endurance vraagje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Odeale

endurance vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 12:34

Frank en ik zijn gek op lange buitenritten. Vaak maken we ritten tussen de 25 - 35 km. Hier doen we dan zo'n 2 tot 3 uur over, afhankelijk van het weer en hoeveel zin we hebben in een snellere rit of lekker relaxen.

De paarden zijn naar ons weten in prima conditie. Aan het einde van zo'n rit hebben ze nog voldoende over en zweten nauwelijks (ook weer afhankelijk van het weer natuurlijk).

Nu zitten we erover te denken om eens in de kennismakingsklasse of klasse I endurance mee te doen.

Ik heb bij beide paarden een startkaart maar hubbie Frank niet. We zijn wel beide lid van een rijvereniging. Is het altijd nodig een startkaart bij het paard te hebben en gaat inschrijven ook middels startcoupons?

En zou het wat voor ons zijn of is onze gemiddelde snelheid veel te laag voor endurance? Ook hebben we niemand die ons zou kunnen helpen onderweg, is dat een probleem?

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:44

Lees de FAQ (Staat bovenaan in de topic lijst) eens door, daar kun je wel een antwoord vinden op de meeste vragen die je stelt!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:45

Voor kennismakingsklasse hoef je geen startkaart te hebben en niet lid te zijn van de endurancevereniging, voor de klasse 1 wel.
Inschrijving kan via www.deronline.nl

Navy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:38

25km in 2 uur is 12,5km/u. Dat is prima, een net tempo. Lekker zo doorgaan dus.

Grooms zijn handig, maar in klasse I niet noodzakelijk. Zijn de weersomstandigheden extreem (heet of juist erg koud), dan heb je iemand nodig met resp. water of dekens. Voor hogere klassen is een groom een must, vanaf zo'n 70km IMO onmisbaar.

Mocht je eens iemand nodig hebben, PB me gerust. I.v.m een peesblessure van Navy lig ik er dit seizoen uit. Ik heb zelf redelijke ervaring in de Endurance (meerdere klasse 4 uitgereden, 6 seizoenen achter de rug).

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:44

Ik zou ook graag eens willen groomen, alleen op alle wedstrijden in de buurt rij ik zelf