Eerste endurance goed uitgereden, supertrots! *met foto's*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jurga

Eerste endurance goed uitgereden, supertrots! *met foto's*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 21:54

Ook ik zal even een verslagje schrijven van mijn eerste endurancewedstrijd, ben zo trots!

Al jaren geinteresseerd in endurance, maar ja, het kwam er gewoon niet van. Na het vrijwilligen in Holten een aantal jaar terug en enkele keren groomen, zou ik afgelopen jaar Holten starten. Helaas stond mijn paardenvriendje kreupel en met wat privéproblemen liep het dus niet zoals gepland en heb ik afgezegd. Eigenlijk had ik het een beetje opgegeven nog een keer te zullen starten, maar het kriebelde toch erg. Lachen

Rijmaatje geregeld, ingeschreven en afwachten tot 1 juli. Helaas bleek het paard van mijn rijmaatje niet helemaal goed, dus dat werd op zoek gaan naar iemand anders die me wel op sleeptouw wilde nemen. Nou, ook dat kwam goed, Kido van hier zag het wel zitten gelukkig!

Aangezien wij op onze stal een aantal boxen vrijhadden, kwam Rosan/Kido vrijdagmiddag al mijn kant op. Shadow bij Nimondro op stal en Rosan sliep bij mij. Paarden vrijdagavond nog even samen in de wei gezet, meteen dikke mik. Had ik eigenlijk ook wel verwacht, gezien de verhalen van Rosan over Shadow. Maar goed, het bied perspectieven als ze zo goed samen kunnen natuurlijk!

Na de voorbereidingen vrijdag lagen we helaas toch wat later dan gepland in bed. *gaap* Dat was even flink slikken toen de wekker ging. Vriendlief ook uit bed gekregen en op naar stal, waar de paarden al op hun eten stonden te wachten. Rustig alles in de auto en trailers geladen en op naar het wedstrijdterrein. De zenuwen waren bij mij goed aanwezig. Nimo stond te trillen op de trailer, de dummie. Ik had dus al zoiets van 'hmm... als dat maar geen stressen wordt de hele dag.' Paard van de trailer af, wat rondjes gelopen en op naar de voorkeuring. *bibber*

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig, ondanks dat hij druk stond te doen, hartslag 52, alles okay en locomotie ook goed. We mogen van start!

Paarden opgezadeld, achtergelaten bij de grooms en op naar de voorbespreking. Daarna te paard gestapt.

Afbeelding

Op naar de start dus, spannend! Paard gedroeg zich gelukkig voorbeeeldig, al merkte ik wel dat hij zich afvroeg wat dit voor een aparte wedstrijd was. *LOL*

Afbeelding

Na de start weggestapt waarna we vrij snel ingehaald werden door de volgende twee. Nimo begon meteen heel verontwaardigd te pingpongen, want we werden zomaar ingehaald! Boos! Gelukkig ging dat na een paar keer beter! Eerst deel tot het eerste groompunt ging écht geweldig. Paarden liepen lekker samen op, zelfs stukjes in een fantastische handgalop gegaloppeerd.

Afbeelding

Eerste groompunt even wat gedronken en paarden gekoeld (we hebben onderweg de waterpunten ook steeds goed gebruikt). Daarna weer lekker door richting de PA, paarden nog steeds zij aan zij bij wijze van spreken.

Toen de P/A. *zenuw* ja hoor, hartslag 64, 10 minuten wachten dus. De VET zei al dat de hartslag tijdens het tellen daalde, maar ja. Daar had ik niets aan. Meteen na het tellen ging Nimo staan plassen, waarschijnlijk net de reden dat de hartslag te hoog was. Jammer, maar helaas. Na toen minuten was de hartslag 52 en kon ik weer door. Rosan was al verder gereden, die was in één keer goed. Ik dus meteen vanuit de P/A weer verder gedraafd, Nimo had er zin in, hij was alleen en er liepen allemaal paarden voor hem. Hij ging dus eigenlijk wat hard, maar okay, controleerbaar.

Al snel kwam ik Rosan weer tegen, die met een groepje fout was gereden. Dus konden we mooi weer samen verder!

Afbeelding

Afbeelding

Opgereden met een stel anderen richting groompunt 3. De paarden hadden er zin in.

Afbeelding

Toen op naar de finish! Spannend hoor, nu geen straftijd? Nee dus, exact 60. Heel blij dus! Maar even nakeuring afwachten. Gelukkig was daar ook alles okay, hartslag 48 en locomotie prima.

Afbeelding

Dus dat betekende dat we onze eerste rit goed volbracht hadden! Uiteindelijk hebben we 10,17 km per uur gemiddeld gereden, zo uit mijn hoofd. Heel tevreden over met die hitte!

Paarden lekker naar huis gebracht, zelf thuis gaan douchen, weer naar het terrein voor de prijsuitreiking, de klasse 3 ruiters die nog gingen finishen opgewacht en weer naar de paarden, die we lekker nog even in de wei hebben gezet.

Zondag nog een paar uur in het koele bos wezen stappen, geen centje pijn! Paarden 100% fit to continue!

en zelf: IK WIL WEER!!! Party!!

De fotograven bedankt voor de foto's en Petra en Roy voor het groomen! Niet te vergeten Rosan bedankt voor de gezelligheid!

Moragh

Re: Eerste endurance goed uitgereden, supertrots! *met foto's*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:00

Goed gedaan joh! En heel leuk verslag!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:04

Inderdaad leuke foto's en verslag. Klinkt als een dag die erg geslaagd is.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 22:06

Ontzettend geslaagd! Jammer dat ik qua vervoer e.d. altijd zit te kijken, anders had ik alweer ergens ingeschreven hoor! Haha!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:21

Ha ha gaaf hoor!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 07:12

Zeker gaaf!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 07:18

En weer een verslaafde erbij! Leuk dat je het voor herhaling vatbaar vindt!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 09:02

Klinkt gaaf!! Die verslagen zijn ook altijd zo leuk om te lezen Haha!
Ik wil dit ook heel graag, maarja het vervoer he...Dat is volgens mij een probleem dat redelijk wat mensen hebben helaas.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 09:06

Leuk dat je eerste rit zo goed ging! Leuk verslag ook, met die fotoos erbij.

Morhwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 09:12

Geweldig! Volgens mij is dit iets wat iedereen graag een keer zou willen doen en jij hebt het maar mooi gedaan!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:55

Dat was het wachten wel waard hè! Ik weet nog dat je jaren geleden idd al riep dat je endurance wilde gaan rijden, je was ook al een tijd lid van de vereniging en nu is het er dan eindelijk van gekomen.

Leuk dat het je zo goed is bevallen! OK dan!

En leuke helmpjes, jullie allebei. Tong uitsteken

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 12:58

Ja het was het wachten echt waard! Ik heb voor mezelf wel weer wat dingen overwonnen in ieder geval en een stuk meer vertrouwen in Nimo gekregen. Ik heb hem toch van een onopgevoed projectiel flink veranderd. En dat helmpje: ik grijp dat ding altijd automatisch, heerlijke helm. Ik moet altijd opletten dat ik hem bij een dressuurwedstrijd wel omruil voor de zwarte. Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:15

Wat een leuk verslag en prachtige foto's!! Ben blij dat je het zo leuk vond! Het ís ook gewoon leuk! Knipoog

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 21:33

Tis echt onwijs te gek!!!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 18:27

hey, dat had ik helemaal gemist, dat jij endurance gereden hebt!!
Hartstikke leuk en fijn dat het je zo goed bevallen is.
Nimo is er vast wel een geschikt paardje voor!!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:39

En ik had al veeeeel geleerd van jouw Sas *Sym*!!!!!
Kon het mooi in de praktijk brengen!!!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:43

heb ik toch een goede daad gedaan dit seizoen Haha!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:46

Idd!!!
Hoe gaat t met je peerden?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:53

Amigo morgen jarig, dan wordt hij 24, heb er gister nog heerlijk op gereden.
Symphony vrijdag voor de tweede keer bij de osteopathe geweest, gaat goed. Moet nu alleen een weekje rust en krijgt nog wat extra rust, omdat ik zelf woensdag op vakantie ga.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 14:13

Wat een mooi verslag zeg! Ik ga zelf 2 september in Holten de kennismakingsklasse starten en hoop net zo'n mooie ervaring te beleven als jij Haha!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 17:47

gefeliciteerd!

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 14:46

leuk zeg leuk verslag Haha!

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:52

Leuk verslag. Het lijkt mij toch ook wel wat. Zou het best eens willen proberen.