op deze manier niet verenigbaar met je eigen ideaalbeeld. Top dat jullie toch besluiten daar na het zien van deze jurering niet in mee te gaan OK dan! !!

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 08:16

ben ook op EK even naar de finales wezen kyken. het zal wel aan my liggen maar ik heb geen gehakketak, gekrabbel en mank gezien in de pleasures. er werden wel een aantal paarden "overcanted" gereden, toegegeven, maar heb op een paar uitzonderingen na enkel superbewegers gezien met ruime gangen, traag in de benen, met goede kadans en zeer broke. en dat soort paarden werd dan ook in vele gevallen nog eens vooraan geplaatst.
trouwens ter illustratie :
Marleen Coppens behaalde heel wat finale plaatsen en we weten dat tecniques hot news een goede beweger is.
invitation to lope van christl poels die al een zeer respectabele show record heeft was hersteld van een bacteriele infectie maar miste nog een beetje conditie. ze kon nog net in de finales komen maar moest daar de duimen leggen.
de belgen deden het overigens erg goed. finaleplaatsen voor jessy van genechten, dagmar lambrechts, babs ceusters, nathalie van den broeck, tom vandermot, cedric leroux, christel poels, tom van eyck, en ik ben er waarschynlyk enkele vergeten.
goud voor jessy van genechten in youth hunt seat equitation
zilver voor tom van eyck in open senior reining

Roxannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 08:19

Hartstikke leuk!! Mooie paarden ook!! mooie foto's en een top ervaring voor jullie!

Wat ik altijd een mooie zin vind is: Het gaat er niet om wat de jury er van vind, het gaat erom wat je paard er van vind.... Lachen

Voor mij telt dat in de beginners, maar net zo goed in de top.
Maar dat is ieder voor zichzelf. Succes met jullie paarden nog!!

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:36

hele leuke fotos! gaaf ook dat roze dekje.

redpebbles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 10:57

Dofuzz: Marleen vond ik persoonlijk ook 1 van de betere combinatie's. De gangen van haar paard waren niet extreem langzaam en meer in cadans, helaas werd ze niet zo hoog geplaatst als dat ik gehoopt had. Juist de in mijn ogen minder mooi lopende paarden werden hoog geplaats.
Het is natuurlijk erg persoonlijk wat een ieder mooi en toelaatbaar vindt.
Daar kunnen we lang over discuseren. Ook over hoever je gaat in je trainingsmethodes, maar dat is niet mijn bedoeling van dit topic anders had ik het wel onder wedstrijden geplaatst. Helaas hebben we er geen video opname van gemaakt. Was zeker erg leerzaam geweest.
Bedankt voor jullie reactie's, wij trainen lekker door, er is altijd wel genoeg te verbeteren. Haha!

Jackolena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:47

Redpebbles; Mooie foto's van super paarden! Pling
Leuk om vooral wat foto's van Magic te zien! Ik ben sinds een maand of twee in het gelukkige bezit van een 2,5 jarige zoon van Magic, dus altijd leuk om te volgen. Cool
Leuk is dat je dan meteen trots bent op zo'n pappa! (was altijd al "gek" op hem hoor)
Ga gewoon zo door en dan kunnen wij straks weer genieten van GGB en Magic! Go jij! Go jij!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:15

Gave foto's *LOL*
Moet wel even wennen aan Sylva's & Magics roze outfit -
'k vind de zwarte outfit toch mooier! Tong uitsteken

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 12:19

.

Roxannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 12:24

punt?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 12:26

Ja punt Haha! Was zo slim om een PB gewoon als bericht te plaatsen,en tja dat was niet de bedoeling Cool

Roxannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 12:27

oh

Space_nr1111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:41

Het roze vind ik juist, zowel Magic als Sylva, geweldig staan. Heb het van dichtbij gezien, gewoon schitterend en met recht eens iets totaal anders. Maar ja zoveel mensen zoveel smaken.
De foto's zijn geweldig en blijf vooral doorgaan zoals jullie nu bezig zijn. Ikzelf word met de dag gelukkiger met mijn eigen nakomeling van Golden Boy. Wat niet alleen steeds meer blijkt zijn de kwaliteiten van deze 2 hengsten maar ook de liefde en het geduld waarmee ze worden getraind, waarbij hun welzijn en gezondheid altijd voor gaat. Dit is denk ik voor velen van ons belangrijker . Beter geen prijs maar wel genieten van wat je doet, dan winnen en je paard onrecht aandoen ( alleen om te voldoen aan de "menselijke" opinie van een jury )

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:13

Mooie plaatjes ( roze wauw!) Ik ha didd al van Roland gehoord dat het er niet zo leuk aan toeging, heeeeeel erg jammer. Ik heb er geen woorden voor! Ik hoop op het NK hier mooie gangen te zien en ook dat de jury volgens het `nieuwe rijden` beoordeelt.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=UTIJWN4D

roze is wauw en het rijden ook.. de hoofdhouding en check die verzameling (rechterachterbeen) kun je super zien op deze foto.. WAUW 1 e prijs..

julie11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:02

leuke foto’s en leuke paarden Tong uitsteken