Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Francis schreef:Jammer toch dat iedereen bij 'western' gelijk aan 'reining' denkt...
Francis schreef:We hebben nl. ook nog Pleasure (wedstrijdje wie het langzaamst stap draf en galop kan doen over de hoefslag... ok niet helemaal, maar 't komt in de buurt),
en prive lessen kosten bij mij voor 1 uur 20 euro en 30 euro, dus dat is niet veel anders. toch ben ik blij dat mijn pa betaalt

"zijn jullie wel voorzichtig?" Teveel westerns gezien zeker?

In feite zag het er ook heel saai uit. Het is spectaculair zoals bijvoorbeeld ook een schaakwedstrijd spectaculair kan zijn. Het gaat absoluut niet altijd om snelheid, in tegendeel. 
Sonja schreef:Klinkt bekend LindyH; ik had een stel Engelse ruiters bij me op een NK waar iemand nogal rouwdouwerig met z'n paard omging in de ring. Maar hij ging wel verrekte hard, en trok z'n paard in behoorlijk stofopwaaiende stops. Veel westernruiters riepen Boeeeeee en de Engelse ruiters gingen enthousiast uit hun panty en begrepen het wat de westernruiters nou zo slecht vonden. Toen ik ze attent maakte op het gerop in dat paard z'n mond, keken ze me appelig aan. Ik had ze immers wel eens uitgelegd dat die bitten echt niet zo "snielugh" waren als zij in eerste instantie dachten toen ze ze voor het eerst zagen?
Tja.....
Juultj schreef:Reining komt later als jou paard en jij daar klaar voor zijn en goede basis beheersen.