[WN] Western met Fries?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Western met Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 11:06

Ok, misschien slaat dat nergens op.
Ik denk dat het merendeel toch wel met Quarters zitten enzo.
Vraag het toch. Ben gisteren op een Open dag geweest bij de westernmanege hier in de buurt en ik vind het gewoon veel meer bij mij passen dan dressuur. Mijn paard is echter een Friese merrie. Niet het eerste en beste paard dat je western ziet lopen. Toch heeft ze ene heel nuchter, trouw karakter waarmee je ver kan komen met goed africhten. En gewoon die hele vrijheid en rijstijl, alleen het beeld geeft voor mij al iets van 'Dat is iets voor ons' . Vinden jullie dat nou echt 'not done' met een Fries, of moet ik gewoon doen wat ik leuk vind en wat mijn paard goed doet? En liep namelijk ook een Tinker mee, erg genig gezicht, maar van de Barrel Race bakte 'ie weinig .
Nouja, kom maar op!

8secondride

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 11:23

als jij western rijden leuker vind, waar je groot gelijk in hebt! moet jij lekker gaan westernrijden met je fries!!

Ik heb ook een kruizing vuilnisbak pony en ze doet het best leuk!
Westernrijden bestaat uit veel onderdelen, er zit vast iets voor je bij, alleen verwacht geen top niveau, want dan zit zijn bouw wel tegen.
Je kunt ook problemen verwachten met zijn stokmaat, hij is vrij groot... maar als je pleasure rijd heb je daar weer geen last van.

Succes! en laat je gauw fotos zien?!

CherokeeChum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 11:30

Trail zal prima kunnen waarschijnlijk, pleasure is vanwege de knieactie niet echt een optie.Je kunt natuurlijk ook gewoon lekker recrearijden in westernstyle

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 11:39

@8secondride: Zo gauw de foto's dan komen, zal ik ze je zeker sturen ! Ze is idd vrij groot, 1.64, ze wordt momenteel keuringsklaar gemaakt dus de foto's duren nog wel even. Ga binnenkort een proefles volgen, ben benieuwd
@CherokeeChum: Met trail zag ik al; Há dat kunnen wij wel en bij de rest, achja.. Ik verwacht ook geen topniveau. Als het het gaat worden, dan zie ik wel hoe en verre het gaat komen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 11:39

CherokeeChum schreef:
Trail zal prima kunnen waarschijnlijk, pleasure is vanwege de knieactie niet echt een optie.Je kunt natuurlijk ook gewoon lekker recrearijden in westernstyle

Ik weet niet wat de stokmaat is, maar als je echt een grote fries hebt gaat trail moeilijk.
Ik denk dat alles prima kan maar niet echt top niveau.
Rij zelf ook met een tinker western gaat ook prima.

8secondride

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 11:50

tja, een gemiddeld western paard zit rond de 1.50m, alle westernonderdelen zijn ook aangepast op paarden met die stokmaat... de balkjes in een trail zijn dus zo neergelegd dat een quarter van 1.50m een mooi trail parcourtje kan lopen maar grote paarden passen vaak moeilijk tussen de balkjes......

Ik denk dat je met de meeste rassen wel kunt westernrijden, vaak zit het hem in de stokmaat

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 14:39

Als Anya met Belanna trail kan rijden kan een fries dat van 1.64 ook wel . Zeker als volgend jaar de levels ingevoerd worden.. dan zijn de maten van de hindernissen pas in L1 & 2 heel klein.
Friezen (althans de 3 die ik gereden heb) zijn over het algemeen toch niet zo lang in de rug??

*edit ff smiley toegevoegd;)
Laatst bijgewerkt door crazycactus op 11-06-06 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

8secondride

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 14:53

oh die levels... hoeft voor mij niet, maar dat terzijde, ik weet het niet, ze zijn niet lang in de rug geloof ik,
De mensen die ik ken of kende en die met een fries in de wedstrijden kwamen viel het toch tegen geloof ik..

Maar miithe ik zou gewoon gaan met die banaan!!

cynthiar

Re: Western met Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 15:39

Wat houden die levels in?

Ik zou ook gewoon westernrijden met je fries. Je kan het toch altijd proberen en/of recreatief houden. Doe ik ook met mijn fjord.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 15:40

Level is het niveau. Level 5 is het laagste en 1 het hoogste. (toch?)

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 15:42

Proberen kan altijd natuurlijk
Ik rijd western, maar niet met een quarter en ook niet met een paint. Ook ik rijd met een vuilnisbakkerasje.

JoesPleasure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 16:06

Bij ons wordt er ook western gereden met een kruising AppiexShire en die gaat ook als een trein. Denk dat ze een stokmaat heeft van minimaal 1.70.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 16:16

@Nielsd; Tja, wat is een grote Fries? Tegenwoordig worden er zelfs merries van rond de 1.70 gefokt , mijn merrie meet 1.64 m.
@crazycactus: Dat is idd ook een groot paard! Maar geen Fries, weet niet of dat nl. een rol speelt.
@Joespleasure; Zozo!

@8secondride; Thnx. Heb ook nou wel zoiets van, ik kan het altijd proberen. Ze wordt nu al wel engels in gereden, maar alleen de basis verder. En ik hoor nu al dat ze daar zoiets heeft van 'Als het vandaag niet kan, dan doen we het toch morgen?' ( ) . Ze is ontzettend nuchter en niet snel bang te krijgen. Ik zie ons ook wel lekker zo een buitenrit maken. En het lijkt me gewoon leuk om eens te proberen, wie weet hoe het loopt. Maar toch ben ik nieuwsgierig naar wat de andere (western)bokkers vinden

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 16:18

Het maakt echt niet uit met welk ras je western rijd, je kunt ook een hobbelpaard gebruiken voor het western rijden

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 16:47

cynthiar schreef:
Wat houden die levels in?

Dit

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 17:12

Kijk; Ook bij die link een Tinker

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 17:31

Miirthe schreef:
Kijk; Ook bij die link een Tinker

Dat is geen Tinker,dat is een QPAK

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 17:52

Poeh, ben ik zo scheef of valt het mee ?

Maargoed. Ontopic weer.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:08

Een wat Blaze een QPAK?

Monsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:12

Gewoon lekker gaan doen hoor...

Ik rij zelf sindskort wedstrijden met mijn Arabier.
We hebben nu een 2de paard erbij en juist weer voor een Arabier gekozen, ik vind het juist een extra uitdaging dat het geen Paint/Quarter of Appaloosa is...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:29

Gewoon doen! Als ik het* kan met mijn Fjord, kan jij het met je Fries!

*enorm veel lol met m'n knol en regelmatig een leuk lintje

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 19:40

Hihi, leuk om te horen allemaal
Naja, een Arab vind ik nog geen grote uitzondering eigenlijk.

En Sonja, bekeek even je profiel; Heerlijk Fjordenbeest !
Kortom: Moet me wel gaan lukken haha

PeppySan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 19:58

MSQuincyTE schreef:
Een wat Blaze een QPAK?

QuartPAannenKoekenpaard

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 19:59

Die is goed zeg

Rob_H