[SGW] Wat komt er allemaal bij deze tak kijken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjen

Wat komt er allemaal bij deze tak kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 15:55

Ik heb me eerlijk gezegd nog nooit echt verdiept in deze tak.
Ik rijdt veel buitenritten met m'n paard en daarbij lijkt het ook wel eens op een cross Bloos Haha!
Ik las dat er veel in Ede wordt gedaan, volgens mij is dit nu net achter de rug, anders wil ik wel eens gaan kijken of het evt. iets voor mij is, weet iemand data wanneer zoiets weer wordt gedaan in Ede?
Ik zou graag willen weten wat er allemaal bij komt kijken om deze tak van paardrijden te beoefenen en waar in de buurt van Ede-Wageningen evt. terreinen zijn waar je dit voor de lol kunt doen (dus niet voor wedstrijden o.i.d).
Mijn paard is een Haflinger, misschien daarom niet echt geschikt voor deze tak? Misschien dingen waardoor ze wel geschikt zou zijn: Ze is een echte crosser in het bos, gaat het liefst een bergje op galopperen. Ze komt tot hele hoge snelheid in de galop, is een echte 'rouwdouwer', gaat goed over hindernissen alleen we hebben nog nooit hoger dan 1.00 mtr. geprobeerd omdat ik dat niet durf Bloos Ze heeft hele harde hoeven en een lang uithoudingsvermogen.
Graag jullie reacties!

Scum

Re: Wat komt er allemaal bij deze tak kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 16:20

Hoi Sjen, ik denk dat bijna al je vragen beantwoord worden in de FAQ die op dit forum staat.
Ede is pas volgend jaar in juni weer. Maar je zou ook binnenkort in Maarsbergen kunnen gaan kijken. Dat is er niet zo ver vanaf.

Dat je paard graag crosst in het bos wil niet zeggen dat ze SGW ook leuk zal gaan vinden. Je zou eens een keer een training kunnen doen, om te kijken of jullie het leuk vinden. Verder moet je ook nog eerst een winstpunt in het springen halen voordat je mag gaan crossen.

Ik weet niet of je bij de pony's of bij de paarden gaat rijden? Ik denk dat een Haflinger niet het meest geschikte crosspaard zal zijn (voor de hogere klassen), maar een B cross kan bijna elk paard wel lopen.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 16:41

Dank je wel voor het antwoorden, ik zag ook later pas dat de meeste antwoorden bij FAQ stonden Bloos , maar was vooral ook benieuwd naar Ede en of mijn Haf geschikt zou zijn.
Ik was niet van plan om te gaan springen (schijterd die ik ben) en zeker niet met dichte hindernissen (wat ik dus net las bij FAQ). Dat zou ik niet aandurven.
Maar het lijkt me zeker eens leuk om te gaan kijken, jammer dat het nu net in juni in Ede geweest is!

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:00

Haha ja eigenlijk had je dit twee weken eerder moeten bedenken Knipoog
Dan had je in Ede de CCI en CIC kunnen bekijken, echt heel spectaculair!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 12:26

Sjen je zou in oktober naar de tripalon in laren kunnen gaan. dat is een buitenrit van 10 km, die je met gropejs mag afleggen. Onderweg kom je hindernissen tegen, en die mag je springen. Ik vond het een leuke opstap naar een oefencross. En heel veel gaan kijken daar leer je ook van!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:22

Hey, deze vraag is off-topic, sorry maar ik wil even inhaken op die tripalon....
Waar moet je aan voldoen om dat te mogen? Lijkt me namelijk wel leuk om eens te proberen.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:25

Je hoeft in principe niet eens een startkaart te hebben! Tong uitsteken

Maar jij kunt daar gewoon aan meedoen nickeltje! Je kunt inschrijven voor je klasse *dus de B* maar je kunt ook de 'oefencross' rijden.

Pb me anders ff dan hoeft t hier niet offtopic

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:19

Nickeltje; een tripalon is gewoon een soort oefencross, maar dan met gemakkelijkere hindernissen. Ik denk dat als je al officieel crosst er niet zoveel voor jou aan is.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:13

ow... hm, was eigenlijk van plan hem met mijn zusje te rijden.
Of mag je zoiets ook rijden als je met het paard waarmee je het gaat rijden geen startkaart hebt? Want dan kan mijn andere zusje hem met mijn paard rijden. Ze zeurt nu al bij elke oefencross of ze mag en het klikt heel goed met Nickje...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 10:07

Dat mag. Je hoeft geen startkaart te hebben. Zou dus een leuke gelegenheid voor je zusje kunnen zijn Knipoog