routes voor wandelingen iemand??? of waar te vinden(limburg)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

routes voor wandelingen iemand??? of waar te vinden(limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 18:13

hoi hoi wij (ik en de eigenaar van mn bijrijdpaardje) zijn opzoek naar routes voor wandelingen te paard...de paarden staan in Selfkant/Millenbruch dat ligt in de buurt van havert (of voor mensen die dit alles niks zeggen het ligt over de grens net in duitsland bij Süsterseel en susteren en echt...zo weet je ongeveer waar...)

we willen ze nu fit genoeg maken om de eind volgende maand van daar naar kerkrade te laten lopen daar te stallen en dan volgende dag weer terug met ze... uiteraard stoppen we af en toe ze krijgen water en ze mogen gras eten onderweg ....af en toe lopen we ernaast en we doen het grotendeels in stap. het is een ruin 19 jaar quarter horse western wedstrijd paardje geweest en word nu ook western bereden... maar zo fit als een jong paard en tevens zo gezond...en een paint merrie van 7 jaar ook western gereden maar geen wedstrijden (de merrie rijd ik) de eigenaar leek het leuk eens (niet gelijk) een weekje te gaan van boerderij tot boerderij maar we weten geen routes waar we dus dan heen kunnen en kunnen overnachten enzo...

iemand een idee waar ik endurance routes krijg voor de beginners zeg maar want de merrie heeft lang stilgestaan omdat niemand dr kon berijden buiten 1 meisje die gewoon geen tijd heeft door haar paard.... en nu ik...dus aan haar conditie moet nog gewerkt worden...
nou als iemant tips of iest heeft ik hoor het graag want weet echt geen routes:S

zoefie

Re: routes voor wandelingen iemand??? of waar te vinden(limb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:45

endurance routes voor beginners
In Limburg worden er geen endurance-wedstrijden meer georganiseerd. Er is er vroeger wel eentje geweest in Brunssum. Dus hier in limburg zijn er geen bestaande endurance-wedstrijden. De dichtbijzijndste wedstrijden voor jou zijn in Belgie. Maar waarom wil je persé een endurance route? (of heb ik dat verkeerd begrepen)

Als je leuke routes zoekt vanaf Millen kun je volgens mij het beste richting Echt rijden, en daarna richting manege Venhof (in Herkenbosch) ik weet wel dat ze bij manege Venhof ruiterroutes hebben (natuurlijk ook bij de VVV) Je kunt daar schitterend uit rijden, en meerdaagse routes doen.
Hier staan ook eventuele overnachtingsadressen op. Het is daar een groot natuurgebied dat aan het natuurgebied van Duitsland vastligt.
Als je richting Kerkrade wilt, zou ik via schinnen gaan en eventueel via de Brunsummerheide. Van de brunsummerheide zijn wel kaarten (moet je ook betalen als je over de heide wilt rijden) maar het gebied daarbuiten zijn volgens mij geen kaarten. Veel succes in ieder geval, en veel plezier.

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 12:09

het gaat het eigenlijk meer om dat we miss adressen krijgen via die routes waar de paarden kunnen uitrusten en wij ff wat kunnen drinken ergens desnoods tegen een kleine vergoeding...en dat we plekken weten waar ze gastvrij zijn en we kunnen overnachten met paard..

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:40

De ANWB heeft een boekje met ruiterroutes incl overnachtingsadressen in heel Nederland. Kost 7,95, kan je de kop niet kosten. Even googelen op ruiterroutes en ruitertoerisme levert ook veel info over Belgie op, naast Nl.

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 12:56

dankje