Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MRmichiel schreef:Ik zit op het moment in Kansas in de VS, ik doe hier een uitwisselings jaar en gelukkig zit ik in een hele leuke familie met paarden. ik ben gister gearriveerd en ik heb vandaag voor het eerst gereden, en dat ging best goed. alleen ben ik engels gewend en dat paard duidelijk niet. ik had 'm ook western betuigd en mijn gastmoeder zei dat hij voorheen altijd op een boederij had gestaan en kuddes had gedreven dus ik neem aan dat hij western is beleerd.
nu rijdt ik alleen geen western, wat op zich geen probleem is want zij rijden hier toch alleen maar buitenritjes, maar toch wil ik graag een beetje basisdingen van het western komen te weten. dat lijkt me ook iets prettiger voor de pony. Nu kan mijn gastmoeder me ook weinig helpen want zij heeft er ook niet zo veel verstand van, dus dacht ik laat ik eens ff op het westernforum vragen.
hoe maak je bijvoorbeeld duidelijk dat je wil draven of gallopperen, is dat gewoon hetzelfde of anders want hij reageerde niet echt op mijn hulpen. nu kan dit ook komen omdat hij normaal alleen maar stapritjes maakt mat oudere vrouwen.
het lijkt me fijn wat van jullie ervaring te horen.
dit stukje snap ik niet helemaal.....Citaat:Rijdt je idd een paard dat enkel uitgeleend wordt aan oudere dames..tja dan zou ik toch eens op m'n strepen gaan staan en om een ander paard vragen....
MRmichiel schreef:mijn excuses voor het opwekken van een allergische reactie bij jou. maar mijn taalgebruik komt miss doordat ik het rechtreeks uit het engels had vertaald uit het engels, en zo was het mij verteld. het gaat mij er niet om dat ik echt western wil leren, maar ik wil de communicatie tussen mij en het paard iets vergemakkelijken, en aangezien het paard western is.dit stukje snap ik niet helemaal.....Citaat:Rijdt je idd een paard dat enkel uitgeleend wordt aan oudere dames..tja dan zou ik toch eens op m'n strepen gaan staan en om een ander paard vragen....
een ander paard vragen vind ik een behoorlijk raar. ik betaal er toch niet voor ik ben allang blij dat ik mag rijden, bovendien heb ik ook geen problemen mee, maar ik wil graag iets meer doen dat alleen maar stapvoets en daarbij worden alle 4 rijpaarden hier op die manier gereden.
hier in de buurt is een ranch waar ik wsl binnenkort ga rijden, hier is ook iemand die mij daar in kan begeleiden, maar ik dacht laat ik eerst eens ff op bokt vragen
En Lindy heeft gelijk hoor, van mij moet je niets aannemen.
iski schreef:FF serieus: Jouw schrijfstijl is net echt flatterend voor vrouwen...
Francis schreef:[
Iski ventje wat ben je dwars de laatste tijd? Zít je iets dwars?
[/quote]