[WN] beginnende westernruiter zoekt theorie info.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

beginnende westernruiter zoekt theorie info.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 20:12

rare titel maar ik leg het uit.ik heb nu ongeveer 5 a 6 lessen western gehad.Ik heb voorheen altijd dressuur (engels)gereden.Het valt niet mee maar is ontzettend leuk om te doen.Nu rijd ik meestal op de beginners paardjes van de manege,dus vanavond paard opgezadeld,ja hoor hartstikke kreupel.Probleem dus want er waren geen manege paarden meer,dus krijg ik een eigen paardje wat tevens in de verkoop staat.Kwam er later achter dat ze een tijdje stil had gestaan.Nou pffff dat viel niet mee hoor,wat ik geleerd heb ik dat ook westernmanege paarden op de automatische piloot lopen en ik een echte beginner ben.Werd dus effe flink op mijn plek gezet.Bv we rijden op de 2de hoefslag,paard breekt door naar buiten.Als ik zou weten hoe ik ze binnen kon houden,zou ik het op die manier doen.maar alles is zo verwarrend plus je rijd met 6 andere in een les en hebt natuurlijk niet de instructeur voor je alleen.Helaas.
nu vroeg ik me dus af,om die lieve geduldige instructeur de oren niet van zijn kop te vragen of er boeken zijn of iemand iets heeft van theorie.Klinkt ontzettend klungelig I now,maar wil t zo graag leren.Het is onmogelijk voor mij dagelijks te lessen (of een lieve bokker moet zich beschikbaar stellen Haha! ) dus wie weet heeft informatie of desnoods een link van een site waar dingen goed uitgelegd zijn.Hoe je been aan te leggen en waar,hoe werk je in met de teugels,wat te doen bij fouten enz enz.
Verder reed ik voor het eerst met sporen pfff was ook effe wennen zeg.zat continu op te letten dat ik mijn benen wel van het paard af hield.Maar ja,lang verhaal kort te maken: wie helpt?

Anoniem

Re: beginnende westernruiter zoekt theorie info.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:16

Ik ken een goed boek, Go west. Is te koop bij www.justwestern.nl (en nog wel op meer plekken)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 20:23

dank je niels ik zal eens kijken! jij verkoopt het boek zeker niet 2dehands??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:25

Nee sorry, ik heb het boek zelf. Maar ik vind het een goed boek en die wil ik ook een beetje om dingen op te zoeken.

Basisboek western riding is ook goed, staat ook op die site.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 20:26

ik ga eens even advertentie plaatsen op bokt,wie weet??bedankt.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 08:07

Kijk ook een op www.hotton.nl daar staan hele interessant filmpjes op. En hele goede uitleg over vanalles.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 09:47

En toch vragen aan je instructeur stellen. Ook al staat diegene er niet alleen voor jou, je moet wel gewoon je vragen kunnen stellen Knipoog

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 13:47

je hebt gelijk,maar ik rijd er nog niet zo heel lang en ben miss wat lichtelijk verlegen.MMM moet me maar eens over de streep trekken en in me achterhoofd houden er zijn geen domme vragen!

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:03

shanetimo schreef:
je hebt gelijk,maar ik rijd er nog niet zo heel lang en ben miss wat lichtelijk verlegen.MMM moet me maar eens over de streep trekken en in me achterhoofd houden er zijn geen domme vragen!

Zeker blijven vragen als je op een paard zit want alleen dan leer je het en kun je het straks zelf oplossen. Je leert nou eenmaal meer van uitleg en direct in de praktijk voelen wat er gebeurd.

Uit een boek wat theorie leren is leuk en aardig maar in de praktijk brengen van die gelezen zaken is vers twee. Cool

Misschien kun je eens een paar prive lesjes afspreken bij je instructeur. Dat maakt vragen stellen veel makkelijker omdat je dan alleen alle aandacht hebt. Je kunt je zelf er waarschijnlijk ook veel makkelijker toe brengen toch die vraag te stellen.

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 19:22

timokyana schreef:
rare titel maar ik leg het uit.ik heb nu ongeveer 5 a 6 lessen western gehad.Ik heb voorheen altijd dressuur (engels)gereden.Het valt niet mee maar is ontzettend leuk om te doen.Nu rijd ik meestal op de beginners paardjes van de manege,dus vanavond paard opgezadeld,ja hoor hartstikke kreupel.Probleem dus want er waren geen manege paarden meer,dus krijg ik een eigen paardje wat tevens in de verkoop staat.Kwam er later achter dat ze een tijdje stil had gestaan.Nou pffff dat viel niet mee hoor,wat ik geleerd heb ik dat ook westernmanege paarden op de automatische piloot lopen en ik een echte beginner ben.Werd dus effe flink op mijn plek gezet.Bv we rijden op de 2de hoefslag,paard breekt door naar buiten.Als ik zou weten hoe ik ze binnen kon houden,zou ik het op die manier doen.maar alles is zo verwarrend plus je rijd met 6 andere in een les en hebt natuurlijk niet de instructeur voor je alleen.Helaas.
nu vroeg ik me dus af,om die lieve geduldige instructeur de oren niet van zijn kop te vragen of er boeken zijn of iemand iets heeft van theorie.Klinkt ontzettend klungelig I now,maar wil t zo graag leren.Het is onmogelijk voor mij dagelijks te lessen (of een lieve bokker moet zich beschikbaar stellen Haha! ) dus wie weet heeft informatie of desnoods een link van een site waar dingen goed uitgelegd zijn.Hoe je been aan te leggen en waar,hoe werk je in met de teugels,wat te doen bij fouten enz enz.
Verder reed ik voor het eerst met sporen pfff was ook effe wennen zeg.zat continu op te letten dat ik mijn benen wel van het paard af hield.Maar ja,lang verhaal kort te maken: wie helpt?

hoihoi,
ik ben vorig jaar ook overgestapt Haha! . had er ook veel moeite mee. mijn paardje stond in training bij rieky young in vorstenbosch, die hadden een boek met de uitleg over het hoe en wat met de fotootjes erbij. ik heb er heel wat aan gehad! Knipoog mischien is dat wat voor je. dit boek is ook te bestellen bij; www.arthurswesternstore.nl. dat is haar broer. succes ermee!!!!

nappie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 18:13

sorry maar info uit boeken, internet of videos is leuk maar in de praktijk is het meestal toch een stuk lastiger!

dus vraag de oren maar van je instructeurs kop af, daar is tie immers voor en als hij het niet tijdens de les wil vraag dan of hij naderand na wil praten deed ik vroeger ook hoor.
en wat denk je van prive les, heeft die instecteur alle tijd leert ook nog is veel sneller voor mij gevoel.
of zoek een andere instructeur die helemaal van het begin alles uitlegt op jou tempo. kan je wel iemand aan raden uit wuustwezel! en hij is vrij goedkoop

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 00:05

Vraag je lesgever maar de oren van het hoofd daar zijn ze tenslotte ook voor

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 01:04

Kan je niet een paar privé-lessen nemen, zodat je de basis een beetje beheert? Dan kan je als je dat wil de hele les vragen stellen. Haha! En misschien een goed idee om te vragen of je zonder sporen mag rijden? Je hebt nou al zoveel waar je aan moet denken en die sporen zijn waarschijnlijk niet echt nodig op dit moment.

Zandruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 02:46

Ha mooi ik heb al wat info opgedaan hier, ben zelf een beginner, ik rij nu zowat driekwart jaar en dus ook western.