[WN] Peppolena Hotrod (2)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Irene K.

Peppolena Hotrod (2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 13:20

Voor "Nouvje" plaats ik even wat fotoos. Haar QH hengstje van net 2 heeft voor het eerst een zadeltje opgehad. Hij is heel zoet en doet t erg goed. Chantal, vul jij je verhaal maar aan. Ik zet je fotoos hier neer.
Irene

Afbeelding

Afbeelding

MOHGirl

Re: Peppolena Hotrod (2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:35

Wat was ie braaf hè?
Net als Clip die was ook zo braaf.

Nouvje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:47

Thanks Ireen!!!! Vandaag is Suzan even op hem gaan zitten, gewoon los in de bak... en wederom niks aan 't handje! Had ik veeeeeel eerder moeten doen hè zo'n quarter!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 08:41

Oké ik heb een hele dag m'n mond gehouden maar nu moet ik het weten.
Die 2 is toch hopelijk een tikfout he? Er moet toch hopelijk 3 staan?

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 08:43

Geboren: 4-4-2004...tel uit je winst...of eerder het verlies

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:18

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:02

Sonja schreef:
Oké ik heb een hele dag m'n mond gehouden maar nu moet ik het weten.
Die 2 is toch hopelijk een tikfout he? Er moet toch hopelijk 3 staan?

ik dacht hetzelfde, diepe zucht, helaas Huilen

verder hoop ik dat er ook een pad onder dat zadel wordt gelegd, inplaats van dat dekentje

een heel leuk paardje, laat hem alsjeblieft heel, knuffel hem veel, oefen van alles met hem, maar wacht met erop klimmen tot hij 3 is!

Irene K.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 10:17

Hou es ff op zeg !!!!!!!!!!
Dat zadeltje ligt niet aangesingeld een minuutje op zijn rug en er heeft iemand ZONDER zadel en zonder iets te vragen (iemand die 55 kilo weegt) een half minuutje op zijn rug gezeten, zonder te bewegen. Daarna gebeurt dat de aankomende 3/4e jaar weinig !!!!!!!! Hij gaat lekker t land op. Daarnaast gaan we alles doen met dat paard wat te maken heeft met grondwerk en liefde geven!!!
Pas als hij 3 wordt wordt hij ingereden. So dont worry!!! We zijn geen dierenbeulen!!!!!!!!!!!!
irene

Nouvje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:36

Erg sneu weer dit... Zat er al op te wachten dat er weer een drama gemaakt werd. Dat dekentje onder het zadel was omdat het pad wat erbij zat enorm groot en dik was, en ik wilde alleen even een zadel erop leggen. Verder staat hij heerlijk dag en nacht buiten en heeft er 2 minuten iemend van 55 kilo opgezeten, los in de bak, zonder zadel. Oh oh oh wat een drama! Ik ben geen penny-meisje en dit is mijn 6e paard. Denk dat ik wel weet wat ik doe. Jammer dat er op bokt altijd mensen commentaar moeten geven. Reageer gewoon als je mijn paardje leuk vindt en niet als je wat te zeuren hebt. Het is hier geen manege en dit soort kritiek zit ik niet op te wachten. Paard ziet er verder prima uit en niet alsof hij lijdt onder mijn verzorging geloof ik. Mensen die daaraan twijfelen, bel gerust de dierenbescherming. Dus graag vriendelijk verzoek voor leuke reacties, of anders moet er helaas een slotje op dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:40

Reageer niet zo gepikeerd joh, dat kan iemand toch ook niet ruiken, dat er verder helemaal niks meer met dat dier gebeurt en dat hij lekker weer fulltime gras gaat maaien Verward
Het laat zich toch raden dat niet iedereen gaat staan te juichen als je foto's van een gezadelde tweejarige laat zien en er trots bijschrijft dat er ook al iemand opgezeten heeft? Hij zal er echt niet dood aan gaan, maar de toegevoegde waarde ontgaat mij persoonlijk ook volledig.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:42

Ik roep niet dat je een dierenbeul bent...nog niet misschien...

Dat je er een zadel oplegt...heb ik geen moeite mee.

Ik vind het alleen erg egoïstisch om op een 2 jarige te gaan klimmen. Dat doe je niet voor je paard zijn lol..maar voor je eigen lol en daar heb ik wel moeite mee.

Herilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:45

Irene K. schreef:
Hou es ff op zeg !!!!!!!!!!
Dat zadeltje ligt niet aangesingeld een minuutje op zijn rug en er heeft iemand ZONDER zadel en zonder iets te vragen (iemand die 55 kilo weegt) een half minuutje op zijn rug gezeten, zonder te bewegen. Daarna gebeurt dat de aankomende 3/4e jaar weinig !!!!!!!! Hij gaat lekker t land op. Daarnaast gaan we alles doen met dat paard wat te maken heeft met grondwerk en liefde geven!!!
Pas als hij 3 wordt wordt hij ingereden. So dont worry!!! We zijn geen dierenbeulen!!!!!!!!!!!!
irene

2 reacties later is het al 2 minuten...:S

Ga gewoon niet op een 2 jarige zitten, of het nou een halve minuut is of niet.. zitten is zitten.
En waarom moet je er op zitten, als hij/zij de komende 2 jaar toch nog alleen maar de wei op gaat?
Snap daar de conclusie niet helemaal van...

Nouvje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:52

Dus ik ben nog geen dierenbeul? Nou gelukkig maar. Iedereeen mag een eigen mening hebben, maar ik denk dat deze discussie vaak genoeg op bokt gehouden is. Dit paard wordt pas ingereden als hij 3 is, discussie gesloten... Graag een slotje hier. Heb geen zin om dit soort reacties te moeten blijven lezen, beantwoorden en verantwoorden.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:53

Een paard van 2 hoor je niet op te zitten punt uit.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:05

nouvje qoute
Erg sneu weer dit... Zat er al op te wachten dat er weer een drama gemaakt werd. Dat dekentje onder het zadel was omdat het pad wat erbij zat enorm groot en dik was, en ik wilde alleen even een zadel erop leggen. Verder staat hij heerlijk dag en nacht buiten en heeft er 2 minuten iemend van 55 kilo opgezeten, los in de bak, zonder zadel

irenek qoute
Pas als hij 3 wordt wordt hij ingereden

als je de bui al zag hangen, waarom heb je deze stukjes er dan niet gelijk bijgezet
dat zou een hoop lelijke berichtjes hebben gescheeld
ik ken je niet, lees alleen je berichten en schrik!
ook al ken ik je paard niet, ik wens hem een lang en gelukkig én gezond lang paardenleven en daarom reageer ik

veel succes met hem en niet zo snel boos worden, een paardenmens moet veel geduld kunnen opbrengen!

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:20

Precies, had het er even gelijk bij gezet! Wij kunnen niet ruiken dat je geen pennymeisje bent dat de ballen verstand van paarden heeft...

"Paard ziet er verder prima uit en niet alsof hij lijdt onder mijn verzorging geloof ik" Aan een paard dat te vroeg ingereden word, zie je ook weinig, daar krijgen ze pas op latere leeftijd last van..

Ik moet zeggen dat ik 3 ook erg jong vind hoor, lees dit maar eens goed! http://users.telenet.be/peter.ryckeboer ... enoeg.html Met 3 jaar is je paard nog niet uitgegroeid..

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:21

Ik kan het niet laten..

Mijn paint (½) is nu anderhalf...
Ik moet er niet aan denken dat ik over een paar maand al voor het eerst een zadel op zijn rug leg laat staan dat ik er op ga zitten..
Het is nog maar een kleuter!

Ik vind het geen excuus dat je geen pennymeisje bent..want het maakt immers weinig verschil of een pennymeisje op een 2 jarige gaat zitten of jij.

Maar goed..Het is jouw paard...
Jammer dat zijn eigenaar geen geduld heeft.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:43

wat een mooi paardje Haha!

en 1x erop gaan zitten,is helemaal niet erg
als ze in de wei aan spelen zijn,hangt er weleens een paard van iets meer gewicht op z`n rug Clown

kijk als ze het dagelijks zouden doen ,maar dat staat er niet Cool er is 1 x keertje eventjes opgezeten
lijkt mij helemaal niets mis mee!

zo`n sterke pony heeft daar echt geen last van hoor!

maar nog een keer Haha! wat een heerlijk mooi dier

*LOL*

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:46

Denk toch dat het niet te vergelijken is..
Dit is toch een hele andere ervaring voor zo'n paard..psychisch gezien.
Want er gaat nu een MENS op zijn rug zitten! en er ligt een zadel op...
Ik vind een paard van 2 nog lang niet klaar voor dat soort dingen.
Het is een kleuter die dat allemaal niet kan bevatten.
Het gaat niet alleen om de belasting doe hij op zijn rug krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:49

Ach die ene keer een zadel erop om een fotootje te maken daar krijgt 'ie echt niks van. Ik liep als kleine meid ook wel eens in de schoenen (toen leken het nog zevenmijlslaarzen Haha! ) van mijn mama. De toegevoegde waarde qua opvoeding oid zie ik niet, maar even voor het fotootje kan het echt geen kwaad.

Keertje erop zitten... Mijn keuze zou het ook niet zijn, maar ook daar gaat 'ie niet dood van. Ik ben alleen altijd zo bang dat zoiets werkt als 1 chipje eten als je aan het lijnen bent. Die ene smaakt naar meer, en ach als je d'r toch eentje gehad hebt en je broek knalde niet meteen open.... Snappie?

Geen Penny? En die vlechtjes dan? Haha! geintje.
Echter, dat dit het 6e paard van de eigenaar is, zegt ook niks. Hoe moeten wij weten wat er met de eerste 5 is gebeurd?

Al met al denk ik dat je deze reacties kunt verwachten als je dergelijke foto's en zo'n (misschien wel te) beknopte beschrijving erbij geeft.

Verdere discussies of dit wel of niet paardenbeulerij, of juist goed voor de opvoeding of wat dan ook is, kunnen denk ik beter op het vaste topic op western algemeen gevoerd worden.

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:07

Sonja get a live, ga even lekker iemand anders vervelen, ik wed dat ze heel wat meer met paarden heeft meegemaakt dan jou.
Wees zo volwassen en reageer hier even niet meer op, en de rest trouwens ook niet.
Ik ga denk ik mijn eigen forum maar beginnen, word scheitziek van dat GEBOK!
Je doet het goed hoor Chan, en duhhh, vlechtje voor de warmte is wel het minste wat je kunt doen.
Is een leukerd, en ben benieuwd hoe hij is met inrijden ALS HIJ 3 IS Gaaaap

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:08

Zet maar geen foto's meer op bokt dan...als je toch geen kritiek kan verdragen.
Dat kan je verwachten als je van dit soort foto's plaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:15

@MOHgirl: Als iemand niet tegen vragen of kritiek kan, dan is plaatsen op internet niet handig. Bovendien, als je volwassen genoeg was om te LEZEN ipv te kontenlikken bij je vriendinnetje dan zou je zien dat ik JUIST in mijn post zeg dat de ontstane discussie hier helemaal niet thuishoort. Net als jij trouwens als je zo schijtziek van Bokt wordt.

Zoowwwww, ONTOPIC dan maar weer? Is tenslotte een leuk paardje.... Haha!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:22

Hihi...goedzo Sonja! pak ze maar!

Wij bokkers doen niet aan kontenlikken...except maybe those of some cute quarter horses Knipoog

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:54

Pff
wat een gezeik weer hee..

Ten eerste: kan je niet tegen kritiek? niet plaatsen dus.
Ten 2e: op een 2 jarig paard hoor je geen zadel op te gooien (zadel is al 10 kilo) en dan is het zeer egoistisch dat je er ook nog op gaat zitten.
Nu heeft hij er idd absoluut geen last van.
Straks wel en kan je hem op 10 jarige leefttijd naar de slacht brengen.

als je hem toch al fulltime als grasmaaier laat dienen, waaorm moest je dit dan doen? zonde.. zeer zonde.
vind ik wel iets penny achtigs hebben hoor.

Overigens, heel mooi paard.
wees er zuinig op.