149,5 km door het Drents Friese Wold

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

149,5 km door het Drents Friese Wold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 07:55

Ik ben weer terug van een weekend vol verrassingen. Wat de bazin nú weer voor me in petto had… Ik heb haar maar even van achter dat kompjoe-dinges geduwd en de hinnik-herkenning aangezet, want anders komt er weer een heel raar verhaal natuurlijk.

Maar laat ik bij het begin beginnen. Op vrijdagmiddag vond de bazin dat ik weer mee moest in het hok-op-wielen-geval naar een groot terrein ver weg, en ik mocht naar een stal. En daar was me toch vies water, blegh! Kwam uit de grond, maar niet van diep genoeg. Yuk! De baas had het eerst niet goed door, dus ik kreeg geen schoon water van thuis.

De volgende dag mocht ik in een weitje staan, en moest ik weer het hele geprik en gevoel aan m’n lijf ondergaan. Nou ja, alles was weer goed dus we mochten van start, en de eerste verrassing was er al: het was droog! Achter een startauto aan een stukje door het dorp, en toen het bos in. Al snel kwamen we voor de eerste keer ons Zweedse groomteam tegen: ja, we gaan internationaal tegenwoordig! Pling Snel wat koelwater, want o jee, de rest dreigde door te lopen. Het ritme zat er ondertussen lekker in, en de route was verder goed aangegeven. Nog een keer het groomteam, daarna door een stuk hei met koeien en schapen, en voor we het wisten waren we op de rustplek. Daar kon ik al weer heel snel naar de dierenartsen, alles was goed, en ik mocht even eten en drinken. Nou, vooral wortelen en appelen eten, maar goed, dat is eten en drinken te gelijkertijd – efficiënt toch? Vork
Samen met een leuk bruin hengstje verder gereden. In het tweede stuk zat een heel stuk moeraspad, dat was wel erg glibberen, maar verder een mooie route. Paar keer natuurlijk weer de groomdames ontmoet, lekker water gedronken – daar had ik nu toch wel tijd voor, en weer verder.
Terug op de startplek weer gecontroleerd, en weer rust. En daar was de volgende verrassing, we gingen nog een rondje. Nou, best wel relaxed eigenlijk, lekker samen op pad. Halverwege weer langs de schapen en een grote uitkijkpost, wel spannend. We hebben het heel rustig aan gedaan het laatste stukje, en zijn in stap over de finish gekomen. Ook de laatste keuring was goed, en ik mocht weer gaan slapen in m’n weitje. En eten, en drinken, en dat heb ik ook lekker gedaan. Heerlijk vers Uffelts drinkwater zonder smaakje. Vingers aflikken Die Zweedse meiden weten wel wat goed is voor een paard!

Tja, en toen kwam zondag natuurlijk de grootste verrassing: we gingen weer een tocht maken! Goh, dat doet de bazin anders nooit… Haha! Oh, en de tweede verrassing was dat het droog en zelfs warm en zonnig was. Ook wel lekker!

De bazin klaagde in het begin een beetje dat ze stijve spieren had, maar al snel waren we allebei lekker soepel en warmgedraaid. Een ritje zonder bijzonderheden verder. Lekker gelopen, eerste rondje samen met een draver, maar die liep wat erg hard, tweede stukje lekker alleen. Ik heb de bazin nog een paar keer de weg moeten wijzen, ze zat niet goed op te letten, maar ja, ik had dat gisteren natuurlijk al gelopen, dus ik wist precies waar we heen moesten. Sigaar Het stuk door het moeras hebben we al grazend gedaan. Dat vond ik wel raar van de bazin, dat ik onderweg mocht eten, maar toen ik het eenmaal doorhad ging het heerlijk. Stapje, stapje, hapje, stapje, stapje, hapje, hapje, weer een stukje stappen en zo verder. En toen hadden de grooms ook nog gras voor me geplukt, dus kreeg ik nog meer gras, en weer water en wortelen, best lekker allemaal. En opeens waren we al weer terug, en was het over. Nog één keer keuren, en klaar! Lekker weer in het weitje, hooi van de buren gekregen – dat was veel lekkerder dan de kuil van thuis. Lekker geslapen, en nog eens de ton leeggedronken, nog eens wat gegeten. En daarna weer naar huis. Lekker de meiden begroet, jee, ik had Doma wel gemist hoor, en zij mij. De bazin had heel veel vers kuilgras in de wei gegooid, en ben eerst nog eens even aan de tap gaan hangen, o, en ik heb lekker uitgebreid gerold. Heerlijk! En daarna dus lekker gaan dineren met mijn favoriete merrie…

Zo, en nu jaag ik Gorino maar even van achter de PC. Nog even de cijfers: gemiddeld ongeveer 14.3 km/u, hartslagen op zaterdag 44 bij voorkeuring, 48 en 48 bij de vetgates, 64 bij finish, 44 bij nakeuring, op zondag 40 bij de voorkeuring, 48 bij de vetgates, 62 bij de finish en 40 bij de nakeuring. Allemaal A’s voor locomotie, turgor continu goed, kortom, superrit.

Apple

Re: 149,5 km door het Drents Friese Wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 07:59

Dat klinkt goed OK dan!. Gelukkig geen regen, twee dagen in de regen rijden is zwaar Scheve mond.

Lijkt me weer wel een andere instelling vragen van vnl ruiter, het idee dat je na een dag rijden de volgende dag weer gaat Scheve mond.

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 08:04

Dat klinkt als een heerlijk ritje Ingrid. We waren al bang dat je moest zwemmen.
Super conditie. Hoe beviel het jou?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 08:06

klinkt echt super Ibbel, hele prestatie!

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 08:13

Wauw, erg netjes zeg! Wat een mooie cijfers!
Voor herhaling vatbaar of toch voortaan maar weer 'gewoon' 1 dag... Knipoog

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 08:32

Super Ingrid en Gorino! Knipoog

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 08:45

Leuk verslag weer Haha! Gefeliciteerd! Wat een super prestatie en mooie waardes OK dan!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 08:48

Wow Ibbel, wat een afstand zeg OK dan! Gefeliciteerd met de mooie resultaten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 08:49

Jullie hebben het super gedaan, die tweedaagse! Cool

Zo te lezen heeft Gorino het wel gezellig gevonden, twee dagen achter elkaar een flinke rit met de baas. En hij heeft er blijkbaar weinig moeite mee gehad. Hoe heb jij het nou zelf ervaren, Ibbel? Viel het mee of tegen?

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 08:52

ongelofelijk knap. Gefeliciteerd!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 09:02

super gedaan ingrid!
echt een overwinning voor jezelf, wel jammer dat het nu toch gen klasse 4 was! OK dan!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 09:05

Gefeliciteerd, echt een topprestatie! Ook ik ben benieuwd naar je eigen ervaring!

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 09:05

Wat een geweldig verhaal en een super prestatie. Kun je nog lopen vandaag??

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 09:07

Karin schreef:
Hoe heb jij het nou zelf ervaren, Ibbel? Viel het mee of tegen?

Viel reuze mee. Volgens Ineke Westers zag ik er zaterdagmiddag afgepeigerd uit Nagelbijten / Gniffelen , maar ik had vrijdagnacht niet echt lekker geslapen (stond een ieder uur hinnikende knol naast de trailer - niet Gorino dus), dus dat zal wel meegespeeld hebben. Zaterdagnacht was dat paard weg, dus dat sliep een stuk beter.

Ik ben vooral erg tevreden met hoe goed Gorino het gedaan heeft. Dat had ik eigenlijk niet verwacht. Hij was zaterdag best wel moe, en zondag eigenlijk helemaal niet. En ik was zondagmiddag ook niet moe. Zaterdag riep ik na de eerste 56,5 km: als ik morgen nou net zo moe ben als nu, dan knijp ik in m'n handen, maar ik was dus minder moe dan de dag ervoor.

Waar ik het meeste last van had is dat ik zaterdag op de 2e vetgate door een wesp werd gestoken (precies tussen 2 vingers, knap lastig met rijden).

Ik heb nu ook niet meer spierpijn dan anders, en Gorino staat helemaal super erbij, dus ja, het viel dus erg mee allemaal...

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 09:38

Hihi, dat wordt dus nog een stapje verder. Haha!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:01

Goed gedaan Ingrid en Gorino!
Wat een nette waardes ! Dat is dus weer een mijlpaal in jullie carrière. Gefeliciteerd!

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:47

Super goed gedaan Ingrid!
Echt heel knap van jou en Gorino!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:53

Super gedaan OK dan!

Gefeliciteerd!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:20

Super gedaan, jullie allebei!!!

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:09

Heel netjes gedaan en een mooi verslag.
Is weer eens iets anders om het door de ogen van het paard te zien Haha!

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 22:08

Afbeelding

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 07:46

Mooie foto's Pannenkoek! Super!
Wat zal jij gebaald hebben dat je op die zwarte route stond - waar we overigens wel overheen kwamen hoor - op de terugweg in de vorm van de gele route...