Met zijn zevenen op pad zaterdagochtend om 9 uur. Ik rij samen met Tonkie, Ineke en Pieter omdat ik ook dankbaar gebruik mag maken van hun grooms en we het allemaal rustigaan willen doen. Het eerste rondje kachelen we nog aardig door genieten van de ochtendkoelte. De andere ruiters zijn dan nog vlakbij.
Weer terug op het terrein besluit ik wat langer door te draven tot de vetgate wat ervoor zorgt dat ik daar 10 minuten nodig heb om haar hartslag te laten zakken. Voortaan toch maar eerder stappen en verstandig bij Tonkie en Vaskur blijven.
Met zijn vieren op pad voor het tweede stuk. Genietend van de vele vrolijke vrijwilligers bij elke!!! oversteek en bij sommige zelfs politie.
Plinka draaft nu met een hartslag van rond de 100.(Wat voor ons dus erg laag is) en nog nooit zo laag geweest is. Ondertussen begint de warmte voelbaar te worden
Rustig aan stappen voor de tweede vetgate en daar lekker in de schaduw koelen waardor we al na 5 minuten konden aanbieden. Verder alles goed geen problemen. Helaas mag Pieter niet verder en gaan wij dames zonder herenbegeleideing verder.
Het laatste stuk is warm en lang. Gelukkig is het laatste gedeelte schaduwrijk en met een lekker windje. Nog een keertje over die gekke brug. waar de paarden eigenlijk zo onverheen wandelen.
De auto van de routecommisie achter ons aan om de lintjes alvast weg te halen, hoezo bezemwagen. De paarden blijven lekker lopen tot het eind en de laatste meters leggen we heel behoudend in stap af. We willen Inneke al vooruit sturen , ga jij maar derde worden maar nee we gaan samen over de finish.
Daarna heeft Djilan daar een heel koudbloeden koelstation gebouwd in de schaduw. Heerlijk en de paardjes komen al snel tot rust.
Ondertussen is het wedstrijd terrein al heel verlaten, andere deelnemers hebben we niet af nauwelijks gezien. best raar eigenlijk
De dierenartsen opgetrommeld die gewoon naar ons toekomen in de schaduw en daar meten. hartslag 52, voordraven prima, alles oke. We heben weer een warme klasse III op ons naam staan.
vaskur en Oryx worden ook probleemloos goedgekeurd.
Al snel wordt er geroepen dar de prijsuitreiking is, gewoon alleen met de klasse III wat ook wel iets knus heeft. Ben ik toch derde geworden, waarschijnlijk door Plinka's grote neus die uitstak . Met een zak voer als resultaat.
Ik ben met Tonkie nog een nachtje blijven slapenen zondagochtend weer de 3,5 uur naar huisgereden.
Bedankt alle vrolijke vrijwilligers, bedankt organisatie voor een mooie route en perfect georganiseerde en gezellige wedstrijd.
Bedankt Desiree Hanen voor het mee terugbrengen van mijn vetgate spullen. En vooral bedankt Jorunn, Ronald en Djilan dat jullie mij ook wilde groomen. Ik had het niet zonder jullie kunnen doen.
Brigitte en Plinka