[WN] Welke schoenen bij chaps voor westernvakantie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joo

Welke schoenen bij chaps voor westernvakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 20:26

Hai,

Over een paar weekjes ga ik western rijden in frankrijk, lijkt me super leuk, zeker omdat ik er nog helemaal niet bekend mee ben. Ik heb wel even een vraagje.......
Ik heb niet zo veel zin om mijn laarzen mee te nemen op vakantie, neemt zoveel ruimte in en volgens mij rijdt niemand daar met laarzen (aan de foto's te zien). Ik wil daarom met chaps gaan rijden. Alleen welke schoenen zijn hierbij handig? Met welke schoenen rijden jullie zelf? Gewoon gympen (met een beetje hak)?

Groetjes!

ps. ik rijd nu dus altijd alleen maar met laarzen.....

meikie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:05

dr. Martins of jodphurlaarsjes voldoen prima! Ik heb zelf lacerboots van Ariat, zijn wel prijzig maar geweldige schoenen!

Lucy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:06

Ik draag altijd gewone afgetrapte gympies Met idd een beetje hak

Jolande

Re: Welke schoenen bij chaps voor westernvakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 07:19

Ik zou zeker geen gympies nemen, die hebben vaak te weinig hak met het risico dat je door de stijgbeugel schiet als er wat gebeurd en dan ben je echt de klos. Dan zou ik voor van die korte laarsjes met een blokhakje. Maar ja als je die speciaal moet aanschaffen voor een vakantie is ook wat prijzig

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:09

FF paar tweedehandsjes scoren via I-net, en gewoon westernlaarzen gebruiken. Zit het lekkerst en is het veiligst. Ik vind bergschoenen etc toch griezelig in combi met een westernzadel...

Esgaroth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:18

Ik rijd met van die wannabe bergschoenen van Ariat. Super! Paardrijbroek en chaps erbij en ik is blij

edejonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:59

ik reed in het begin met westernrijden alleen maar met bergschoenen,ze zitten ook goed en je schiet er niet mee door je beugels.

een paar jaar terug heb ik zelf ook zo`n reis gemaakt en dan zitten dit soort schoenen toch het lekkerste vind ik zelf.En je kunt ze ook dragen in combinatie met chaps

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:29

Ja, lekkere stevige bergschoenen, hoge, zodat je enkels goede steun hebben en dan chaps (kort of lang) erover. Zo heb je ook goed grip als je een stuk naast je paard moet lopen en dat wil wel eens voorkomen.. Heel veel plezier in ieder geval en neem goed ondergoed mee, geen broekjes met kantjes en bloemetjes Die staan na een uurtje of wat lekker rijden mooi in je ..... getatoueerd

Joo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 14:41

Oke, dankjewel voor jullie reacties!
Ik kwam erachter dat wij nog bergschoenen in de schuur hadden liggen. Ik heb een paar gevonden die ik pas en die naar mijn idee ook wel redelijk geschikt zijn? ik heb er even 1tje op de foto gezet.

Afbeelding

Het lijkt alsof er veel profiel onderzit, maar het is niet diep. Wat vinden jullie, geschikt of niet?
Ik hoor het wel!

Esgaroth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:57

Zeker geschikt! met dat soort schoenen rijd ik ook, ik vind het fijn rijden.