[WN] een quarter bang voor koeien!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deniies

een quarter bang voor koeien!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 21:15

Mijn QH is heel erg bang voor koeien! Hij gaat dan helemaal uit zijn stekker en in het begin liep die zelfs mijn moeder over. Nu ik hem laatst in de bak gooide waar koeien naast staan ging het al wat beter:

Afbeelding
oeee een koee!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was een dag voor heemm!!!

Sheelah

Re: een quarter bang voor koeien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 21:20

heeej denies

Leuke foto's!!
Hahahhaha dat word dan maar geen cutting met taris!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 22:00

Mijn paintmerrietje is ook als de dood voor koeien! Rolleyes

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 22:05

Zo zie je maar weer dat QH's en paint ook gewoon paarden zijn Tong uitsteken

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 06:47

Jerry en Chiane zijn ook bang voor koeien, bijv. als we op tocht zijn en in de wei staan koeien die dan heel nieuwsgierig "achter je aan komen".
MAAR als Jerry met koeien in één bak staat verandert er iets. Zodra hij dichter bij komt, lijkt het wel alsof er een schakelaar om gaat en wordt hij een echte Cowhorse. Zelfs zo erg, dat als de koeien niet direct voor hem aan de kant gaan, hij ze met zijn tanden "aan spoort" .
Dit gedrag ("bang - niet bang") schijnt meer voor te komen en schijnt vanuit oogpunt van Cowhorse beter te zijn, dan een paard dat niet bang is voor koeien, maar ook geen belangstelling of overwicht heeft op koeien. Dat laatste zie ik bij veel Cow Clinics: De koeien blijven dan gewoon staan kijken, met een grijns op hun gezicht van "wat wil jij dan" ?

MVG Louis

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 07:06

Ah! OK sablou, er is dus nog hoop Knipoog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 07:54

Haha! Vooral die eerste foto is geweldig! Had zo te zien net een hap gras gepakt en ontdekte toen die koeien pas *LOL*

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 07:55

Nou, mijn vorige paard ging dwars door de draden als er koeien aankwamen Haha! Kan me niet voorstellen dat dat verandert als ik een koe bij hem in de bak had gezet Tong uitsteken Heb het ook maar niet geprobeerd Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 07:56

Is misschien wel een heel goede keuze geweest dan Xono Haha! Voor hetzelfde geld had 'ie anders uitgevonden dat 'ie springpaard was *LOL*

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 08:06

sablou schreef:
Jerry en Chiane zijn ook bang voor koeien, bijv. als we op tocht zijn en in de wei staan koeien die dan heel nieuwsgierig "achter je aan komen".
MAAR als Jerry met koeien in één bak staat verandert er iets. Zodra hij dichter bij komt, lijkt het wel alsof er een schakelaar om gaat en wordt hij een echte Cowhorse. Zelfs zo erg, dat als de koeien niet direct voor hem aan de kant gaan, hij ze met zijn tanden "aan spoort" .
Dit gedrag ("bang - niet bang") schijnt meer voor te komen en schijnt vanuit oogpunt van Cowhorse beter te zijn, dan een paard dat niet bang is voor koeien, maar ook geen belangstelling of overwicht heeft op koeien. Dat laatste zie ik bij veel Cow Clinics: De koeien blijven dan gewoon staan kijken, met een grijns op hun gezicht van "wat wil jij dan" ?

MVG Louis

Dat had ik ook! (Ik heb dan wel geen quarter, maar een new forest..) Maar als we koeien in een weiland tegen komen zijn ze eng! (Maar die zijn ook wel groot)
Toen kwamen op vakantie de koeien de bak binnen, en ik denk owh, dit gaat leuk worden..(De halve camping was namelijk aan het kijken, want er was een demo..) Maar de rest van de paarden waren het allemaal gewend, en die koeien waren veeel kleiner. En toen vond hij het helemaal niet eng, hij vond het juist leuk ha ha. En hij was harstikke braaf, en ging achter ze aan..

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 08:48

hihi het is toch wat
wel goede training zo aan het hek, zal die dr snel minder bang voor zijn

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:55

inderdaad de beste cowhorse, cutting en teampen paarden zijn de paarden die in eerste instantie weg lopen voor de koeien.
paarden die direct op de koe duiken zijn de paarden die het moeilijkste te trainen zijn, omdat ze de koeien te lijf willen gaan en dat moet je ze dan afleren en dat is moeilijk.... je kan een paard makelijker leren naar een koe toe te gaan dan een paard leren niet naar de koeien toe te gaan.
een paard die direct naar een koe toe wil lopen, moet je ook onmiddelijk van de koe afdraaien en weg lopen tot hij weet dat hij tot een bepaalde afstand naar de koe mag gaan en daarna niet meer dichterbij mag komen.

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:05

XoNo schreef:
Nou, mijn vorige paard ging dwars door de draden als er koeien aankwamen Haha! Kan me niet voorstellen dat dat verandert als ik een koe bij hem in de bak had gezet Tong uitsteken Heb het ook maar niet geprobeerd Knipoog

Ik ben geen expert op "cowhorse" gebied, dus kan ik je niet aangeven wat goed is of wel goed (zal) gaan. Ik heb mijn eigen - vreemde - ervaring weergegeven. Overigens heb ik de eerste paar keren wel moeite gehad om Jerry bij die koeien te krijgen, hoor. DE oplossing lag 'm in het meelopen met een "ervaren" cowhorse. En toen Jerry eenmaal doorhad dat die koeien dan weglopen als je maar op ze toeloopt, toen was het ijs gebroken. Buiten nog altijd niet....altijd weer oppassen met "kudden wilde koeien" die heel nieuwsgierig achter je aan komen.

MVG Louis

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 23:16

Ik moet zeggen, zoals het er op de foto's uitziet valt het wel mee...? Hij komt er wel bij in de buurt en lijkt nieuwsgierig.

Afgelopen woensdag hebben mijn paard en ik voor het eerst met koeien gewerkt (cutting). Dat was echt een heel gave ervaring (verslag kun je hier lezen). In het begin, toen de kudde de bak binnen kwam rennen, werd hij wel ff groot maar het ging al snel goed! Je kan je soms echt verbazen hoe snel ze eraan wennen. Knipoog

Voor de rest, leuke foto's!

Laura92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:36

hahahaha gavee foto's!

xx Lauraa

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 18:39

Tjo drromt van een bak met koeien ernaast Haha!
Gelukkig hebben we er af en toe schapen naast lopen waar ze mee kan oefenen Haha!

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 14:36

haha leuk zeg! sommige koeien kunnen ook zo opeens wegspringen enzo Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:18

Sonja schreef:
Is misschien wel een heel goede keuze geweest dan Xono Haha! Voor hetzelfde geld had 'ie anders uitgevonden dat 'ie springpaard was *LOL*

Inderdaad en dan had ik hem helemaal meteen moeten verkopen, want als er iets is dat ik iets durf, is het springen wel Haha!

Chii_Weslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:51

leuke foto's. ze is in ieder geval wel heel nieuwsgierig naar de koeien Knipoog

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:54

Haha, je ziet haar echt voorzichtig kijken. Haha!

MartineOsuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 09:48

Een vriendin van mij had ook een cutting gefokt paard. Maar koeien die zondt ze dood eng.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 14:15

Oud topic Tong uitsteken

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 18:54

Ik heb een New Forest, die een keer over het stroomdraadje is gestapt en netjes in de rij met de koeien naar de melkput liep. Koeien vonden hem een stuk minder trouwens. Liep ook een keer een koe los, toen ik aan het rijden was. Ik dacht die hou ik wel even tegen, maar de erg grote koe liep gewoon door..... Wij trainen geen cutting nee.......hahahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 18:56

Oud topic