Zaldi Country, iemand bekend mee voor lange afstanden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

klien

Zaldi Country, iemand bekend mee voor lange afstanden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 19:01

http://www.trekkingsaddles-webshop.com/ iemand bekend met het Zaldi Country zadel. Wij zijn op zoek naar een nieuw zadel. We rijden nog geen endurance in wedstrijd verband, maar maken voorals nog wel hele lange ritten dagelijks. Is dit een geschikt zadel?

quinoa

Re: Zaldi Country, iemand bekend mee voor lange afstanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 13:29

Ja absoluut een goed zadel, maarja smaken verschillen. Ik ken de vorige eigenaar van de webshop goed en heb dus veel zadels gezien en gevoeld.

Ik zou anders gewoon een testzadel aanvragen en de beoordeling aan jezelf over laten.

klien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 14:54

aha, vriendjes politiek Knipoog Nee hoor, als we het niets vinden, dan hadden we er ook niet naar gevraagd. Ze hebben een keurige service van het uitlenen van een van de testzadels en dat hebben we ook aangevraagd Lachen
Bedankt voor je reactie, we zullen de test hier ook plaatsen voor andere geïnteresseerden.

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 14:55

Ik ben benieuwd hoe je het bevalt, succes.

klien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 14:57

Dank jewel, mooi plaatsje woon je trouwens Lachen toevallig in dat stationnetje? Offtopic even Bloos

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 14:58

Nee toevallig niet haha, maar bekend hier?? Ja inderdaad mooi wonen, veel ruimte

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 14:59

Bij de Zaldi moet je opletten of de kleine kussens genoeg drukverdeling kunnen bieden. Het is geschikt voor een wat lichtere ruiter/kortere afstanden. Dat zijn tenminste de aandachtspunten die ik zo in de endurance ben tegen gekomen van dit zadel.

klien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 15:01

Oh, dat is zeker een kritiek punt. We rijden meestal tochten van 2 tot 3 uur, maar willen in de toekomst ook langere ritten maken. Lichtere ruiter val ik niet echt onder, ben groot en zwaar. Maar goed, de test zal het uitwijzen. De hoge kamer van dit zadel sprak me wel aan.

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 15:02

o, nee, ik zie het al, dat waren de kussens van de zaldi record waar ik het over heb.....van de country weet ik het niet.

klien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 15:02

quinoa schreef:
Nee toevallig niet haha, maar bekend hier?? Ja inderdaad mooi wonen, veel ruimte

Emmen en Exloo ken ik vrij goed, dus automatisch kom je daar dan doorheen, vandaar mijn bekendheid ermee. Heb een paar jaar in Drente gewoond en mijn opleiding in Frederiksoord gedaan.

klien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 15:03

magicjoy schreef:
o, nee, ik zie het al, dat waren de kussens van de zaldi record waar ik het over heb.....van de country weet ik het niet.

Het leek me al vreemd, ze tonen op de foto nl erg goed. Hoop volgende week wat meer te kunnen zeggen erover. Maar uiteraard blijven reacties welkom.

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 16:11

magicjoy schreef:
Bij de Zaldi moet je opletten of de kleine kussens genoeg drukverdeling kunnen bieden. Het is geschikt voor een wat lichtere ruiter/kortere afstanden. Dat zijn tenminste de aandachtspunten die ik zo in de endurance ben tegen gekomen van dit zadel.

dat vind ik nog wel mee vallen maar hij valt klein uit.. Dus als je lange benen hebt of niet een van de lichtsten bent moet je goed kijken of je er wel in past Knipoog (heb em geprobeerd en dat was een 18 inch maar ik paste er niet goed in)

klien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 14:35

Ondanks dat het al even geleden is dat ik deze post heb neergezet kreeg ik het verzoek per pb om toch een update te geven, dus bij deze.

We hebben het betreffende zadel een week op proef gekregen. Het is een mooi zadel, heel zacht om op te zitten en het past prima op het paard.
Maar zoals eerder vermeld door anderen is het zitvlak niet geschikt voor grote billen. Ik kwam bij de grootste maat op de achterkant terecht met lichtrijden. Kortom, het pastte mij niet.
Voor mensen met wat meer standaard afmetingen denk ik dat het een heel fijn zadel is en de service voor het proberen is prima.
Wij hebben ondertussen een andere oplossing gevonden.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:50

Ik was de stalker van de pb Bloos

Ik heb een standaardmaatje, dus ik denk dat t wel past.
Vraag me af of het een zadel is waar je wel makkelijk in kan licht rijden. Ik heb wel eens een zadel met diepe zit gehad waarin het lichtrijden niet fijn was. Ik weet niet of je dit echt hebt kunnen ervaren, maar misschien dat iemand anders hier ervaring mee heeft... Schijnheilig

Ik ben gewoon een nieuwsgierig meisje Knipoog

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 21:50

ik weet dat met de massimo trail (die lijkt redelijk op de zaldi) het lichtrijden wel prima ging. Bedoel het zijn endurance/buitenrit zadels, lijkt me niet dat ze die zo maken dat je 3 uur op je kont moet blijven zitten Lachen