[WN] Truth or Dare

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rob_H

Truth or Dare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 12:15

Naar aanleiding van deze stelling:

Bultje schreef:
ik zou maar eens snel gaan bellen want je krijgt idd een start nummer,maar ik heb gehoord dat er mensen in de administratie of iets dergelijks zitten die de wran al is voor veel geld hebben opgelicht

En deze laatste reactie,

Peter Vet schreef:

Bultje,

In je eerste posts geef je aan op een wedstrijd 5 spins te hebben gedraaid, wat een nul score is, en geef daarbij ook aan op welke wedstrijd je dat deed incl de klasse.
Nou zijn er vier ruiters met een nul score te vinden op de wedstrijd uitslagen lijst, wat ik eigelijk best wel jammer vind voor drie van deze deelnemers.
Grappig ook om te lezen is in je tweede posts, dat jij ge pb kan worden met vragen over de NRHA, omdat je daar nog wel wat van weet. Wij zelf doen vaak mee bij de NRHA, en hebben ons ook wel eens vastgehouden aan de dingen die wij van horen zeggen hadden, en nu na drie jaar komen wij er toch achter, dat dit niet altijd de juiste info bleek te zijn.
Dus zodoende pb of mail ik nu vaak met vragen en of zaken waar ik het naatje van de kous van wil weten, rechtstreeks met bestuurders van de desbetreffende organisatie waar ik een vraag aan heb, of waar ik wat over gehoord heb. Dit werk vaak heel verhelderend, en voorkomt dat er indianen verhalen, over zeer belastende zaken die wereld in geholpen worden.
Nou weet ik toevallig best wel wat van de WRAN, dus als je wat wil weten, mag jij mijn mailen. peter.vet@wxs.nl of per pb als je anoniem blijven wilt, wat eigelijk nu toch wel jammer zal blijven voor de andere drie ruiters met een nul score op de wedstrijd die jij aanhaalde.

Vriendelijke Groeten Peter Vet

waarna het topic werdt gesloten(terecht of niet laat ik in het midden) ben ik van mening dat dit niet zomaar achter slot en grendel mag verdwijnen.
Er is iemand(waarschijnlijk meerderen) die er van uitgaan dat er dingen binnen de bestuurders kamer gebeuren die niet door de beugel kunnen.
Ik ben van mening dat dat niet gebeurt en er hier aantijgingen worden gemaakt die onze sport niet kan en wil hebben.

Dus graag concrete feiten en geen losse kreten.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:27

Nou ja ik denk dat het topic terecht is gesloten.
Het verhaal van bultje had immers niets te maken met de vraag van NielsD. Bovendien haalt bultje startnummers (federatie) kennelijk door elkaar met lidmaatschap (Wran).

Mijn concrete feiten zijn:
Ik heb ik de twee jaar dat ik WRAN-bestuurslid ben nog nooit, maar dan ook nog nooit een bestuurslid meegemaakt die de WRAN heeft opgelicht. De wran heeft geen mensen die in de administratie zitten. Of het moet degene zijn die sinds kort de ledenadministatie doet. En voor haar eerlijkheid steek ik mijn handen in het vuur.

Los daarvan lijkt het mij vrijwel onmogenlijk om met een registeraccountant als penningmeester langer dan circa een week over te kunnen gaan tot oplichting.

Volkomen klets in mijn optiek dus. Bultje weet niet waarover Bultje het heeflt.

ritchie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:07

nou ik heb t hele verhaal is even gelezen maar ik weet wel waar ze het over heeft maar dat is 10 jaar geleden

Ranja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:24

ritchie schreef:
nou ik heb t hele verhaal is even gelezen maar ik weet wel waar ze het over heeft maar dat is 10 jaar geleden

Blaze vroeg om concrete feiten...Dit is in mijn ogen geen concreet feit, wel een ouwe , maar dat is weer wat anders.

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 22:42

ritchie schreef:

Ga je gewoon er vanuit dat het een *ze* is of ken je haar.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 07:01

Bokkers zijn bijna toch altijd rare-penny-meisjes, en dus automatisch 'ze's ??
*uitzonderingen daargelaten*

Ik heb geen verstand van dit onderwerp. In de wandelgangen wordt er overal over ge-o-h-d. Geen idee wat er van waar is...

PeterV

Re: Truth or Dare

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:56

Waar het mijn alleen maar omging, is dat er uit de posts van Bultje niet duidelijk is of het gehoorde één of ander, recent is, of een aantal jaren terug, of in het ververleden zou gebeurd kunnen zijn.

Als het recent is, zou ik er vanaf moeten weten.
Als het een aantal jaren terug is, zou ik het waarschijnlijk als erfenis hebben mee gekregen.
Als het een ververleden betreft, waarin bestuurders zijn gegaan, dragen dus nu de bestuurders die daarna zijn gekomen, de smet mee uit het verleden, en zijn allen per definitie oplichters.

Waar is dit in godsnaam nou voor nodig, dat er op een openbaar forum, in het midden gelaten wordt, wat het heeft betreft, periode enz.enz., als dit al werkelijk gebeurd zou zijn.

Ook het Bokt forum zelf, daarvan vind ik dat deze meewerkt om aantijgingen die zeer kwetsend zijn, terwijl er vele bestuurders van deze vereniging het forum wel serieus neemt, en door op actief zijn, zeer sterkt meewerkt om dit soort van zaken in het midden te laten.

In de WN regels staat te lezen,
Reacties die uitsluitend gebaseerd zijn op "dacht ik", "volgens mij" en "ze hebben me verteld" worden verwijderd zonder bericht.

Maar nee, het betreffende topic wordt op slot gedaan daar de vraag van de topic starter is beantwoord, en het ander kan een eigen leven gaan leiden.

Waarschijnlijk heb ik toch tegen beter weten in, bestreden, dat het helemaal niet onprofessioneel is om je op te houden op een forum als Bokt. Maar het meewerken aan het in het midden laten van dit soort van horen zeggen praat, helaas, getuigd daar helaas wel van.

Het voort wat hoort wat zou eigelijk in dit geval, rede moeten zijn voor mede bokkers, dat dit soort van aantijgingen naar bestuurders die regelmatig mee bokken, taboe zijn. Maar zoals altijd zegt de leesmeter in dit geval weer veel meer, dus krijgt het gesuggereerde de voedingsbodem mee, dat nog mee mensen het straks van horen zeggen hebben.

Jammer, Groet Peter Vet.

P.S. mijn dank aan die gene die wel stelling hebben durven nemen.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:06

Er worden anderer topics om veel mindere 'redenen' naar de mesthoop verwijderd. Waarom deze mocht blijven staan is mij ook een raadsel.

Aan de andere kant, het wordt tegengesproken, en men kan nu een weerwoord geven, daar valt ook wel wat voor te zeggen. Want mensen praten nu eenmaal graag. Voordeel van i-net is dat het niet meer alleen in kantine's gebeurt, maar dat je er nu van op de hoogte bent (en er dus al dan niet wat mee kan doen). Kwaadsprekerij waar je geen weet van hebt, is niet minder erg alleen omdat je het niet hoort. Dat is wellicht wel erger..

Dat mensen dit soort uitspraken doen, kan je niet tegenhouden. Dat is het afwegen van vrijheid van meningsuiting tegenover smaad, en dat is altijd erg lastig...

Als er een zadelmaker door het slijk gehaald wordt, of een trainer, of een ruiter, zonder de mogelijkheid van weerwoord, is dat ook vervelend, maar dat gebeurt ook.

Oh, en ik denk dat er te weinig mensen echt iets van weten, dus veel stellingnemers zullen er niet zijn?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:23

Hoe lang ben ik ondertussen al lid van de WRAN....... (hellup Anya is het al een jaar of 11?) En ik kan alleen maar uit eigen ervaring spreken. Maar ik heb nooit, maar dan ook NOOIT ook maar iets gemerkt van oplichting.

Ik ben altijd netjes behandeld, en ook nu met de federatie erbij, nooit problemen gehad. Ja een foutje kan (ik doel daarmee op een klein foutje met een startkaart, en dat is zelfs federatie ipv wran) maar ook die is super opgelost. En met alle medewerking die je maar kunt wensen.

Daarbij lijkt het mij dat er naast een penningmeester een kascommisie is, en mocht er ook maar iets niet kloppen in de boeken, die wel aan de bel trekken. Lijkt me gezien hoe lang de WRAN al bestaat en nog steeds bestaat dat het oplichten hier niet gebeurt. Zou iemand dat proberen zal dat heel snel opvallen.

Ik denk dat Bultje een poging doet hier een rel op te starten, om een persoonlijk gerief te bevredigen. Dingen die in het verleden zijn gebeurd (als die al zijn gebeurd?) waren toen met andere mensen, en het bestuur wat er nu zit is niet dat van toen. Wat er toen ook gebeurt is Bultje "leave the past behind"

Bij het bestuur van nu, heb ik alleen maar goede ervaringen. Ze doen hard hun best het ons naar de zin te maken. En werken in "our best interest" (okee peet genoeg veer voor vandaag aan het werk jij )

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:33

peter ik vind dit niet helemaal eerlijk!

inderdaad heb ook ik meegelezen, maar aangezien ik geen flauw idee heb waar bultje het over had kon ik moeilijk gaan reageren
alleen wachten op reactie van de WRAN of uitleg van bultje zelf hoe hij/zij er aan komt

aangezien bultje totaal stil gevallen is zal hij/zij wel niet weten waar ie het over had

ik heb zelf een paar jaar kascommissie gedaan dus daarvan weet ik zeker dat alles klopte
maar dat gebeurd ieder jaar dus ik vind het een raar verhaal

Magic1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:59

Regelmatig komt het voor dat aankomende pubers wiens brein nog niet geheel tot volle wasdom gekomen is, Bokt gebruiken om ongenuanseerde en voor hen zelf schadelijke uitspraken te doen.
Want beschuldigingen uiten is een, maar wat wanneer een van die bestuurders uit het nabije of grijze verleden nu eens aktie onderneemt en een aanklacht indient wegens smaad, tegen de persoon die meent zich te kunnen permiteren om zulke grove en ernstige beschuldigingen te uiten?
En denk niet dat ze niet achter je naam en adres komen, dat is slechts een paar minuten werk.

Besef wel dat de mensen die beschuldigd worden, de Western wedstrijdsport in Nederland in z'n huidige vorm mogelijk maken.
Wie een klein beetje op de hoogte is van de financiele situatie van de Westernverenigingen weet dat bestuurders niets verdienen en er weinig zakken te vullen zijn, of het moet zijn met zand.
Eigenlijk brengt iedere bestuurder in meer of mindere mate geld mee.

Dat is nu zo, maar ook vroeger. En ook vroeger was er, net als nu, regelmatig gerommel in de gelederen, maar de boel opgelicht is in 26 jaar WRAN en in 2 jaar federatie nooit gebeurd!!!

Voortaan eerst denken en dan schrijven.

Magic from Rio

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:03

Altijd interessant, dit soort 1ste posts

Cardy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:17

ja ik wilde het net zeggen Cer

Romkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:31

In principe heeft Peter gelijk heeft dat je niet 'van horen zeggen' mag plaatsen. Dat betekend dat die post eigenlijk weg had gemoeten.
Maar alle "van horen zeggen" post weggooien is uiteraard geen doen. Bijkomende het feit dat er bestuurders van de wran op dit forum zitten en die zich prima weten te roeren heb ik het topic in eerste instantie alleen op slot gezet vanwege het offtopic gaan. Ook omdat er al op die post gereageerd was en het raar zou staan als die post zouden blijven staan.

Dat men er in dit topic opnieuw op in gaat is geen probleem. Een ernstige aantijging is het namelijk wel. Ik vraag me alleen wel af in hoeverre wran betuurders zich een losse flodder op een forum moeten aantrekken, maar dit terzijde.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:16

rina schreef:
Hoe lang ben ik ondertussen al lid van de WRAN....... (hellup Anya Clown is het al een jaar of 11?) En ik kan alleen maar uit eigen ervaring spreken. Maar ik heb nooit, maar dan ook NOOIT ook maar iets gemerkt van oplichting.

Ik ben altijd netjes behandeld, en ook nu met de federatie erbij, nooit problemen gehad. Ja een foutje kan (ik doel daarmee op een klein foutje met een startkaart, en dat is zelfs federatie ipv wran) maar ook die is super opgelost. En met alle medewerking die je maar kunt wensen.

Daarbij lijkt het mij dat er naast een penningmeester een kascommisie is, en mocht er ook maar iets niet kloppen in de boeken, die wel aan de bel trekken. Lijkt me gezien hoe lang de WRAN al bestaat en nog steeds bestaat dat het oplichten hier niet gebeurt. Zou iemand dat proberen zal dat heel snel opvallen.

Hier heb ik verder helemaal niets aan toe te voegen.
Ik ben al 12 jaar lid van de Wran en ook nooit iets gemerkt van oplichting oid.

PeterV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:38

Romkabouter schreef:
In principe heeft Peter gelijk heeft dat je niet 'van horen zeggen' mag plaatsen. Dat betekend dat die post eigenlijk weg had gemoeten.
Maar alle "van horen zeggen" post weggooien is uiteraard geen doen.

Okay Rom daar heb je gelijk in, en heb ik begrip voor, maar als ik van horen zeggen heb, dat de kip niet uit het ei zal komen, is natuurlijk wel even wat anders dan wat er nu van horen zeggen was.

Romkabouter schreef:
Bijkomende het feit dat er bestuurders van de wran op dit forum zitten en die zich prima weten te roeren heb ik het topic in eerste instantie alleen op slot gezet vanwege het offtopic gaan. Ook omdat er al op die post gereageerd was en het raar zou staan als die post zouden blijven staan.

Het is natuurlijk ook bekend, daar wanneer in dit geval bestuurders even op de korrel genomen gaan worden, de leesmeter per definitie sneller loopt dan de antwoorden die gegeven worden. Ik had er geheel geen probleem mee gehad als man en paard genoemd was in dit geval, omdat nu als het ware de bestuurders over één kam geschoren werden met de gegeven mededeling. Dit kan en mag niet waar zijn, en vind persoonlijk dat bokt met de wetenschap dat bestuurders van deze betreffende vereniging niet schuw zijn om hen forum te bezoeken, stelling moet nemen, die klip en klaar is.

Romkabouter schreef:
Dat men er in dit topic opnieuw op in gaat is geen probleem. Een ernstige aantijging is het namelijk wel. Ik vraag me alleen wel af in hoeverre wran betuurders zich een losse flodder op een forum moeten aantrekken, maar dit terzijde.

Er zijn soms van die zaken die in leven gehouden worden, en buiten het feit dat dit soort van geruchten een vereniging, organisatie of weet ik veel wat kan schade, vind ik het persoonlijk heel vervelend voor de bestuurders waar ik met mijn nieuwe bestuurders keurig de aangaande zaken van heb over mogen nemen, heelveel tekort gedaan worden, daar alles tot in de puntjes geregeld was. Zoals ik ook al had aangegeven worden er in alles en nog wat wel eens ongelukkige beslissingen genomen, dit andere weer anders gedaan zouden hebben.
Maar ook had ik aangegeven dat dit overal voor komt, en als ik alleen al om mijn heen kijk, zijn daardoor heel wat huishoudens, bedrijven enz, enz door op de klippen gelopen.
Ook heb je natuurlijk altijd weer van die mensen die zich ergens bij aansluiten om er BV zelf beter van te worden, maar gezien de ontwikkeling in deze evolutie is dit ook geen onbekend fenomeen. Deze vallen vroeg of laat gewoon door het mandje, en aan andere is het dan weer om de boel recht te trekken, en in geval van de western organisaties in het Nederlandse, valt dit ook wel weer mee, als ik kijk naar een land wat niet ver uit de buurt bij ons ligt.

Maar oplichting zoals ROM, nu ook aangeeft is een ernstige aantijging, en ik ben daar ook blij mee, dat dit wordt erkend, door een Mod van Bokt.

De mensen die zich namelijk in zetten en hebben in gezet voor in dit geval de WRAN, verdienen het gewoon weg niet om over één kam geschoren te worden, wat in dit geval van horen zeggen was. Ook al zal er ooit iemand geweest zijn, die het beweerde wel gedaan zou kunnen hebben, zou je het op openbare forums nooit zo moeten stellen, tenminste als je de sport, het algemeen belang daarvan, groei en ontwikkeling, een warm hart toe draagt.

Oplichting is een criminelen aangelegenheid, en welk zich zelf respecterend mens wil zich daar nou mee inlaten. Dit valt onder het mom barrière opgooien, voor de nu zittende bestuurders, die onderhandelen, met BV een sponsors in het land, die via,via, heeft vernomen, wat erop dit forum gesuggereerd werd, terwijl deze BV met de sponsor het wil hebben, om een groot NK voor deze sport op poten te willen zetten, maar de smet is aldaar.

Denk na voor je dergelijke stupide teksten uit je toetsen bord laat rollen.
Geef met zijn alle tegen gas tegen dit soort van uitspraken.
Vraag je zelf is af, wat dit soort van losse flodders voor impact kan hebben op het meest gelezen forum van Nederland.
Vraag je af, hoeveel goed willende mensen, je tekort doet, dan wel niet pijn doet, die vrijwillig zich hebben in gezet voor de ontwikkeling van de westernsport.

Ja, ik trek mijn dit soort van uitspraken zwaar aan, en misschien komt dit wel door het feit dat ik een forum als bokt serieuzer neem, dan in dit geval Mod, Rom, luchtig in zijn laatste alinea laat doorschemeren, maar dit ook terzijde dan.

Kortom, vraag je af, wat dit soort van losse flodders voor jou sport, waarin jij je ding kan doen, kan betekenen. In mijn beleving, dus niks nakker nada, uiteindelijk schaad het elke beoefenaar die deze sport lief heeft en tast het de integriteit van de stinkende hun best gedaan hebben, oude en nieuwe bestuurders aan, zoals het gehoorde gestelde werd.

Vr Gr Peter Vet