[SGW] geschikt voor sgw?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zoetje_

geschikt voor sgw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 10:55

al een tijdje lees ik mee bij de crossverslagen enz. en ik vind het echt geweldig, en zou het zelf ook zo graag willen doen.

alleen nu de vraag.. zou mijn paard geschikt zijn om een cross te kunnen lopen?
over het dressuur en springen zit ik niet zo in.. maar ze kan soms zo heet zijn, dat het voor mij niet altijd te houden is..

eerst maar eens wat informatie over haar Knipoog
Zoë
7 jaar
merrie
kruising halinger x arabier
erg lief in omgang
soms wat drammerig met rijden
soms wat heet met rijden
wel goed rond te sturen in een parcours.

ik woon in waalwijk, en zoë staat naast de drunense duinen, waar ik dus ook vaak buitenrijd. het probleem alleen is, dat ze in de bosen zo heet word dat ze veel dribbelt. ze is wel te houden en ze drukt ook niet door.. maar ik weet dus niet of dat in een cross zou werken Knipoog

ik weet wel zeker dat ze genoeg uithoudings vermogen heeft, en ook niet twijfelt bij de sprongen.

denken jullie dat ik het eens zou moeten proberen om een oefen cross te rijden, of wat trainigen te volgen, of denken jullie dat ik het beter niet kan doen?
als er foto's nodig zijn, laat het maar even weten Knipoog

Canter

Re: geschikt voor sgw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:28

Klinkt allemaal prima, ik zou zeker eens wat trainingen volgen, dan merk je vanzelf in hoeverre je de controle kunt houden. Wanneer de trainingen goed gaan kun je een oefencrossje gaan rijden. Als je haar in het parcours goed rond kunt rijden dan komt het in de cross ook vast wel goed denk ik. In ieder geval zeker de moeite waard om te proberen!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:17

Ik ben het helemaal met Canter eens!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:45

Gewoon een lesje proberen en kijken of het wat voor jullie is Haha!

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 23:11

haha ja het parcours rond sturen lukt idd.. maar je wilt niet weten in wat voor rotvaart ze gaat.. vaak springt ze ook vlak.. en met vaste hindernissen vind ik dat toch wel eng..

maar ik denk dat ik idd een paar trainigen ga proberen Ja

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:09

Vaak zijn paarden (en pony's) net wat voorzichtiger als er dan opeens een boomstam staat Knipoog. We hebben ook een paard hier op stal die wel eens wat benen wil laten hangen in het parcours, maar in de cross gaat die super!

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 18:36

haha oke.. ik zal eens gaan rondkijken allemaal.. jullie kunnen vast wel een keer foto's verwachten Knipoog

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 18:44

Mijn zusje wil ook weten of het wat is om cross te gaan rijden (ik rijd dat al) en wij gaan samen de tripalon in Laren in oktober rijden om er een klein beetje inzicht in te krijgen...
Tja en een keer een training rijden atuurlijk...