Voor de dressuur hebben wij zo'n casco helm, met een knop aan de achterkant om hem te verstellen.
Voor de cross een Marc Owen crosshelm. Die was erg duur. Het hoesje wordt gebruikt omdat daar een klep aan zit van stof. Als je valt en het klepje buigt naar voren kun je niet je neus breken, zoals dat bij de oude caps van vroeger wel kon (ook weleens gezien, en was geen prettig gezicht). Verder biedt de klep ook goede bescherming tegen de zon, en dus ook je zicht.
De helmen die jij noemt ken ik niet. De GPA hoef ik zelf niet. Als je flink valt met een helm moet je hem eigenlijk vervangen. Je bent dan lelijk veel geld kwijt met zo;n helm. Of ze echt zoveel beter zijn weet ik niet. Ik ga er vanuit dat een helm met een Europeesch keuringslabel getest is en dus voldoet aan de eisen. Het is natuurlijk ook belangrijk dat zo'n crosshelm je lekker zit. De GPA heb ik eens voor de gein opgehad, maar die zit bij mij niet lekker.
Geen idee waarom in andere disciplines niet met zo'n helm gereden wordt. Wij hebben die van ons ook weleens gebruikt voor een gewone springwedstrijd (wel met een zwarte hoes om het iets echter te laten lijken).