en locomotie A en we mochten van start. Om 11.16 startte is samen met Susan en Marco. De paarden trokken fijn met elkaar op en het tempo zat er lekker in. Er stond sproeiers vlak na de finish en die vond Omar erg spannend maar gelukkig liep Marco gewoon door en ging Omar toen ook mee. Marco veel in galop en Omar in draf ernaast. Heb ontdekt dat zijn favo gang tijdens een wedstrijd toch de draf is. Prachtige route en de heide was echt super maar wel erg warm. Je zag iedereen kris kras door elkaar gaan over de heide, was een leuk gezicht!1 km voor de p/a zijn we eraf gestapt, singel een gaatje losser en ernaast gaan lopen. Grooms stond verderop te wachten en veel gekoeld. Omar had hf 56 op p/a en we mochten meteen verder. Ik wasecht heel erg blij dat Omar nu wel goed dronk. We hadden deze keer appelsap door zijn drinkwater gedaan en op p/a bleef hij er maar van drinken. De drinktonnen onderweg raakt hij bijna niet aan.
Het deel na de p/a moesten we alleen verder en dat vond Omar niet echt gezellig en was iets minder gemotiveerd tot we in de verte andere paarden zagen en hij daar naar toe trok. We zijn een stuk achter de anderen aan gegaan en toen nog stukje samen met iemand die ook alleen was... voor we het in de gaten hadden stond het bord er al met 2 km tot p/a! 1 km voor p/a gaan stappen en singel gaatje losser. Deze keer wel erop gebleven. De sproeiers vlak voor de finish waren opeens niet eng meer
Voor de finish nog veel gekoeld en met hf 48 gefinshed. Nieuw ritueel van omar is om zodra zijn hartslag is vastgesteld uitgebreid te gaan plassen
Jammer dat hij dat niet doet voor zijn hartslag wordt gemeten maar tot nu toe heeft hij telkens een prima hf. Omar lekker helemaal afgespoten. Super dat daar gelegenheid voor was
Bij nakeuring hf 44 en locomotie A. 5e rit in klasse I goed uitgereden en we zijn uiteindelijk 7e geworden!! Helaas kon ik niet wachten tot de prijsuitreiking omdat het erg warm was en ik Omar niet een paar uur op een warme trailer wou zetten. Thuisgekomen heeft hij nog een paar uur heerlijk op de wei gestaan en vandaag stond hij er super bij. Niets van spierpijn te merken!
Hier nog een paar fotootjes
Instappen in de bak samen met Susan en Marco

Vlak voor de start

Op de p/a met groom Chantal

Bij de nakeuring
Ik rij trouwens ook Katwijk klasse I. Jullie ook weer?
. Dat wordt dan onze eerste officiele
)
.