[SGW] sloot/waterbak parcours en cross

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Knollboll

sloot/waterbak parcours en cross

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 19:12

Ik weet niet of het hier goed staat, anders zeg je het maar even.

Ik hoor van veel mensen die SGW rijden die problemen hebben in een gewoon parcours met waterbakken, de paarden lopen daar dan door, omdat dat bij SGW het geval is.
Wat kun je daartegen doen en komt het vaak voor?

Lielle

Re: sloot/waterbak parcours en cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:09

ik heb die ervaring iig niet, zorgen dat je met voldoende druk en impuls aanrijdt. Het wordt pas een probleem bij sloten van 4 meter en zo, maar zover zijn we nog niet.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 07:01

ik denk dat dit probleem wel meevalt.
ik heb nog nooit een paard in een springparcours door de sloot zien lopen, haha, maargoed de vraag was hoe leer je het ze af.
Gewoon thuis beginnnen met een zeiltje, smal wegleggen en elke dag een stukje breder maken.
En het paard daar over heen laten springen.
Snapt hij dit niet dan leg je er een hindernisje voor! Dan springt ie er wel overheen

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:44

ik heb er zelf ook geen last van... ik denk dat love wel een goede manier vertelt om het je paard eventueel af te leren!

Knollboll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 12:35

oke, ik hoor namelijk weleens dat sommige paarden in een gewoon parcours er dan doorheen lopen. Maar dat is dus niet vaak. Zelf loopt mijn paard gewoon door en over zeil heen. Maar bedankt voor die manier L0ve!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:05

Mijn pony springt ook braaf óver een sloot of een zeiltje.
Het is wel zo dat als ik hem nog 2 keer zou laten springen hij er waarschijnlijk wel in zou gaan staan, maar dat was voor het crossen ook al zo Knipoog

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 08:58

mijn paard springt over zeil maar loopt er ook overheen,
ja water is geen probleem, en zeil ook niet.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 00:21

L0ve schreef:
ik denk dat dit probleem wel meevalt.
ik heb nog nooit een paard in een springparcours door de sloot zien lopen, haha, maargoed de vraag was hoe leer je het ze af.
Gewoon thuis beginnnen met een zeiltje, smal wegleggen en elke dag een stukje breder maken.
En het paard daar over heen laten springen.
Snapt hij dit niet dan leg je er een hindernisje voor! Dan springt ie er wel overheen

Dat werkt super voor paarden die het wat eng vinden, maar een paard dat er niet bang van is gaat er dan juist in/op springen.
Als ik met Otje meer dan een keer of twee/drie op een nepsloot aanrij dan gaat hij er echt niet heel veel moeite meer voor doen iig Clown (of ik heb een lui beest)
In de ring springt hij er eigenlijk altijd wel over, ze weten het verschil wel tussen een waterbak en een sloot in het springparcours. Hij maakt iig geen problemen van water in de cross, maar in de springring heeft hij toch echt liever geen natte voeten.

Knollboll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 09:42

oke, het komt dus niet zo vaak voor!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 13:59

vorige week ben ik na de instructieweek in Ermelo geweest, waarbij ik ook door de waterbak heb gecrosst.
Zaterdag heb ik thuis geprobeerd de waterbak te springen en de 1e keer stond mijn paard er middenin, met de gedachte dat ze dat de afgelopen week ook moest. maar later sprog ze er wel over heen, gewoon het tempo iets opvoeren zodat ze de kans niet krijgt om er in te gaan staan!