Super rit!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tsikala

Super rit!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 22:38

Hier ook even een verslagje van mij. Mijn eerste endurance wedstrijd was dit jaar in Kootwijk. Jammergenoeg werd Saké een week voor de wedstrijd kreupel (zich verstapt tijdens een dressuurles), maar mocht ik starten op een paardje van een vriendin van mij. Erg lekker gereden toen, maar het is toch anders op een paard van iemand anders.

Dit keer opgegeven voor de Utrechtse Heuvelrug, wel met Saké. Ik had geen idee hoe ze het er vanaf zou brengen, maar we gingen het er gewoon op wagen en ik zou wel zien hoe het zou gaan. Ik ging samen met een vriendin (Heidi) van mij, met haar Quater. We hoefden pas om 12.13u. te starten, dus we konden het lekker rustig aan doen. Na onze spullen ingeladen te hebben, liepen de paarden vlot de trailer op en gingen we op weg. Het was ongeveer een uur rijden richting Maarsbergen. Toen we aankwamen hebben we onze veterinaire kaart en ons hesje opgehaald. Daarna de paarden keuren, HF van Saké was 52 en van Abigail (Quater van Heidi) had een HF van 58. Ze kwamen net van de trailer af en ik denk dat ze nog een beetje onder de indruk waren van alle paarden en drukte om hun heen. Verder was alles goed en allebei een A voor Locomotie.

Daarna terug naar de trailer en lekker rustig opgezadeld. Toen naar de start, waar we samen met Martine Kuilboer en haar Arabier Nougy op pad gingen. Martine heeft de hele rit met ons mee gereden, we hadden alle drie ongeveer hetzelfde tempo, dus dat kwam goed uit, het was ook erg gezellig en we genoten alle drie van de mooie omgeving. Het was echt genieten onderweg en onze paarden hadden er een goed tempo inzitten, lekker door de plassen spetteren en om de beurt voorop. Toen kwamen we bij de PA controle. Ik was echt benieuwd wat voor hartslag Saké had, want we hadden toch flink doorgereden (voor mijn doen) en tja ze had bij de start al een HF van 52. Maar het viel gelukkig mee en had weer een HF van 52, Abigail (de Quater) had ook dezelfde hartslag als bij de start van 58 en Nougy had een hartslag van 48, die bleef trouwens steeds erg laag, echt super. Toen lekker doorgereden en een flink tempo over de zandverstuivingen, onze paarden hadden er echt zin in! Ik vond de route goed aangegeven en we zijn alsmaar goed gereden. Toen kwamen we bij de finish, even spannend natuurlijk. Saké had een HF van 60, oeff net op het nippertje, maar wel goed, dus was natuurlijk ontzettend trots op haar! Wat was dat een heerlijk gevoel. Jammergenoeg had Aby een hartslag van 72 en moest ze 10 minuten wachten, daarna was hij flink gedaald naar 52, toppie dus. Nougy had weer een hartslag van 48!!!

Toen een half uur wachten, alle drie de paarden kwamen er goed doorheen. Allemaal A's voor Locomotie en de hartslagen waren goed gedaald. Al met al een super leuke en goed georganiseerde wedstrijd, op naar Kootwijkerbroek en Holten :idea:

Hier nog een paar foto's van ons drie:

Heidi met Abigail:

Afbeelding

Saké en ik:

Afbeelding

Martine met Nougy:

Afbeelding

Zandverstuiving, Heidi met Aby:

Afbeelding

Saké en ik, daarachter Martine en Nougy:

Afbeelding

Mensen van de organisatie, bedankt voor alles! De mensen die ons op de foto hebben gezet, ook ontzettend bedankt! Erg mooie foto's.

Gr. Melina

Marchador

Re: Super rit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 07:59

Gefeliciteerd! Het zijn leuke foto's geworden van jullie.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:28

Gefeliciteerd met je goed uitgereden rit Melina!! Op naar de volgende Haha! Mooie foto's van jou en Saké vooral die galopfoto is mooi.

Ga je ook naar KWB? Ik hoop daar weer te kunnen starten met Omar en als laatste wedstrijd Katwijk. Hoop jou en Saké nog een keer tegen te komen!

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 09:02

Hoi Annemieke,

Onze volgende wedstrijd zal inderdaad Kootwijkerbroek zijn, ik hoop jullie daar ook eens in het echt te
ontmoeten Pling Start je klasse 1 of 2 in KWB? Ik hoop dat Omar er weer klaar voor is, ik houd het wel even in de gaten en als de startlijsten online zijn, zal ik je startnummer opschrijven en goed opletten of ik je tegen kom op het wedstrijdterrein, dan loop ik even naar je toe Pling

Doe je ook in Holten mee? Ik heb weleens op de Holtenberg gereden, ook errug mooi, Saké en ik gaan daar ook naartoe, mits alles goed is met ons, natuurlijk Knipoog

Gr. Melina

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:40

Ik hoop er in KWB bij te zijn. Ik had me al opgegeven voor de klasse 2 maar nu even afwachten hoe het gaat en kijken of dat haalbaar is en anders klasse 1.

In Holten ben ik vrijwilliger en zit waarschijnlijk op de vetgate. Ik zal de startlijsten ook in de gaten houden! Leuk dat jullie zo de smaak te pakken hebben van de endurance Haha!

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 09:45

Ja dat kun je wel zeggen dat we de smaak te pakken hebben Haha! Ik ben altijd wel een liefhebber geweest van buitenritten, lange-afstandsritten en trektochten, ik wilde ook al een hele poos endurance gaan starten, maar ik zat met een vervoersprobleem. Ik heb zelf een auto, maar die is niet zwaar genoeg om een trailer te trekken, die auto komt er nog wel van, maar is op dit moment geen optie. Een stalgenootje + vriendin start ook endurance en had een plekje vrij in de trailer, ze had me gevraagd of ik dan ook niet wilde gaan starten, nouja dat laat ik me geen 2 x zeggen, dus na de kennismakingsklasse gelijk maar een startkaart aangevraagd Cool Knipoog Maarja het is maar voor korte duur (waarschijnlijk 3 wedstrijden dit jaar), want Saké is drachtig en volgend jaar in april uitgerekend. En dan kun je niet zomaar een hele dag weg met haar, maar misschien eind van het jaar nog een wedstrijd, als het veulen met ongeveer 5 maand afgespeend is, we zullen zien. Anders gaan we in 2008 weer een paar wedstrijden starten Pling En tegen die tijd is haar zoon ook al wel onder het zadel Bloos

Leuk dat je als vrijwilliger gaat helpen in Holten, dan kom ik je daar vast ook wel tegen, ik ben benieuwd hoe je dat bevalt Tong uitsteken

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:30

Wat leuk joh dat ze weer drachtig is! Ga je dit veulen ook zelf houden? Zal wel druk worden met al die paarden Haha! Fijn dat je nu iig kon starten. Heb zelf ook een tijd vervoersproblemen gehad en ben toen zelf mijn E rijbewijs gaan halen en trailer en auto gekocht. Niemand die mij nu nog kan tegenhouden Tong uitsteken behalve dan een blessuren van mijn paard Scheve mond

Ik ben ook heel benieuwd hoe het vrijwilligen gaat bevallen. Ik wil het zeker vaker gaan doen.

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 10:48

Ja ik ben echt jaloers op de mensen die lekker zelf, zonder afhankelijk te zijn van anderen, met hun paardje op pad kunnen, dat is ook echt nog een droom voor mij, die (hopelijk) ooit nog eens in vervulling gaat. Tot die tijd maar een beetje fokken Knipoog

Het veulen is iig wel van mij, maar ik weet nog niet of ik hem/haar houd. Ligt er een beetje aan, eigenlijk is 2 paarden voor mij wel de max qua kosten en tijd, dus dan zal ik een keuze moeten gaan maken Koe Maar dat zie ik tegen die tijd wel, duurt nog even Knipoog

Veel succes met de revalidatie van Omar en als alles goed gaat, zie ik jullie in Kootwijkerbroek!

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:06

Ziet er leuk uit hoor, mooie foto's inderdaad. Erg gaaf. Cool

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:06

Ik heb zojuist een email naar organisatie van KWB gestuurd met verzoek mijn inschrijving van klasse II om te zetten naar klasse I. Ik vind het net even te veel van het goede voor Omar om meteen na die blessure onze 1e klasse II te starten. Ik wacht wel tot volgend jaar, haastige spoed is zelden goed Haha!

Zie je dan wel in klasse I Tong uitsteken

julie11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 08:25

leuke foto’s echte leuke foto’s hoor Tong uitsteken