[WN] Texaanse Longhorns

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Solanos

Texaanse Longhorns

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 13:11

Ik ben op zoek naar adressen, websites van mensen die een Texaanse longhorn hebben hier in nederland of europa (site bedrijf Denemarken is me bekend). Wie kan me daaraan helpen ivm de mogelijke aanschaf van een longhorn. Andere info over dit dier is ook van harte welkom!

Alvast bedankt

Noisy

Re: Texaanse Longhorns

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 13:17

er heeft een heel stuk over de longhorn in de quarter gestaan maar daar staat alleen de deense site in. volgens mij is via hun ook de enige manier om aan een longhorn te komen.

Solanos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 13:20

Heb ik gelezen, thanx! Je kunt via dat bedrijf een embryo kopen. Maar er lopen al longhorns in nederland/europa. Misschien fokken die ook?

freerider

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 13:33

Solanos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 13:50

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 15:32

wat en mooie dieren, maar moet er niet aan denken dat je een wat onvriendelijke treft, en een stal joh wat ene ingang moet je hebben hihi.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:41

Wat een gave dieren. Maar inderdaad die hoorns......pfff moet er niet aan denken dat ze die zouden gebruiken.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 11:37

Solanos schreef:
Heb ik gelezen, thanx! Je kunt via dat bedrijf een embryo kopen. Maar er lopen al longhorns in nederland/europa. Misschien fokken die ook?

volgens mij mogen die niet zomaar fokken omdat er niet zoveel zuivere longhorns meer zijn, daarom zijn er strikte regels omtrent het fokken...
als ik jou was zou ik eens met die denen contact opnemen, als er al andere fokkers in europa/nl zijn zijn, dan zullen zij dat vast weten...

francisca2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:20

Je moet ook eens kijken op www.loomisranch.net. Dat is dan geen Europa, maar Amerika, maar wel ontzettend gaaf. Dat is dus de ranch van Bob Loomis. Ed en ik zijn daar in juli geweest en hebben naast de paarden die we gezien hebben, een hele rondleiding gekregen van Bob Loomis over de weilanden waar zijn longhorns staan. Hij heeft er ontzettend veel, handelt hierin en kan ook helpen met Embryo Transfer. Ik heb mijn ogen uitgekeken. Wat een mooie dieren....

Solanos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 09:10

Dank je Francesca,
Zal de site een gaan bekijken en info inwinnen. Met de denen heb ik al contact gehad, heel informatief en leuk Knipoog