Welk dekje onder een Podium (sympatex onderkant)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lijn_

Welk dekje onder een Podium (sympatex onderkant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 15:35

Supertevreden ben ik met mijn Podium (nu ik aan de wat lossere zit gewend ben Haha! )

Maar wat me voor problemen stelt, is welk dekje te gebruiken. Met mijn fijne polypad blijft er veel te weinig ruimte over in de kamer, waardoor de ruggegraat niet vrijligt.
Ik heb het dekjestopic in dit subforum helemaal doorgelezen, maar vond dara ook geen antwoord.

Ik ben vast niet de enige met dit probleem. Toch?

bella24

Re: Welk dekje onder een Podium (sympatex onderkant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:20

He Cathelijn!

Ik heb onder de Podium een zwart dekje van Bartl. Hij staat op de site van Goedhard onder deze tekst:

Citaat:
Bartl dek voor Podium:

Speciaal door Bartl voor Goedhard gemaakt zadeldek. Past perfect onder alle Podium zadels

45,00 euro

Ik ben hier heel erg blij mee, het is echt een stevig dekje die heel goed op zijn plaats blijft liggen onder de Podiumzadels! Ik heb ook een dunner dekje geprobeerd (die bleef niet goed liggen) en een symptex(?) dekje maar dat laatste vond Alter helemaal niet prettig. Het zal dus ook wel van je paard afhangen maar ik ben erg blij met deze dekjes van Goedhard. Binnenkort ga ik er een blauwe bijkopen. Haha! Ik heb nog wat fotootjes:

Afbeelding

Hier zie je hoe ditzelfde dekje onder jouw zadel lag Knipoog Haha!
http://www.magix-photos.com/mediapool03 ... 5357E9.jpg

... en hier zie je iets beter hoe hij onder mijn huidige zadel ligt!
http://www.magix-photos.com/mediapool03 ... 5357E9.jpg

lijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 19:55

Eej Karien Haha!

Thanks!
Dan ga ik gauw even kijken hoe ik die voor 5 augustus te pakken kan krijgen Lachen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:48

Ik reed er wél met een Polypad onder ,maar ook met een Stübben dek. Die bleef beter liggen en absorbeerde als een tierelier.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 06:32

kunnen deze ook met inlages voor onder een boomloos? (deze vraag omdat ik nu net een boomloos heb aangeschaft, maar wil verder sparen voor een podium, dus dan het liefst alle accesoires al koop Haha!) ?

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 06:02

nou ik ga direct doorsparen voor de podium, dus tips zijn welkom idd! Dat dekje van bartl is dus in andere kleuren te verkrijgen? En dat is niet heel duur vindt ik, 45 euro... Heeft iemand ook een foto van een gewoon podium dekje onder zijn/haar zadel?

stiggeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 08:56

ik heb ook een podium met een sympatex onderkant en heb bovenstaand dekje en daarbij een HAF dekje, maaar vanwege mijn paard van ieder dekje irritatie plekken krijgt op de langere afstanden, rij ik dus gewoon zonder dekje. Vanwege de sympanova onderkant is dit dus mogelijk en is het nu gewoon na t rijden een kwestie van een spons erover heen en klaar voor de volgende keer. Mn paardje heeft sinds ik zo rijd, nooit geen last meer van een schuivend dekje, irri. plekken of gevoelige rug. Ze heeft nu zelfs een paar eiwit bultjes op dr rug zitten onder t zadel, maar heeft hier volkomen geen last van...voor mij nooit geen ander zadel meer als dit Knipoog
Nu liggen zowel het Haf dekje( de endurance versie zwart met een bordeaux randje) als de zwarte van bartl hier gewoon nog z.g.a.n. in de kast...binnenkort zal ik ze te koop zetten.
Want heb nu al een paar 60 km wedstrijden zo gereden zonder dekje en al 100en kilometers training erop zitten..nu nog een klasse 3 wedstrijd in september en dan gaan bij mij de dekjes echt de deur uit Knipoog

Maaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 18:50

Mocht je het Bartl-dekje te duur vinden, ik geloof dat een Harry's Horse dekje, zadelvorm dressuur model, er ook onder past. Daar rijdt een vriendin van mij in ieder geval altijd mee. Maar het hangt inderdaad ook van je paard af. Je moet goed kijken of het dekje genoeg naar de rug van het paard gevormd is, dus dat de bovenlijn van het dek goed hol is, anders krijg je inderdaad druk op de schoft vanwege te weinnig kamerruimte.

p.s. Wat een heerlijk koppie heeft jou paardje! (stiekem in je profiel gekeken)

lijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 18:31

Zonder dekje gaat het inderdaad prima.
Is ook helemaal niet vervelend met dit weer trouwens Lachen

stiggeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 20:40

lijn_ schreef:
Zonder dekje gaat het inderdaad prima.
Is ook helemaal niet vervelend met dit weer trouwens Lachen

Nee he en je bent gelijk van t hele gezeur af om een goed passend dekje te vinden en in de hogere klasses endurance geen dekjes meer hoeven te wisselen in de vetgates, gewoon lekker de spons erover heen en je paard heeft weer een heerlijk koel schoon zadel op zn rug. Je hoeft niet meer op te letten dat t dekje wel goed ligt, goed op getrokken in de kamer, scheef liggen etc...etc..
Ik gooi gewoon mn zadel op dr rug en t ligt meteen als een huis perfect op zn plek...t enigste waar ik op moet letten is dat dr lange manen er niet onder zitten...klaar OK dan!

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 23:34

Let bij Podium en dekjes daarbij goed op of er genoeg ruimte bij de ruggegraad blijft. podium is erg smal in de kamer (soms maar 2 cm bij de ruggegraad) en hoe dikker een dekje hoe meer dat opvult en des te smaller de ruimte is.

stiggeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:56

Ligt er ook aan welk uitvoering podium hoor.
Mijn eerste uitvoering podium-endurance, de oudere versie met de wollen kussens had idd een erg smalle ruimte van net krap 2 cm, misschien zelfs maar 1 cm.
Na mijn ontevredenheid geuit te hebben heeft de podium-verkoper samen met mij lopen brainstormen en heeft hij het super opgelost door een ander podium boom erin te gooien ( de oude bleek te groot) samen met de nieuwere versie onderkant(die van Tex tech), kussens gevuld met Equitex en heb ik nu een super zadel met zeker een goede ruggegraad vrijheid.
Dat is ook duidelijk te zien als ik t zadel van dr rug haal na een lange rit. Er is een mooie droge baan te zien over haar ruggegraad van zeker wel 10 cm breed.

Ondertussen heb ik al wat meer podium versies voorbij zien komen en is t idd zeker wel opletten betreft t goed passen op je paard en (bij ieder zadel natuurlijk) aan te raden om er een ervaren zadelpasser erbij te halen met een zeer kritische blik.
Uit eigen ervaring kan ik wel zeggen ; ik had destijds t idee ; podium past in principe altijd, uitermate geschikt voor de endurance, een bekend merk in de endurance dus dat was het zadel wat ik in mijn hoofd had, eenmaal de centjes bij elkaar gespaard en gekocht ;bleek niets minder waar...1 doffe ellende, schitterend qua uiterlijk en prachtig, uitstekende kwaliteit leder, maar echt goed passend ?? nee, dat bleek wel na een drukking en een nog gevoeligere rug als mijn dravertje al had. Gelukkig wilde Mark(een podium verkoper) t zadel eens samen met mijn paardje onder de loep nemen en heeft hij het helemaal passend gekregen, wat natuurlijk weer een groot voordeel is van dit merk, demontabel aan alle kanten. Nu bijna een jaar later en tig kilometers achter de rug heeft mijn paardje nergens geen last meer van, weliswaar de dekjes aan de kant gegooid, aangezien ze hier nog schuurplekken van kreeg en ik het ook niet meer durf uit te proberen. Als t toch zo goed gaat met dit zadel zonder dekje, waarom zou ik dan nog wat extra's gaan proberen, met misschien wel nadelige gevolgen ? Nee, in t begin had ik de balen betreft t merk podium, maar achteraf ben ik toch blij dat ik hiervoor gekozen heb. t kost wat extra centjes maar je kan er zoveel aan sleutelen, ideaal Haha!

Net als dat ik m zo vreselijk hard vond zitten en na een paar beurze zitbeenknobbels t zat werd..Zadelbontje was een oplossing maar weer te warm op de zomerse dagen...tip; t zadel kan je helemaal los halen, dus ook de bekleding van de zitting...een oud gelpad beetje op maat knippen en dat op de boom onder de bekleding(t leer) onder je kont, zit stukken comfortabeler Knipoog

Nu nog een oplossing vinden voor mijn beurze en soms zelfs kapotte binnenkant van mn knieen, had ik voorheen met mn thorrowgood zadeltje en wintec nooit geen last van, maar sinds mn podium pffff...ik dacht eerst dat t aan me eigen lag ( ik ben van de makkelijke en rij vaak gewoon met mn spijkerbroek) dus maar een ''echte'' rijbroek aangeschaft..endurance fenders, zodat ik geen last meer heb van die beugelriemen waar je velletje nog wel ns tussen kan komen..maar helaas blijft t probleem bestaan, wel minder maar nog beurze knieeen na een gemiddelde wedstrijd van zo'n 60 km. Dus ben daar nog ff over aan t brainstormen...tips zijn welkom Pling
-------------------------
@Mordysh..ff off topic misschien ; maar heb ff in een kiekje genomen in je profiel, wat een prachtige paarden heb jij Wow!

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:10

stiggeltje schreef:
@Mordysh..ff off topic misschien ; maar heb ff in een kiekje genomen in je profiel, wat een prachtige paarden heb jij Wow!

Dank je... ik ben zelf ook wel weg van ze!

En voor de knie-en... carousselbroek al geprobeert? En absoluut niet knijpen met je knie-en....

stiggeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:36

hahaha, dat is mijn laatste optie...die luierbroeken, noem ik t maar Nagelbijten / Gniffelen , ik zal er ns extra op letten betreft t knijpen met mn knieen...t begint me wel te dagen dat ik sinds ik wat last kreeg van mn enkels/slapende voeten dat ik meer ging opletten over t misschien wel te veel gewicht op mn beugels gooien.En dit misschien wel onbewust met mn knieen teveel opvang Thx voor de tip Knipoog