[WN] verschil tussen AQHA en NQHA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RedKing

verschil tussen AQHA en NQHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 20:13

Ik ben op dit moment lid van de AQHA, maar mijn lidmaatschap loopt af in september. Ik vroeg me af wat het verschil is tussen de NQHA en de AQHA. ik weet dat als ik lid word van de NQHA dat ik dan op hun site kan inloggen voor wedstrijden e.d.. Bij de AQHA kan ik weer allerlei informatie opzoeken. de NQHA kost mij € 40,00 en de AQHA kost mij $ 35,00. Ik heb al een paar keer een mail gestuurd naar de NQHA maar tot nu toe nog geen antwoord gekregen.
Waarom zijn jullie juist lid van de AQHA of juist weer voor de NQHA?

Francis

Re: verschil tussen AQHA en NQHA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 00:13

AQHA is het Amerikaanse stamboek waar de regels bepaald worden en waar de wedstrijdresultaten uiteindelijk verwerkt en geregistreerd worden enz. De NQHA is daar de Nederlandse 'dochter' van. Die regelen dingen op nationaal niveau, helpen leden met hun contact met Amerika, maar hebben zich te houden aan de regels die Amerika op legt.

brio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 07:53

Ik was lid van de AQHA omdat dat verplicht is bij om te starten in AQHA wedstrijden. Ik heb nu ff geen paardje dus vandaar het was.

Ik was lid van de NQHA, maar sinds het aanstellen van de nieuwe voorzitter ben ik niet meer te vreden. Daarnaast kreeg je er een blad bij waar alle artikelen meerdere malen in geplaatst werden.
Ik heb geen goede ervaring met de NQHA en zover ik weet ben je niet verplicht om daar lid van te zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:17

Ik ben lid van de AQHA, maar zie geen toegevoegde waarde bij een lidmaatschap van de NQHA. Met de aanvraag voor de papieren bij mijn veulen kon ik ook direct bij de AQHA terecht (terwijl er van de NQHA berichten kwamen dat dit alleen via hun gespeeld kon worden) en als er zulke onwaarheden worden verkondigd, ben ik er snel klaar mee.

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 23:20

Hoi,

Ook ik ben alleen maar lid van de AQHA. Ik zie ook de toegevoegde waarde (nog) niet in om lid te zijn van de NQHA. Maar misschien zijn er mensen die wel redenen kunnen verzinnen om wel lid van de NQHA te worden? Ik ben wel benieuwd welke voordelen je hebt met het lidmaatschap van de NQHA van 40 euro.

Tot nu toe ben ik nog geen quarterwedstrijden gestart, maar ik wil dit wel gaan doen. Maar ook hiervoor hoef je geen lid te zijn van de NQHA. Krijg je dan korting op startgelden ofzo?

Groetjes,

Bianca

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:07

Hollybollie schreef:
Hoi,
Ook ik ben alleen maar lid van de AQHA. Ik zie ook de toegevoegde waarde (nog) niet in om lid te zijn van de NQHA. Maar misschien zijn er mensen die wel redenen kunnen verzinnen om wel lid van de NQHA te worden? Ik ben wel benieuwd welke voordelen je hebt met het lidmaatschap van de NQHA van 40 euro.
Tot nu toe ben ik nog geen quarterwedstrijden gestart, maar ik wil dit wel gaan doen. Maar ook hiervoor hoef je geen lid te zijn van de NQHA. Krijg je dan korting op startgelden ofzo?
Groetjes,
Bianca

Of je korting krijgt op de startgelden weet ik niet eens meer, eventueel op de huur van een box of op de entree van een wedstrijd. Echter dan blijkt de korting op startgeld en huur box misschien net iets minder als je lidmaatschap. Als je alleen daarom lid wilt worden lijkt mij persoonlijk dat niet zo veel zin hebben.

Om officiële wedstrijden te kunnen rijden heb je inderdaad alleen maar een lidmaatschap en een geregistreerde QH van de AQHA nodig.
Registreren kun je inderdaad rechtstreeks bij de AQHA, veel zaken gewoon online, zelfs je veulens registreren.

Wat ik nu zeg is misschien sneu voor mensen die nu hard aan het werk zijn de vereniging nieuw leven in te blazen, maar imo is NL gewoon te klein voor een volwassen dochteronderneming van de AQHA. Te weinig leden, te weinig wedstrijden, te weinig financiële armslag, kortom een beetje te weinig van alles. Dit allemaal vergeleken met de DQHA die duizenden leden telt, waar iedere maand een hele lijst nieuwe leden aan toegevoegd wordt. Een glossy journal met enorm veel informatie over wedstrijden/termijnen, clinics, camps, cursussen, buiten de steeds nieuwe artikelen met prachtige kleurenfoto's. Niet alleen informatie over Dld, maar ook Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk etc. en ook van de andere rasverenigingen en de EWU. De DQHA heeft ook in samenwerking met en voor alle Duitstalige landen het regelboek vertaald. Ze geven jury cursussen en leiden trainers op, op diverse niveaus.
Door het kleinschalige van de NQHA is dit alles gewoonweg niet mogelijk.

Of het zin heeft lid te worden van de NQHA? Dat is een beslissing die iedereen voor zich zelf moet nemen lijkt me.