rare titel maar ik leg het uit.ik heb nu ongeveer 5 a 6 lessen western gehad.Ik heb voorheen altijd dressuur (engels)gereden.Het valt niet mee maar is ontzettend leuk om te doen.Nu rijd ik meestal op de beginners paardjes van de manege,dus vanavond paard opgezadeld,ja hoor hartstikke kreupel.Probleem dus want er waren geen manege paarden meer,dus krijg ik een eigen paardje wat tevens in de verkoop staat.Kwam er later achter dat ze een tijdje stil had gestaan.Nou pffff dat viel niet mee hoor,wat ik geleerd heb ik dat ook westernmanege paarden op de automatische piloot lopen en ik een echte beginner ben.Werd dus effe flink op mijn plek gezet.Bv we rijden op de 2de hoefslag,paard breekt door naar buiten.Als ik zou weten hoe ik ze binnen kon houden,zou ik het op die manier doen.maar alles is zo verwarrend plus je rijd met 6 andere in een les en hebt natuurlijk niet de instructeur voor je alleen.Helaas.
nu vroeg ik me dus af,om die lieve geduldige instructeur de oren niet van zijn kop te vragen of er boeken zijn of iemand iets heeft van theorie.Klinkt ontzettend klungelig I now,maar wil t zo graag leren.Het is onmogelijk voor mij dagelijks te lessen (of een lieve bokker moet zich beschikbaar stellen

) dus wie weet heeft informatie of desnoods een link van een site waar dingen goed uitgelegd zijn.Hoe je been aan te leggen en waar,hoe werk je in met de teugels,wat te doen bij fouten enz enz.
Verder reed ik voor het eerst met sporen pfff was ook effe wennen zeg.zat continu op te letten dat ik mijn benen wel van het paard af hield.Maar ja,lang verhaal kort te maken: wie helpt?