[SGW] Paard ook beter springen na SGW??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_San_

Paard ook beter springen na SGW??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 18:12

Beetje vage titel maar, gaat een paard ook beter springen na getraind te hebben op natuurlijk indernissen?? Word hij hierdoor oplettender, extra attent of word het springen juist minder???
Groetjes....

renskek

Re: Paard ook beter springen na SGW??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:33

De meeste paarden worden wel iets minder voorzichtig bij het springen, omdat ze de vaste hindernissen net iets aan kunnen raken.
Vaak vind ik dat ze wel feller worden in het parcours. Mijn pony was erg kijkerig in het parcours, maar toen ik ging crossen werd dit steeds minder. Dat is wel weer positief!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 07:29

Pasjha is rustiger geworden met springen sinds ik met hem cross. Ja Crossen vindt ie helemaal geweldig en dan kan ie z'n ei kwijt Haha! Je moet wel echt goed blijven "parcoursspringen" natuurlijk, anders worden ze idd minder voorzichtig met de balkjes Clown

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:28

Mijne blijft voorzichtig, ze is nu eenmaal geen tikketje Haha!
Als ze tikt, de sprong erna springt ze echt super hoog...
Ligt ook van paard tot paard denk ik..

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:47

mijn paard is ook nog steeds heel erg voorzichtig! Maar ik merk wel dat hij verandert is sinds ik cross, hij pakt het ritme veel beter aan en is minder kijkerig in het parcours.

Toch worden veel paarden wat minder voorzichtig, merkte ik ook aan mijn vorige paard

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 13:48

Ik merk niet echt een verschil. Online is wel wat drammeriger geworden in het parcours maar hij is alleen maar beter gaan springen (ik denk niet dat dat door de SGW komt, maar gewoon door de lessen). Na een aantal springlessen in de afgelopen winter is het drammerige ook weer een stuk minder geworden.
Even afwachten hoe dat gaat uitpakken na een paar crossen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 15:13

Een van de redenen dat ik met Sam ben gaan crossen was om hem dapperder te maken. Dit is nog niet helemaal gelukt helaas. Verder wordt hij er niet minder voorzichtig om

Mijn vorige pony moest mee naar de SGW's omdat hij in het begin helemaal niet kon galopperen. Hij was altijd heel erg terug en met de hand gereden en verruimen kon hij echt amper. Mede door het crossen werd dit echt véél beter en de laatste keer ging hij ook echt "liggen" op het open veld Lachen

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 16:17

Hmmm, ik heb namenlijk een niet heel voorzichig paard met springen en het is een behoorlijke drammer, ik heb zijn tempo nog niet helmaal onder controle........ Naja moet maar zien hoe het komt

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:57

ik denk niet dat jou paard beter wordt door met hem te crossen.
Je kan beter wat meer springles nemen en veel trainen op controle door bijvoorbeeld met lijntjes te werken.
of gewoon twee balken op de grond op bijvoorbeeld 4 gallopsprongen en dat afwisselen door een keer 5 of een keer 3 te rijden.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:04

Ik moet zeggen dat mijn paard ook erg drammerig is en een echte heethoofd. Voor hem merk ik met het crossen niet veel verschil aangezien hij al onder een eerdere ruiter heeft gecrosst. Bij mezelf des te meer! Vroeger was ik echt bang voor balken en nou vreet ik ze bijna op hah!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:20

Ik kan er ook geen verschil in ontdekken eerlijk gezegd. Beide paarden sprongen al L voor ik ging crossen en dat is niet beter of minder geworden.