[SGW] SGW Hattem - 13/14 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eventinggek

SGW Hattem - 13/14 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 11:38

Hallo allemaal,

Ik zag zojuist de volgende mededeling op http://www.sgw-eventingsport.nl :
Citaat:
Beste SGW liefhebbers,

Belangrijk bericht voor sgw ruiters uit de REGIO's Gelderland, Overijssel en Utrecht.

Vandaag kunnen wij u mededelen dat de SGW wedstrijd in Hattem op 13 en 14 oktober een wedstrijd is die opengesteld is voor iedere combinatie die woont of aangesloten is bij een vereniging uit de REGIO Gelderland, Overijssel en Utrecht. Dit in tegenstelling tot eerdere berichtgeving dat onze wedstrijd een provinciaal kampioenschap is. Dit is metname van belang voor combinaties uit de Flevopolder en Noord-Oostpolder, zij zijn door deze wijziging ook mogelijke deelnemers aan onze wedstrijd. Daarom zullen wij vanaf vandaag verdere informatie onder Regionale Kampioenschappen gaan publiceren in plaats van Provinciale Kampioenschappen.

Indien er vragen zijn kun je mailen naar info@sgw-hattem.nl

Onze excuses voor eventuele verwarring cq ongemakken die hierdoor ontstaan zijn.

SGW Hattem

Ik ga hier op de zaterdag in t L starten (is in ieder geval de bedoeling Clown ). Wie gaat er nog meer? Ik mag toch aannemen dat SGW'ers uit andere provincies ook mogen deelnemen maar dan niet voor t kampioenschap Verward

Sim

Re: SGW Hattem - 13/14 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:53

Ik heb net begin deze week mijn startcoupon op de bus gedaan. Ik start M-paarden met Dj

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:58

Volgens mij mogen er alleen mensen meedoen die in die regio's rijden.
Er staat nl niet bij det er ook een open wedstrijd is. Ik zou voor de zekerheid maar even contact met ze opnemen.

Een paar jaar terug mocht ik niet in Bathmen starten, omdat ik niet uit 1 van die regio's kwam.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:08

Dj = Djin. Haha!

Ik kom uit de regio Utrecht, dus ik mag daar zowiezo starten voor het kampioenschap.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 13:25

hmmm dat heb ik tot nu toe nog nooit meegemaakt... lijkt me wel raar, Hattem telt mee voor de Vievalavie cup Nors opkijken . Beetje raar als t dan alleen voor die regio's zou zijn... Ik ga maar eens effe informeren bij de organisatie.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:30

Het verschil regio en provinciaal zie ik trouwens ook niet. Is toch hetzelfde?? Blond

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 13:33

Regio kan meerdere provincies zijn en provinciaal is voor eén provincie, lijkt me....

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:28

Suus, volgens het vraagprogramma kunnen alleen dlnrs uit genoemde provincies deelnemen. Het weekend erna is Bathmen, dit vraagprogramma is op hun site te vinden.
Ik ga niet naar Hattem maar wrs wel naar Bathmen, 2weken voor NK.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:37

Eventinggek schreef:
Regio kan meerdere provincies zijn en provinciaal is voor eén provincie, lijkt me....

maar vorig jaar werdt het ook provinciaal kampioenschap genoemd en toen was het ook voor Gelderland, Utrecht en Overijssel....
Schiet mij maar lek. Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:48

Hattem zit bij mij ook in de planning!
Ben er al wel een keer geweest, maar heb nog nooit zelf meegereden Lachen

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 14:50

Simmie schreef:
Eventinggek schreef:

maar vorig jaar werdt het ook provinciaal kampioenschap genoemd en toen was het ook voor Gelderland, Utrecht en Overijssel....

Gestoord

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:04

Ziek

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 15:14

Heb al een e-mailtje gestuurd, vind t toch wel wat wazig haha Clown helemaal met simmie eens Haha!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:30

Simmie schreef:
Eventinggek schreef:

Volgens mij zit Utrecht altijd ergens bij omdat ze geen eigen sgw wedstrijd hebben.
KNF leden moesten zich kwalificeren op de provinciale kampioenschappen, daarom zijn er destijds meerdere provincies samen de provinciale kampioenschappen gaan organiseren. Zeker voor de provincies met realtief weinig sgw ruiters was het moeilijk om een wedstrijd te organiseren. Je moet een hoop vrijwilligers op de been zien te krijgen en als dat voor een handje vol "eigen"ruiters is, is dat niet altijd haalbaar. Plus dat niet iedere provincie makkelijk aan een wedstrijdterrein kan komen.

Nu met de nieuwe kwalificatie eisen voor het NK zijn de RK alleen nog leuk.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:37

Maarsbergen valt volgens mij onder de provincie Utrecht, dus dan heeft provincie Utrecht dus wel degelijk een eigen wedstrijd.
Maar deze wedstrijd bestaat nog niet zo lang. Volgens mij was dit de 2e of 3e keer dat Maarsbergen een SGW organiseerde.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:39

Maar het maakt toch niks uit dat je op een wedstrijd voor meerdere regiokampioenschappen hebt? Bloos
Vorig jaar deden er in mijn klasse geloof ik maar 6 mee ofzo uit Overijssel Clown
Beetje zonde om daar een aparte wedstrijd voor te organiseren Nagelbijten / Gniffelen

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:44

Simmie schreef:
Maarsbergen valt volgens mij onder de provincie Utrecht, dus dan heeft provincie Utrecht dus wel degelijk een eigen wedstrijd.
Maar deze wedstrijd bestaat nog niet zo lang. Volgens mij was dit de 2e of 3e keer dat Maarsbergen een SGW organiseerde.

Mijn verhaal geldt nog van voor het ontstaan van de KNHS.
Misschien heeft de Utrechtse bond er wel vrede mee hoe het altijd gedaan is en is Maarsbergen daarom geen RK.

In Noord-Holland heb je 2 sgw wedstrijden ( Lisse zit ook bij ons in de regio), maar toch is Dijkgatsbos altijd RK. Kan ook komen doordat Lisse geen Z heeft

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:47

Misschien komt dat dan nog, omdat M'bergen nog maar net bestaat.
Ik weet dat Utrecht op zich niet veel heeft met sgw-kampioenschappen. Kennis van mij werd 2 jaar geleden kampioen regio utrecht, maar was op het erepodium de enige zonder sjerp en er was geen vertegenwoordiging bij vanuit prov. utrecht. Boos!
Toen wij ze daar per mail op aanspraken zeiden ze domweg: "volgende keer bij een kampioenschap moet u ons maar even bellen, dan kunnen we er rekening mee houden". Dat is toch te gek voor woorden?!!
Maar goed, we gaan nu wel heel erg off topic. Bloos

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 16:02

Heb al reactie op mijn e-mail:
Citaat:
De SGW Hattem is dit jaar opengesteld voor paarden- en ponycombinaties uit de Regio's Overijssel, Gelderland en Utrecht. Onder die Regio's valt ook Flevoland omdat die provincie voor wedstrijden is onderverdeeld bij kringen in genoemde provincies.
Alle andere Regio's en/of kringen kunnen helaas voor de ruiters aan deze Regiokampioenschappen (want dat zijn het), niet meedoen.
M .vr.gr. E. Meijerink, secr. SGW Hattem.

Het lijkt me toch idd een beetje raar, alleen voor deze 4 provincies een wedstrijd.... Het Limburgs kampioenschap is toch ook gewoon opengesteld voor heel NL? De limburgse combinaties tellen worden dan gewoon in dezelfde ring gezet die dan voor het kampioenschap is... Zo gaat het volgens mij in de meeste provincies (Vlietland bijv. ook!).

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 16:16

I kdoe ook mee in Hattem Knipoog
Ik start dan in de B pony's!

Als het nu een open wedstrijd is doet mijn broertje mis ook wel mee (hij is nl nog geen B + 2)

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:18

Eventinggek schreef:
Heb al reactie op mijn e-mail:
Citaat:
De SGW Hattem is dit jaar opengesteld voor paarden- en ponycombinaties uit de Regio's Overijssel, Gelderland en Utrecht. Onder die Regio's valt ook Flevoland omdat die provincie voor wedstrijden is onderverdeeld bij kringen in genoemde provincies.
Alle andere Regio's en/of kringen kunnen helaas voor de ruiters aan deze Regiokampioenschappen (want dat zijn het), niet meedoen.
M .vr.gr. E. Meijerink, secr. SGW Hattem.

Het lijkt me toch idd een beetje raar, alleen voor deze 4 provincies een wedstrijd.... Het Limburgs kampioenschap is toch ook gewoon opengesteld voor heel NL? De limburgse combinaties tellen worden dan gewoon in dezelfde ring gezet die dan voor het kampioenschap is... Zo gaat het volgens mij in de meeste provincies (Vlietland bijv. ook!).

Waarschijnlijk zit hattem wel vol met deelnemers uit genoemde provincies...?
Als wij vlietland alleen voor zuid-holland openstellen kunnen we alle klassen wel in een 1/2 dagje afwerken Clown

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:22

miss_jumpy schreef:
Waarschijnlijk zit hattem wel vol met deelnemers uit genoemde provincies...?
Als wij vlietland alleen voor zuid-holland openstellen kunnen we alle klassen wel in een 1/2 dagje afwerken Clown

Als je het met Noord-Holland samen voegt, ben je in 1 dag klaar Tong uitsteken

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:43

elk jaar is er een aparte wedstrijd speciaal voor ruiters van OV GLD en UTR. Meestal is de dag erna de open wedstrijd voor deelnemers die buiten deze regio's vallen en de B. Maar ik denk dat Hattem dat niet heeft omdat daar nooit op de zondag gereden wordt (als ik het goed heb).

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 16:44

Maar het is toch ook de 13e + de 14e.... daarom had ik idd verwacht dat ze dat wél zouden doen.

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:47

De 13e is op een vrijdag, dan wordt meestal al een deel van de dressuur gereden.