[SGW] inschrijfgeld > 10 euro, prijzengeld verplicht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

inschrijfgeld > 10 euro, prijzengeld verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 11:18

Ik zit net de wedstrijdtarieven 2006 door te lezen, en kom deze opmerking tegen:

Bij een inschrijfgeld van meer dan €10,- is de organiserende vereniging verplicht prijzengeld uit te keren.

Onder de tabel:

Code
Samengestelde wedstrijdsport Prijzengeld (minimaal)
/eventing         
Klasse             Inschrijf-geld(max.) 1e     2e     3e     4e     5e regl. volgprijzen
pony’s B en L      € 12,50              n.v.t. n.v.t. n.v.t. n.v.t. n.v.t.   n.v.t.
pony’s M en Z      € 15,-               n.v.t. n.v.t. n.v.t. n.v.t. n.v.t.   n.v.t.
paarden B en L     € 15,-               n.v.t. n.v.t. n.v.t. n.v.t. n.v.t.   n.v.t.
paarden M en hoger € 20,-               n.v.t. n.v.t. n.v.t. n.v.t. n.v.t.   n.v.t.

Maar ik kan me eigenlijk niet herinneren dat dat zo gebeurt; vorig jaar iig zeker niet, aangezien toen bv Maarsbergen geen prijzengeld had. Is dat veranderd dit jaar?

MJ_

Re: inschrijfgeld > 10 euro, prijzengeld verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:31

volgens mij was dit al lielle!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 11:54

dan heeft iig Maarsbergen zich er niet aan gehouden de afgelopen 2 jaar.

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:09

Ik neem aan dat dit tarieven zijn zonder de toeslag voor breekbomen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 12:10

dat neem ik wel aan.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:46

Maar we moeten ook niet vergeten dat Maarsbergen pas 3 jaar geleden begonnen is met het organiseren van een SGW. Misschien hebben ze over die regel heengelezen of zijn ze het domweg "vergeten".

In ieder geval zijn ze daar (denk ik) nu wel van op de hoogte.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 12:47

er staat me bij dat ik vaker geen prijzengeld heb gekregen, en ik kende zelf deze regel iig absoluut niet.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:07

Lielle toch! Als iemand wel op de hoogte is van de regels ben jij het wel. Knipoog
Ik heb (als ik eens prijs had) altijd een geldprijs gekregen. Behalve bij de cross in Nijmegen in 2001, maar dat was volgens mij geen officiele cross.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 14:58

Ik heb dat van Maarsbergen vorig jaar bij de KNHS nagevraagd, omdat ik dus 2e was en alleen een lintje kreeg terwijl het een officiele cross was. Maarsbergen had op het vraagprogramma ter goedkeuring van de KNHS gezet dat ze eremetaal zouden vergeven (als ik t me zo even goed herinner). Maar dat hebben ze dus toen ook niet gedaan.
Hierna heeft de KNHS er een officiële klacht van gemaakt op mijn naam Nagelbijten / Gniffelen was eigenlijk niet de bedoeling... Was al blij dat ze me lieten starten dit jaar Clown

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 14:59

Maar de KNHS controleerd alle vraagprogramma's toch?
Ik had dit jaar in roden nog een beker gekregen..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:23

Is al sinds de wijzigingen van 1 april 2004 zo volgens mij.

Maar in Wieringerwerf krijgen de B-paarden en de pony's ook gewoon bekers. Volgens mij worden die regels niet zo strak gehanteerd Clown

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 18:52

Voor de pony's gelden geloof ik ook weer andere regels mbt prijzengeld. Heb ik ooit eens gelezen toen ik de regelementen door las.

Als de KNHS de vraagprogramma's goedkeurd, mag de organisatie gewoon die prijzen geven die in het vraagprogramma staan.

Dat de KNHS de vraagprogramma's niet altijd goed doorleest voor ze toestemming geven is een ander verhaal.
Het is Dijkgatsbos al een paar keer gelukt om Pleun als crosbouwbegeleider op het vraagprogramma te zetten. Iemand mag dat maar 2 jaar achter elkaar doen bij 1 en dezelfde cross.
Helaas voor de parcoursbouwer is Pleun zo eerlijk om het te melden aan de KNHS als hij al 2 keer geweest is. KNHS heeft nooit doorgehad dat ze in Januari een ander voor die wedstrijd hadden aangewezen en hebben het vraagprogramma zonder meer goedgekeurd.