Onstwedde, pieken en dalen op de vlakte

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Westernfreak

Onstwedde, pieken en dalen op de vlakte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 22:07

Vandaag stond onze tweede wedstrijd van dit seizoen gepland.
De klasse 2 van Onstwedde.

Om 5.00 uur gaat de wekker, wat ik eigenlijk nog wat te vroeg vind, maar goed...niet zeuren en gewoon de paarden gaan voeren!
Om half 7 paard en Bertus in de trailer, ik en de hond in de auto en op naar Grun!

Bij de voorkeuring verloopt alles naar wens, zodat we met ongeveer 10 man om 9.15 uur van start gaan voor de 52 (of is het nu toch 54) km.
Het eerste deel van de route rijden we samen met Saskia (Symbeami). Salty is eigenlijk meteen al relaxed en gaat fijn in haar dieseltempo. De vetgate ligt op 22 km. en daar zijn we dan ook al erg snel.
Ja, de dames hebben het tempo er aardig in!

In de vetgate kan ik bijna direct aanbieden en ook daar is alles goed, waardoor ik als derde de vetgate mag verlaten.

Ook direct na de vetgate loopt Salty heerlijk ontspannen. Haar hartslagwaardes komen in draf dan ook niet boven de 110.
Nu leidt de route ook door kleine stukjes bos met aantrekkelijke kronkelpaadjes. Op de bredere paden kan ik zowaar een rustig handgalopje maken met mijn draver.

Na zo'n 30 km. kreeg Salty echter een "Remie-dip". We zien geen paarden voor ons, geen paarden achter ons. Ik merk dat ik haar wat meer aan moet sporen en af en toe geeft ze zelfs aan terug te willen in stap!

Ik begin me zorgen te maken....zou er meer aan de hand zijn ?
Inmiddels was het wat warmer geworden, zou ze metabool wel in orde zijn, heeft ze misschien ergens pijn ?

Ik laat Salty af en toe maar een pluk gras mee pakken, probeer haar wat moed in te praten en ga er even een stukje naast lopen.
Gelukkig drinkt Salty prima bij elk groompunt (ja, ze gaat het echt leren) en ook haar mest ziet er prima uit. In combinatie met de mooie hartslagwaardes besluit ik dat ik mezelf geen onzin in moet praten en kijk ik samen met Salty uit naar het volgende groompunt.

De laatste kilometers gaan weer beter, zeker na het bordje 'finish 2 km.' kan ik mezelf en daarmee ook Salty weer helemaal oppeppen.
In een drafje komen we over de finish met (net als in Ommen) een HF van 60!

Bij de nakeuring is alles prima. HF is weer netjes gezakt naar 44, dan op naar de locomotie.
Van de DA af draven gaat prima, lekker zuiver.
Dan draaien we echter om en ook ik zie af en toe een onregelmatige pas met haar voorbeen. De DA zwijgt...waarop ik vraag of ik even onder de hoeven mag kijken. Ik zie niks, maar denk toch dat Salty even vervelend op een steen heeft getrapt.
Nog een keer draven hoeft niet van de DA, maar ik krijg wel een B. Ach ja...

Al met al ben ik tevreden met onze prestatie. Salty heeft het super, maar dan ook super gedaan! Ben ontzettend trots op haar.
Die B...tja, dat is een minpuntje van vandaag, maar daar kijken we morgen wel weer na. Ik kan enkel hopen dat het niets ernstigs is.
In de vetgate en met het groomen verliep alles super, mijn complimenten dan ook voor Bertus die me vandaag in zijn eentje heeft gegroomd!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 22:17

Goed gedaan!!!
Beetje jammer van die B, maar als het morgen niks zou ik me er maar niet druk over maken!

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 22:17

Fijn dat het op die B en de remi-dip na goed ging!

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 22:21

Westernfreak dat klinkt als een geslaagde dag

Symbeami

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 22:36

Je mag best zeggen dat je derde geworden bent hoor!
In jouw geval zou ik me niet teveel zorgen maken over die B, ze loot toch zonder ijzers? En dat keuringspaadje lag vol met stenen en onderweg zaten er ook nog wat (niet zo heel veel, maar toch wel wat) stenige stukjes in .
Ze loopt morgen vast weer helemaal goed.
Goed gedaan en gefeliciteerd met je ook nog mooie klassering!

Frank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 06:26

Klinkt erg netjes allemaal!
Gefeliciteerd.

Farah_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 08:36

Super zeg!! Gefeliciteerd met jullie 3e plaats!

Prinnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 08:46

Wauw, super!!
Enheeft Bertus nu wel een moeie Salty gezien

Jorie

Re: Onstwedde, pieken en dalen op de vlakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 09:56

Goed hoor!! gefeliciteerd!!!

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 10:40

Hey Mir!! Gefeliciteerd!!!
Fijn dat het zo goed ging en gefeli met je klassering!! Toppie!

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:36

ik lees het strks ff