Eenmaal daar aangekomen pony uitgeladen, hesje gehaald en wat gewandeld tot er veterinairen aanwezig waren om te keuren. Voorkeuring vind ik toch altijd erg spannend, stel nou dat ze spontaan niet goed loopt... Hartslag en ademhaling waren prima, kreeg wel dubbele controle van de slijmvliezen omdat deze nogal geel waren ipv roze, maar volgens de hoofd VA komt dit door plantenextracten, geen paniek dus! Locomotie was ook prima dus we konden gelukkig van start!
Aangezien het onze eerste klasse II was, dus ook onze eerste massastart. Ik had bedacht om een beetje achterin te blijven, maar mevrouw vond voorop lopen echt véél leuker, dus heb de eerste 15 kilometer aan kop gedraafd. Prima positie, maar deze voor de vetgate toch maar even losgelaten in verband met de hartslag (tsja het blijft wel een koudbloed!)
Aangekomen bij de vetgate, bleek dat haar hartslag al snel onder de 60 zat, dus nog een paar minuutjes gewacht en toen aangeboden. Zelfde Hf. als bij de start, en wederom verder alles in orde!
Het tweede gedeelte gezellig met een andere pony opgereden, wat prima ging qua tempo! Onderweg nog wat enge obstakels tegengekomen zoals bruggen en vissers, maar gelukkig kijkt mijn superhaf daar niet van op of om!
Stoer in galop gefinished, want dat mag dan in klasse II! Leuk hoor! Hf. van 64, dus dat moest helemaal goed komen voor de nakeuring. En inderdaad: nakeuring ook alles in orde! Met als resultaat een 5e plaats met een snelheid van 12,91 km p/u. Prima voor een eerste klasse II zou ik zeggen!!