[WN] Italië ~ westernstal bezoeken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Italië ~ westernstal bezoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:29

Vorig jaar heb ik ook een bericht geplaatst met de vraag of jullie misschien westernstallen weten in Italië. Dit jaar ga ik wederom op vakantie naar Italië...en kon het betreffende topic niet meer vinden...bij deze dus een nieuw topic!

Vorig jaar heb ik vlakbij het Gardameer de stal Arcese Quarter Horses bezocht...een echte must voor westernliefhebbers die ook toevallig daar in de buurt zijn, of zelfs maar een beetje in de buurt...Wát een stal zeg... Echt een omweg waard. Tussen neus en lippen door werd ons verteld dat ze een nevenvestiging in Californië hebben...ach waarom ook niet... Een enorm terrein, werkelijk prachtige paarden, de gepensioneerde Surprise Enterprise , enz enz... En bovenal een zeer vriendelijk man die ons rondleidde! Wauw!!! Ik heb dan ook de nodige foto's gemaakt van het terrein om de grootte ervan weer te geven, voor zover dat mogelijk is!
Mensen die er heen willen, stuur maar een pb en ik vertel zo waar je heen moet!

Ik heb de smaak nu dus te pakken. We gaan dit jaar wederom naar Italië, dit keer via Duitsland-Zwitserland-Italië (vorig jaar via Oostenrijk). We gaan richting Genua en de kustlijn daar (richting San Remo), ook Milaan krijgt een bezoek etc. We willen op een stuk of 3 plekken gaan staan, waaronder ook het Comomeer. Wie weet er leuke stallen langs de route naar Italië (misschien leuke tussenstop onderweg) of in de regio waar we heen gaan?

Alvast bedankt!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 21:41

OOH, ik kan je niet aan adressen helpen, maar misschien kun jij mij wel helpen met iets dan.... heb je PBtje gestuurd.

Ods
Forumcoördinator

Re: Italië ~ westernstal bezoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 21:51

skippy1 ik zou wel graag de foto's willen zien ! Lijkt me leuk te zien hoe het er in Italie aan toe gaat.... Uhh als jij het met ons wilt delen natuurlijk

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 22:36

Foto's!Afbeelding Foto's!Afbeelding Foto's!Afbeelding

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:06

Ik ben ook wel heel benieuwd naar foto's!
In Noord-Italië heb je ook nog La Pavarana (www.lapavarana.com).

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:46

Mac schreef:
Ik ben ook wel heel benieuwd naar foto's!
In Noord-Italië heb je ook nog La Pavarana (www.lapavarana.com).

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:54

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:09

Francis, ik ga mn best voor je doen! Heb je gePBt!

Inmiddels heb ik een paar stallen gevonden in de regio...
http://www.lapinetaqh.com/index.htm
http://www.casanovaquarterhorses.com/theRanch.htm
http://www.iltaris.com/index.html

Ik heb helaas nog geen paint stallen gevonden...mocht iemand die ook weten...enne verder blijft natuurlijk alles welkom! Helaas heb ik niet al te veel tijd, meer dan 2 dagen krijg ik niet voor elkaar bij vriendlief, maar t is in elk geval iets!

Vorig jaar ben ik dus bij Arcese geweest, werkelijk prachtig. Ze hebben hun site al een tijd niet bij gewerkt, maar wie weet:
http://www.arcesequarterhorses.it/flash/Home.html

Ik heb de foto's van vorig jaar geplaatst in Mijn Album, hier de link:
http://www.mijnalbum.nl/Album=7RSI4YDL het zijn er niet echt veel, we waren er maar kort, maar toch geeft het de omvang aardig weer!
Op foto 1, 2, 10, 11 en 12 staat Surprise Enterpise, inmiddels 21, daar 20 en net gepensioneerd, tenminste...wat rijden betreft...voor nakomelingen zorgt hij nog steeds...als t goed is is er dit jaar in Zeeland een nakomeling van hem geboren, bij wie weet ik helaas niet...
Op foto 3 t/m 6 sta ik (in zomerse kleren, t was die dag bijna 40 graden) samen met een heel leuk hengstje, daar was hij 4, dus nu 5. Hoe hij heet, weet ik helaas niet, maar ik vond m erg leuk! Het was hun reiningprospect en toekomstige dekhengst, in 2005 gingen ze hem voor t eerst uitbrengen.
Op foto 7 staat de wei met de jonge paarden, de wei was zó groot dat je haast met een verrekijker moest kijken waar de paarden stonden, vooraan de hooiruiven. Omdat de directe weg naar de stal was afgesloten hebben we even moeten zoeken en omrijden tussen de wijnvelden...we konden het niet goed vinden, tot we een hek zagen met daar achter alle kleuren paarden met dikke billen...tja...toen wist ik toch echt wel dat we goed zaten! Het hek hebben we zo'n halve km gevolgd en toen kwamen we bij de ingang...
Op foto 8 en 9 zien jullie de weide met drachtige merries en guste merries.
Foto 13 laat de wei met merries en veulens zien. En tenslotte foto 15 en 15...de ingang van het inmense terrein. Het gebouw recht in de foto is de binnenbak met de stallen etc... Werkelijk prachtig!

Voor de liefhebber wil ik de folder wel eens meenemen naar een show o.i.d. dan krijg je een nóg beter idee van al het moois daar!

Hier kunnen we daar enkel van dromen...

Het terrein was echt enorm groot, 100ha, een inmense buitenbak en binnenbak weilanden zover je oog reikte, mooie paddocks naast elkaar zodat ook de hengsten altijd een buur hadden, mooie schuilstallen, paarden om van te dromen, stallen waar je zelf wel zou willen wonen, enz enz enz en een heel erg aardig man die ging over het fokken en die ons daar heel enthousiast rondleidde, tot hij helaas weg moest... Heel misschien, als we er toch een beetje in de buurt komen dit jaar, ga ik nog wel eventjes terug... Ik kreeg een een folder van ze, nou ja folder...boekwerk van de stal, ik blader er nog regelmatig in...

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:28

Ok... dan maar even hier verder i.p.v. via PB, misschien vinden meer mensen dit interessant...Ik ben dus zelf, om andere redenen ook op zoek naar Paintstallen en heb inmiddels via een italiaanse ranch het webadres van de Italiaanse Paint horse club (wist niet dat die er was, staat bij de APHA nl. ook geen link).
Hier 't adres: http://www.painthorse.it/default.htm
Mijn italiaans is niet zo best, maar ben er al wel achter dat onder 't kopje 'Allevatori' een paar links naar stallen te vinden zijn waar ze Paints hebben. In de lijst met fokkers die ik hierboven al plaatste staat er ook een tussen met een Painthengst, weet zo alleen niet meer welke, da's ff zoeken dus.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:35

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:44

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:53

Oh MY GOSH!! Ik ben al 'k weet niet hoe lang op zoek naar een Painthengst eigenaar in Italië en laat nu het adres van de Italiaanse Paint Horse Club het zelfde adres zijn als 't adres wat ik van de APHA gehad heb wat van de eigenaar zou moeten zijn!
Met een beetje geluk is m'n zoektocht bijna aan z'n eind...
Sorry. even off-topic, maar was gewoon geschokt zo verrast was ik!
Nu hopen da'k ook antwoord krijg.

Goed, back on-topic nu...

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:43

Hey gaaf skippy1!! Het is inderdaad erg mooi daar! Leuk dat je de fotos met ons gedeelt hebt!!

Francis World Class Kid heb ik in het echt gezien in Aken, vermoedelijk jij ook gezien je er toen ook was (volgens mij) Ik weet dat Jeddah een paar veel mooiere foto's van heeft gemaakt.

Ben nu wel benieuwd naar welke hengst jij opzoek bent

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:39

Ja, dacht al wel dat'ie me bekend voor kwam idd.. let alleen zo slecht op op shows als ik zelf met m'n paard bezig ben, dus vergeet de helft weer van wat ik gezien heb.

En waar ik naar op zoek ben... Naar de enige Hot Scotch Mister zoon in Europa en dat is Hot Te Riffic Man, uit een Te n' Te kleindochter. Geen idee of'ie nog dekt hoor, maar 't lijkt er op dat ik in ieder geval z'n laatst geregistreerde eigenaar gevonden heb.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:50

Och ja, daar heb ik je idd al eerder over gehoord! Nou ik hoop voor je dat je een reaktie krijgt!

Specje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:33

Hai Jes, wat leuk dat je weer stallen gaat bezoeken, wat een topper heb je vorig jaar gezien zeg! Wie weet dit jaar nog zo'n mooie stal! Je kan met een gerust hart op vakantie gaan, want Nanda en ik zullen met liefde voor je paardjes zorgen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:50

Tha...ik baal achteraf dat ik niet meer foto's heb gemaakt en niet langer daar ben gebleven...maar ja...spijt is altijd achteraf

@Specje: Ik ben zo ontzettend blij dat jullie voor mijn paardjes gaan zorgen!!! Echt heel erg fijn! Beter kan ik me niet wensen!