wie heeft er een endurance of western zadel te leen ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ceciel92

wie heeft er een endurance of western zadel te leen ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 09:58

Hallo bokkers!!

Ik heb even een vraagje..
Wie heeft er nog een endurance zadel liggen die ik mag lenen voor een weekje tegen een vergoeding ??

Het zit namelijk zo ..

Mijn moeder is voor 3 mnd geleden geopereerd aan haar knie voor de 2e keer. Later bleek dat ze 4e graads athrose in haar knie had (1e graads is het minst, 4e graads is het ergst)
Nu gaat paardrijden, juist het lichrijden, erg moeilijk en het schijnt dat een endurance of western zadel geen steun in de knieën heeft en de juiste oplossing is !
Nu heeft ze een vzh zadel en dat doet haar zeer met lichtrijden en kan dus alleen maar doorzitten!
Mijn moeder gaat wel mee op ponykamp van onze ponyclub samen met mij. Zij is begeleiding, gaat mee met buitenritten enz... Maar er is ook een grote rit van 22 km en dan kan ze niet de hele weg doorzitten want je weet vast zelf wel dat dat gewoon niet prettig is!
We gaan 27 t/m 30 aug op kamp en daarvoor rijden we de 22 km rit nog een keer om op kamp de weg niet kwijt te raken, het moet dus zo snel mogelijk!

Daarom mijn vraag: Heeft iemand een endurance of western zadel liggen die we tegen een vergoeding kunnen lenen ?

Ik hoop op een reactie!

Alvast bedankt.. Lachen

Ibbel

Re: wie heeft er een endurance of western zadel te leen ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 16:34

De kans dat iemand op korte termijn een zadel voor je te leen heeft dat ook nog eens op je paard past, is niet zo groot. Het lijkt mij dat je moeder beter kan uitkijken naar verende beugels (EZ-ride, flexride, oid - zie topic over beugels) dan naar een geheel vreemd zadel met een heel andere zit, waar je óók aan moet wennen. Verder kan ik je moeder aanraden (ik werk bij het Reumafonds en heb dus enige kennis van zaken) glucosamine tabletten te gaan slikken. Dit is een voedingsadditief (glucosamine is een bouwstof voor kraakbeen) en kun je gewoon kopen bij het Kruidvat oid. Dosering is 1500 mg per dag.

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 17:13

dankje wel voor de info en zal het laten lezen Knipoog

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:36

Ik heb er wel een te koop Lachen

Maar uitlenen begin ik ook niet aan, sorry. Succes ermee

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 09:34